تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۰
۰
plusresetminus
مسئول میراث فرهنگی شهداد:

شهداد یکی از قطب های گردشگری دنیا است

حجت ابراهیمی زاده مسئول میراث فرهنگی شهداد گفت: شهداد به عنوان یکی از قطب های گردشگری دنیا مورد توجه گردشگران داخلی وخارجی قرار گرفته است.
شهداد یکی از قطب های گردشگری دنیا است
حجت ابراهیمی زاده مسئول میراث فرهنگی شهداد در گفتگو با راه آرمان گفت: بخش شهداد به عنوان بزرگترین بخش ایران به وسعت ۲۹ هزار کیلومتر مربع ،واقع در ۹۰ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار گرفته است که از شمال به خراسان جنوبی از جنوب به بخش گلبافت واز شرق به سیستان و بلوچستان واز غرب به کرمان محدود می شود. 
 
ابراهیمی زاده  افزود: شهداد به عنوان یکی از قطب های گردشگری دنیا درحال حاضر مورد توجه گردشگران داخلی وخارجی قرار گرفته است وپس از ثبت در فهرست آثار یونسکو درسال ۱۳۹۵ شده است و باعت سرعت روند گردشگری شهداد شده و روزانه شهداد میزبان مسافرین داخلی و خارجی باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۴۰ واحد بوم گردی و اقامتی در شهداد فعالیت دارند در حوزه ارائه خدمات به مسافرین و گردشگران مانند هتل سنتی پایا ،هواپیمایی ماهان می‌توان نام برد.
 
 
ابراهیمی زاده  تاکید کرد: تمدن شهداد به هزار پنجم میلاد یعنی قریب به ۷هزار سال تاریخ مستند دارد و یکی از تمدن های غنی و پیشرفته در دنیا است.م

مسئول میراث فرهنگی شهدادتصریح کرد:  کاوش های باستان شناسی در تمدن شهداد از سال ۵۰ شروع شده و حاصل این کاوش ها ۳۰۰۰هزار شی تاریخی و با ارزش هست که همه این آثار در موزه ملی نگهداری می شوند.
 
وی تصریح کرد: آب انبارها ،آسیاب ها، قلعه ها وکاروانسرا همه اینها بخشی از تمدن شهداد را نشان می‌دهد که بخش‌های زیادی از این آثار توسط میراث فرهنگی باز سازی شده ودر معرض دید گردشگران و مسافرین شهداد قرار گرفته است.

وی گفت: باغ های مرکبات شهداد می توان به عنوان یک باغ شهر نام برد باغ های مرکبات و باغ های نخیلات به عنوان جاذبیات در کنار بیابان لوت نام برد.  
 
ابراهیمی در ادامه بیان کرد: از جاذبه های گردشگری و طبیعی شهداد می‌توان به کلوت های شهداد که در دنیا منحصر به فرد هستند اشاره کرد این کلوت ها در اثر فرسایش طی سال‌های به خود شکل گرفته اند گرم‌ترین نقطه دنیا و قطب گرمایی کره زمین در حوزه شهداد قرار گرفته دما در این نقطه به ۷۰/۷ درجه می رسد که خود یک جاذبه بی نظیر است پست ترین نقطه فلات مرکزی ایران در کلوت های شهداد است.
 
مسئول میراث فرهنگی شهداد بیان کرد:  بریان ،رود شور( به علت غلظت بالای نمک از کوه های راور کرمان سرچشمه می‌گیرد ودر نهایت به عمق لوت ختم وبه گود نمک تبدیل می‌شود) و تپه های ماسه ای (که بلندترین تپه های دنیا هستند) در حوزه لوت شهداد واقع شده اند.
 
وی در پایان افزود: آسمان پر ستاره شهداد شبهای مهتابی کویر شهداد و تپه های تخم مرغی، ریگ یلان دیگر از جاذبه های دیدنی شهداد هستند.

انتهای پیام/ تاج الدینی
https://armanekerman.ir/vdcewn8z7jh8wfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما