تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۸
۰
plusresetminus
حسین جلالی گفت: تولید مبتنی بر علم، اصول و منطق است که استحکام دارد، به روز و بین المللی خواهد بود و این تولید به امر صادرات نیز کمک می کند.
تولید مبتنی بر علم و اصول به صادرات کمک می کند/ حل مشکلات اشتغال در کشور با تبیین شعار سال
حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تبیین شعار سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: در طلیعه قرن جدید، مقام معظم رهبری بیاناتی را ایراد کردند که سرشار از امید و بشارت برای آینده بود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سخنان ولی امر مسلمین، رضایت از دولت سیزدهم و اینکه این دولت، دولتی کارآمد، مردمی و موفق خواهد بود، بسیار مهم است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در بخشی از فرازهای پیام نوروزی امام خامنه ای این بود که ما فتح الفتوحات بزرگی در زمینه های مختلف همچون انتخابات، کنترل ویروس کرونا، فرستادن ماهواره به فضا داشته ایم که این شیرینی ها، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: معیشت و زندگی سخت مردم، از جمله مسائلی بود که موجب رنجش مقام معظم رهبری بود و ایشان در این زمینه اظهار امیدواری کردند که دولتمردان در سال جدید به زندگی مردم بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب چندین سال است که شعار سال را در حیطه مسائل اقتصادی مطرح می کنند، عنوان کرد: یکی از ارکان مهم اقتصاد، تولید است و معظم له امسال، تولید را مبتنی کردند بر دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین بیان کردند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از این حیث مسائل دانش بنیان مطرح شد؛ چرا که ارتباط بین صنعت و دانشگاه و از سوی دیگر تولید و دانشگاه بسیار کمرنگ است و این ارتباط باید بین دانشگاه، صنعت و تولید برقرار شود و در عرصه میدان ظهور پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه جای بسیار مهمی است و نیروهای بسیار خلاق و مبتکر در دانشگاه بروز و ظهور پیدا می کنند اما از این ظرفیت استفاده نمی شود و با شعار امسال این ظرفیت باید در چرخه اقتصاد قرار گیرد.

وی بیان کرد: زمانی که تولید ما مبتنی بر دانش بنیان باشد؛ یعنی این تولید مبتنی بر علم، اصول و منطق است که استحکام دارد، به روز و بین المللی خواهد بود و این تولید به امر صادرات نیز کمک می کند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با تأکید بر اینکه تولید باید مبتنی بر دانش بنیان باشد تا ارتباط بین علم، صنعت و دانشگاه را برقرار کند، اظهار کرد: همچنین تولیدات امسال باید مبتنی بر زایش اشتغال باشد، به این معنی که تولید علاوه بر دانش بنیان، سرمایه زا و به روز باید اشتغال آفرین باشد تا مشکلات اشتغال را نیز حل کند.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcjyievauqe8az.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین