تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۲۲
۰
plusresetminus
 محسن طهرانی گفت: در حال حاضر ایران تبدیل به یک قدرت منطقه ای شده و در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است.
ایران احیاگر تمدن بزرگ اسلام است/ جمهوری اسلامی در حال تبدیل شدن به قدرتی جهانی است
محسن طهرانی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه در حال حاضر ایران به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده است و در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است، گفت: تبیین پیشرفت های انقلاب اسلامی به روش‌های متفاوتی قابل بیان است که از جمله می توان به شیوه استنادی و مقایسه ای اشاره کرد.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی افزود: در شیوه استنادی ما می‌توانیم به منابع معتبر جهانی، دیدگاه اندیشمندان یا صاحب نظران و به دیدگاه سیاستمداران خارجی استناد کنیم؛ به طور مثال در منابع معتبر جهانی وقتی که می خواهیم نگاه کنیم مثلا گلوبال فایرپاول درسال ۲۰۲۰ رتبه نظامی ایران در دنیا رتبه چهاردهم پیدا می کند.

وی ابراز کرد: ISC که ساختار علمی است؛ رتبه ایران را در سال ۲۰۱۹پانزدهم دنیا معرفی می کند این از منابع معتبر جهانی است، البته نمونه های فراوانی دارد.
 
کارشناس ارشد مسائل سیاسی تاکید کرد: اندیشمندان خارجی، مثلا فحوی حسین روزنامه نگار مصری که کاملا با ساختار جمهوری اسلامی ایران و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران زاویه دارد نظرشان در مورد جمهوری اسلامی در چهل سال پیش، ایران و مصر در یک سطح قدرت بودند؛ اما در حال حاضر ایران تبدیل به یک قدرت منطقه ای شده و در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است.

وی افزود: در نا امن ترین منطقه جهان به امن ترین کشور تبدیل شده است یا مثلا فرمانده سنت کام آمریکا در منطقه خلیج فارس می‌گوید ظرفیت استراتژیک و نظامی ایران از یک سطح بسیار بالای برخوردار است ایران توانایی نابودی دشمنانش را در منطقه دارد.

کارشناس ارشد مسائل ساسی بیان کرد: باتوجه به بهره مندی از سیستم موشکی های آبشاری و مزارع موشکی، این نفر، فرمانده سنت کام ایالات متحده آمریکا در منطقه خلیج فارس است و نگاه، مقایسه و بیان می‌کند ساختار نظامی ایران چقدر پیشرفته است.

طهرانی گفت: یا مثلا برژنسکی مشاور امنیتی کارتر است؛ در سال ۲۰۱۷اعلام می‌کند ایران پس از سال‌ها تحریم به دانش هسته ای دست پیدا کرده است پیشرفت بسیار عظیم در علم سلول‌های بنیادی به دست آورده ونیز اشاره می‌کند به اینکه ایران در حال تبدیل شدن به یک امپراطور منطقه ای و فرامنطقه‌ای است.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی تصریح کرد: شما حتی می توانید به نظرات زاهدی هم نگاهی داشته باشید و به طور کلی کسانی که در رژیم قبل بوده اند و از آن ساختار بریده اند و به حقیقت توانمندی نظام پی برده اند.

وی اظهار کرد: ایران احیاگر تمدن بزرگ اسلام است از این نمونه های زیادی وجود دارد در شیوه ی مقایسه ای، سه مدل مقایسه ای می توانیم اشاره کنیم یک مقایسه وضعیت حال انقلاب اسلامی و وضعیت قبل از انقلاب دوم مقایسه ایران با برخی ازکشورهای منطقه ای، سوم مقایسه با انقلاب های بزرگ دنیا.

طهرانی در ادامه بیان کرد: بحث ایران با برخی از کشورهای منطقه ای نکته مهمی است، در این روش بایستی موانع و امکانات را مدنظر داشته باشیم همچنین مولفه های از قبیل ترور، جنگ تجزیه طلبی و تحریم های بسیارظالمانه ای که در این چهل سال به صورت ناروا برما روا کرده اند مدنظر داشته باشیم.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی بیان کرد: مقایسه های که در جامعه زیاد است مقایسه با امارات  است؛ جمعیت امارات یک دهم  مردم ایران است، فروش نفت آن دوبرابر ایران یعنی حدود دو ونیم میلیون بشکه نفت برای هشت میلیون نفر فروخته می شود.

وی خاطر نشان کرد: امارات برای حفظ امنیت خود مجبوراست به طور دائم به آمریکا و اسرائیل صهیونیست تکه کند یعنی امنیت این کشور  وارداتی است؛ در حالی که ما امنیت خودمان را تامین میکنیم یا مثلا مقایسه با ترکیه در چهل سال گذشته ترکیه دچار هیچ جنگی نشده تحریم های بسیار محدودی دریک محدوده خاصی از تاریخ به ترکیه فشار آورد به شدت ارزش لیر سقوط کرد این مقایسه ها بایستی این مولفه ها را برایش در نظر بگیریم در مجموع چه اتفاقی دارد می افتد.


انتهای پیام/ عرب https://armanekerman.ir/vdcfvtdyyw6d0ma.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین