تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۳
۰
plusresetminus
حجت الاسلام محمدی در گفتگویی گفت: امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) سرتاپا مجسمه وفا و ظلم ستیزی بودند.
امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) سرتاپا مجسمه وفا و ظلم ستیزی بودند
به گزارش "راه آرمان"؛ حجت الاسلام محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه راور در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک اعیاد بزرگ ماه شعبان خصوصا میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، امام سجاد(ع) و حضرت باب الحوائج ابالفضل العباس(ع) در رابطه با ظلم ستیزی، وفا و سادگی این سه شخصیت بزرگ تاریخ جهان و تاریخ اسلام گفت: ائمه معصومین خصوصا امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابالفضل(ع) سرتا پا مجسمه وفا، ظلم ستیزی و پای بند به مسائل اعتقادی، شرعی و اخلاقی بودند و بهترین الگوی نسل بشریت هستند.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: امیر المومنین(ع) در نامه ای به حضرت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) خطاب فرمودند که؛ "کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً"، ای فرزندان من، حسن و حسین در مقابل ظالم بایستید، خصم ظالم باشید و ایستادگی کنید و در دهن ظالم بزنید، این توصیه پدرشان حضرت امیرالمونین(ع) است.

وی در خصوص پایبندی به وفا و عهد این سه امام بزرگوار گفت: در معاهده معاویه با امام حسن مجتبی(ع) آمده بود تا زمانیکه معاویه خلافت را غصب کرده و زنده است، سکوت کنند و چیزی نگویند، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در مقابل آنها ایستادگی می کنند و قیام نمی کنند اما اگر معاویه بخواهد بعد از خود یزید را به عنوان خلافت انتخاب کند جای اعتراض هست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه راور بیان عنوان کرد: معاویه امام حسن مجتبی(ع) را شهید کرد اما هنوز عمرش باقی بود و زنده بود اما امام حسین(ع) طبق معاهده ای که امام حسن مجتبی(ع) انجام داده بود به آن معاهده وفا کرد، زیر آن نزد و هیچ اقدام تنش زایی انجام نداد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) بخاطر پای بندی به وفایی که داشتند قیام نکردند و چیزی نگفتند تا زمانیکه معاویه علیه آن معاهده اقدام کرد و یزید را به عنوان خلافت بعد از خود تعیین کرد، آنجا بود که امام حسین(ع) قیام کرد.

حجت الاسلام محمدی در رابطه با ظلم ستیزی امام سجاد(ع)، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) گفت: تمام حرکات و جملات این بزرگواران در مقابل ظالم بود، در مقابل ظلم یزید و ابن زیاد ایستادند و تا آخرین نفس حتی با دادن عزیزانشان نگذاشتند آنها ظلمشان را ادامه دهند این بهترین و بارزترین نمونه از ظلم ستیزی امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هست.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) نیز پس از شهادت امام حسین(ع) در مسیر شام چقدر زیبا علیه دشمن ایستادگی کردند و نگذاشتند ظلم یزید و مستکبرین ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام محمدی افزود: امام سجاد(ع) در مقابل هجمه های اعتقادی علیه شیعه و مسلمانان که توسط دستگاه ظالم یزید داشت به همه دنیا منتشر می شد نیز ایستاد و نگذاشت رواج پیدا کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه راور در رابطه با وفای حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: زمانیکه از سمت شمر ملعون امان نامه آوردند محضر حضرت ابوالفضل(ع) و خواستند ایشان را از امام حسین(ع) جداکنند، حضرت ابوالفضل(ع) امان نامه را قبول نکردند و تن به ذلت ندادند و همچنین آن لحظه ای که حضرت ابوالفضل(ع) می خواهد آب بنوشد، تشنه است و لب هایش ترک برداشته اما به آن علت که مولا و امامش تشنه است و به آب نرسیده، لب به آب نمی زند و آب روی آب می ریزد اینها نشانه وفای او بود.

وی در پایان گفت: این ها نشان دهنده بهترین پای بندی وفا و بهترین ظلم ستیزی این سه شخصیت بزرگ جهان اسلام است و ان شاءالله که ما نيز به عنوان پیروان این سه بزرگوار این موارد را در زندگی خود پیاده کنیم.

انتهای پیام/ راور https://armanekerman.ir/vdcaemn6o49nue1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما