کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی:

مردم بزرگترین پشتیبان و حامی انقلاب هستند/ هدف انقلاب اسلامی زمینه سازی ظهور است

5 فروردين 1401 ساعت 8:00

سلیمان اسفندیاری گفت: مردم بزرگترین پشتیبان و حامی انقلاب هستند و می توانند کشور را با رهبری مقام معظم رهبری درپیچ های تاریخی به سلامت عبور دهند.


سلیمان اسفندیاری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ کشور ایران اسلامی دارای ظرفیت های بسیار بزرگ و مهمی است که به اختصار به بعضی از آنها اشاره می شود.
 
اسفندیاری ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران در یک موقعیت بسیار استراتژیک قرار گرفته و دروازه کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب است و این یکی از موهبت های الهی است که نصیب کشور عزیزمان شده است و تبدیل به یکی از مهمترین شاه راه های تجارت دنیا شده است.

وی افزود: این به عنوان یکی از ظرفیت های بزرگ ایران اسلامی است و باید این ظرفیت مهم و راهبردی فعال شود تا بتوانیم از مزایای آن استفاده لازم و کافی را ببریم و کشور را به سمت پیشرفت و آبادانی سوق دهیم . برای فعال شدن آن نیاز به برنامه ریزی بلندمدت ، دقیق و کار جهادی و مستمر دارد.

کارشناس سیاسی بیان کرد:  از دیگر ظرفیت مهم ایران اسلامی منایع سرشار گاز و نفت است که باید در خصوص نفت دست از خام فروشی برداریم و در کنار آن صنایع تبدیلی احداث نماییم و محصولات و مشتقات زیادی تولید نماییم و بتوانیم ارزش افزوده ایجاد نموده و مازاد بر مصرف داخلی را به کشورهای جهان صادر نماییم و با این کار هم تحریم های صنعت نفت را بی اثر می کنیم و هم برای کشور ارز آوری داشته باشیم.

اسفندیاری تصریح کرد: ظرفیت مهم دیگر صادراتی است که ما می توانیم به کشورهای همسایه داشته باشیم که سالانه بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار به کشورهای همسایه فقط صادرات داشته باشیم و با این کار در کشور رونق و پیشرفت ایجاد نماییم.

وی تاکید کرد: ظرفیت دیگر نیروی کار متعهد و متخصص در کشور است و ایران دومین کشور در جهان از نظر نیروی فنی و مهندسی است و با استفاده از این ظرفیت مهم می توان به پیشرفت کشور کمک شایانی نمود و مشکل اشتغال کشور را حل نمود.

اسفندیاری اظهار کرد:  کشور جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت نیروی متعهد و متخصص میتواند به سمت تاسیس شرکت های دانش بیان حرکت نموده و با این کار هم نیازهای داخل را تامین نموده و هم مازاد محصولات دانش بنیان را به خارج کشور صادر نموده و باعث پیشرفت کشور شویم.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت میدان و نفوذ منطقه ای بتوانیم مشکلات کشور و مسائلی که با دیگر کشور های جهان داریم را حل کرده و باعث اقتدار و امنیت کشور شویم.

اسفندیاری افزود: میدان و دیپلماسی دو بال اصلی کشور هستند که با این دو بال میتوان پرواز نمود و بر خلاف ادعای بعضی ها این دو مزاحم هم نیستند بلکه مکمل هم هستند که باید به نحو احسن از این دو برای پیشرفت استفاده نماییم.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:  ظرفیت مهم دیگر داشتن نیروی جوان ، با استعداد و پرتلاش است که با مدیریت جوانان و فعال نمودن این ظرفیت میتوان کشور را بر قلعه پیشرفت رهنمون نمود.

وی گفت: وجود معادن بزرگ در کشور یکی دیگر از ظرفیت های مهم است که با استخراج از معادن و ایجاد صنایع تبدیلی ارزش افزوده ایجاد نمود و اقتصاد را شکوفا نمود.

اسفندیاری تاکید کرد:  ایران یکی از قطب های کشاورزی در منطقه است و صنعت کشاورزی را باید با تلاش کوشش و مجاهدت به سمت شکوفایی و پیشرفت سوق داد و هم کشور را از نظر مواد غدایی خودکفا نموده و هم صادرات محصولات و فراورده های کشاورزی را در دستور کار قرار دهیم.
 
وی در ادامه گفت: با توجه به پیشرفتهای بزرگ و شگرف در علوم با فناورهای بالا از جمله هسته ای، نانو ، سلول های بنیادی و سایر علوم پیشرفته، بتوانیم چرخه تبدیل علم به ثروت را کامل نموده و خلق ثروت برای کشور نماییم و از علم ثروت تولید کنیم.
 
کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: حضور مردم در تمامی صحنه های انقلاب یکی از بزرگترین ظرفیت های کشور برای پیشبرد اهداف این نظام است که باید قدر آن را دانست.

وی افزود: مردم بزرگترین پشتیبان و حامی انقلاب هستند و می توانند کشور را با رهبری مقام معظم رهبری درپیچ های تاریخی به سلامت عبور دهند. 
 
اسفندیاری  تاکید کرد: هدف نهایی و غایی انقلاب اسلامی زمینه سازی ظهور منجی آخرزمان حضرت مهدی ( عج) است.

وی خاطر نشان کرد: این انقلاب باید با پیشرفت و توسعه در منطقه و جهان سرآمد شود و راه را برای نجات بشریت نشان داده، زمینه را برای ظهور مهدی موعود(عج) آماده سازد و پرچم این انقلاب را با دستان با کفایت مقام معظم رهبری به دست صاحب الزمان (عج) تقدیم شود.

انتهای پیام/ تاج الدینی


کد مطلب: 125716

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/125716/مردم-بزرگترین-پشتیبان-حامی-انقلاب-هستند-هدف-اسلامی-زمینه-سازی-ظهور

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir