تاریخ انتشار :جمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
۰
plusresetminus
سلیمان اسفندیاری گفت: مردم بزرگترین پشتیبان و حامی انقلاب هستند و می توانند کشور را با رهبری مقام معظم رهبری درپیچ های تاریخی به سلامت عبور دهند.
مردم بزرگترین پشتیبان و حامی انقلاب هستند/ هدف انقلاب اسلامی زمینه سازی ظهور است
سلیمان اسفندیاری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ کشور ایران اسلامی دارای ظرفیت های بسیار بزرگ و مهمی است که به اختصار به بعضی از آنها اشاره می شود.
 
اسفندیاری ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران در یک موقعیت بسیار استراتژیک قرار گرفته و دروازه کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب است و این یکی از موهبت های الهی است که نصیب کشور عزیزمان شده است و تبدیل به یکی از مهمترین شاه راه های تجارت دنیا شده است.

وی افزود: این به عنوان یکی از ظرفیت های بزرگ ایران اسلامی است و باید این ظرفیت مهم و راهبردی فعال شود تا بتوانیم از مزایای آن استفاده لازم و کافی را ببریم و کشور را به سمت پیشرفت و آبادانی سوق دهیم . برای فعال شدن آن نیاز به برنامه ریزی بلندمدت ، دقیق و کار جهادی و مستمر دارد.

کارشناس سیاسی بیان کرد:  از دیگر ظرفیت مهم ایران اسلامی منایع سرشار گاز و نفت است که باید در خصوص نفت دست از خام فروشی برداریم و در کنار آن صنایع تبدیلی احداث نماییم و محصولات و مشتقات زیادی تولید نماییم و بتوانیم ارزش افزوده ایجاد نموده و مازاد بر مصرف داخلی را به کشورهای جهان صادر نماییم و با این کار هم تحریم های صنعت نفت را بی اثر می کنیم و هم برای کشور ارز آوری داشته باشیم.

اسفندیاری تصریح کرد: ظرفیت مهم دیگر صادراتی است که ما می توانیم به کشورهای همسایه داشته باشیم که سالانه بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار به کشورهای همسایه فقط صادرات داشته باشیم و با این کار در کشور رونق و پیشرفت ایجاد نماییم.

وی تاکید کرد: ظرفیت دیگر نیروی کار متعهد و متخصص در کشور است و ایران دومین کشور در جهان از نظر نیروی فنی و مهندسی است و با استفاده از این ظرفیت مهم می توان به پیشرفت کشور کمک شایانی نمود و مشکل اشتغال کشور را حل نمود.

اسفندیاری اظهار کرد:  کشور جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت نیروی متعهد و متخصص میتواند به سمت تاسیس شرکت های دانش بیان حرکت نموده و با این کار هم نیازهای داخل را تامین نموده و هم مازاد محصولات دانش بنیان را به خارج کشور صادر نموده و باعث پیشرفت کشور شویم.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت میدان و نفوذ منطقه ای بتوانیم مشکلات کشور و مسائلی که با دیگر کشور های جهان داریم را حل کرده و باعث اقتدار و امنیت کشور شویم.

اسفندیاری افزود: میدان و دیپلماسی دو بال اصلی کشور هستند که با این دو بال میتوان پرواز نمود و بر خلاف ادعای بعضی ها این دو مزاحم هم نیستند بلکه مکمل هم هستند که باید به نحو احسن از این دو برای پیشرفت استفاده نماییم.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:  ظرفیت مهم دیگر داشتن نیروی جوان ، با استعداد و پرتلاش است که با مدیریت جوانان و فعال نمودن این ظرفیت میتوان کشور را بر قلعه پیشرفت رهنمون نمود.

وی گفت: وجود معادن بزرگ در کشور یکی دیگر از ظرفیت های مهم است که با استخراج از معادن و ایجاد صنایع تبدیلی ارزش افزوده ایجاد نمود و اقتصاد را شکوفا نمود.

اسفندیاری تاکید کرد:  ایران یکی از قطب های کشاورزی در منطقه است و صنعت کشاورزی را باید با تلاش کوشش و مجاهدت به سمت شکوفایی و پیشرفت سوق داد و هم کشور را از نظر مواد غدایی خودکفا نموده و هم صادرات محصولات و فراورده های کشاورزی را در دستور کار قرار دهیم.
 
وی در ادامه گفت: با توجه به پیشرفتهای بزرگ و شگرف در علوم با فناورهای بالا از جمله هسته ای، نانو ، سلول های بنیادی و سایر علوم پیشرفته، بتوانیم چرخه تبدیل علم به ثروت را کامل نموده و خلق ثروت برای کشور نماییم و از علم ثروت تولید کنیم.
 
کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: حضور مردم در تمامی صحنه های انقلاب یکی از بزرگترین ظرفیت های کشور برای پیشبرد اهداف این نظام است که باید قدر آن را دانست.

وی افزود: مردم بزرگترین پشتیبان و حامی انقلاب هستند و می توانند کشور را با رهبری مقام معظم رهبری درپیچ های تاریخی به سلامت عبور دهند. 
 
اسفندیاری  تاکید کرد: هدف نهایی و غایی انقلاب اسلامی زمینه سازی ظهور منجی آخرزمان حضرت مهدی ( عج) است.

وی خاطر نشان کرد: این انقلاب باید با پیشرفت و توسعه در منطقه و جهان سرآمد شود و راه را برای نجات بشریت نشان داده، زمینه را برای ظهور مهدی موعود(عج) آماده سازد و پرچم این انقلاب را با دستان با کفایت مقام معظم رهبری به دست صاحب الزمان (عج) تقدیم شود.

انتهای پیام/ تاج الدینی
https://armanekerman.ir/vdcjvievmuqe8az.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما