تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۵
۰
plusresetminus
سردار یدالله جوانی با تأکید بر اینکه خون سیدالشهدا علیه السلام و اصحاب ایشان اسلام را زنده نگهداشته است، گفت: فلسفه وجودی سپاه پاسدارن، پاسداری از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است.
خون سیدالشهدا(ع) اسلام را زنده نگهداشته است/ فلسفه وجودی پاسداران؛ پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است
سردار یدالله جوانی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار گفت: تعریف پاسدار را می توان از نامگذاری روز ولادت ابا عبدالله الحسین علیه السلام به عنوان روز پاسدار دریافت کرد که مراد و منظور از یک پاسدار چیست و به چه کسی می توان پاسدار گفت.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امام حسین علیه السلام در عصر خودشان با تمام وجود در صحنه برای دفاع از اسلام و مقابله با همه تهدیداتی که علیه اسلام وجود داشت، حضور داشتند و می دانیم که چگونه در این مسیر فداکاری کردند و حادثه عظیم کربلا به وجود آمد.

وی با تأکید بر اینکه خون سیدالشهدا علیه السلام و اصحاب ایشان اسلام را زنده نگهداشته است، تصریح کرد: اگر امروز در سراسر جهان اسلام درخششی وجود دارد، همگی از پرتو قیام امام حسین علیه السلام و حادثه عاشورا است.

این مقام مسئول بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، در کشور ما جمهوری اسلامی مستقر شد، از آنجایی که انقلاب ما ماهیت دینی داشت و هدف اصلی انقلاب احیا و تجدید حیات اسلام بود؛ برای اینکه اسلام را وارد متن زندگی کنند و حاکمیت و حکمرانی الهی شکل بگیرد، بنابراین نهادی انقلابی و از متن مردم به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد شد.

سردار جوانی ابراز کرد: فلسفه وجوی پاسداران با لباس سبز پاسداری، پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران است و حضرت امام راحل در این باره فرمودند" حفظ جمهوری اسلامی ایران اوجب واجبات است".

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: گرچه همه مردم وظیفه دارند نسبت به حفظ جمهوری اسلامی کوشا باشند و در این زمینه تلاش کنند؛ اما مشخصا نهاد سپاه پاسدارن فلسفه وجودی اش پاسداری از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است و کسانی که وارد سپاه می شوند با این هدف که از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی پاسداری کنند، این ورود را دارند.

وی با بیان اینکه قیام و نهضت امام حسین علیه السلام برای پاسداری از اسلام بوده است، عنوان کرد: فلسفه وجودی سپاه هم پاسداری از اسلام، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است و به همین دلیل روز میلاد امام حسین علیه السلام، روز پاسدار نامگذاری شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز بر اساس اسناد موجود در سپاه، پاسدار کسی است که شش ویژگی داشته باشد، تصریح کرد: اولین ویژگی پاسدار مؤمن بودن اوست؛ یعنی ایمان به خدا، حرکت در راه خدا با اخلاص و توکل داشته باشد، دومین ویژگی این است که یک پاسدار ولایی است؛ پاسدار سرباز ولایت و ولایتمدار است و همان گونه که سردار سپهبد شهید سلیمانی خود را سرباز ولایت تعریف کرد و به این سربازی افتخار می کرد.

سردار جوانی ابراز کرد: سومین ویژگی انقلابی بودن پاسدار است؛ اگر رهبر انقلاب بفرمایند من یک انقلابی هستم به تبع پاسدار هم یک فرد انقلابی است؛ به این معنی که انقلاب را درک کرده و اساسا فلسفه وجودی اش پاسداری از انقلاب است و کسی که می خواهد از انقلاب سلامی پاسداری کند باید یک فرد انقلابی باشد، انقلاب را بشناسد و گذشته و راه طی شده انقلاب را بشناسد و بفهمد که چگونه از انقلاب باید پاسداری کند.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر یک پاسدار مجاهد بودن، اهل مبارزه بودن و حضور همیشگی در صحنه است، گفت: افرادی همچون سپهبد شهید سلیمانی چهل سال در عرصه جهاد بودند و لباس جهاد را بر تن داشتند و دلیل این امر آن است که بنا به آموزه های دینی اگر یک جامعه اسلامی بخواهد عزت داشته باشد که اساسا عزت از آن مسلمانان و مؤمنین است؛ باید کسانی باشند که لباس جهاد بر تن کنند؛ بنابراین پاسدار، لباس کارش، لباس جهاد است.

این مقام مسئول عنوان کرد: ویژگی دیگر یک پاسدار، مردمی بودن است و ششمین ویژگی یک پاسدار این است که اهل بصیرت و شناخت است و آگاهی نسبت به شرایط و زمان خود دارد.

سردار جوانی خاطر نشان کرد: طی سال های گذشته همواره توطئه ها و فتنه هایی علیه انقلاب از سوی جبهه استکبار طراحی شده است و این مسائل نشان می دهد که نهادهای پاسداری کننده از انقلاب اسلامی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانسته است این اقدامات و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcivwazpt1arr2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین