تاریخ انتشار :شنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۱
۰
plusresetminus
ذبیح الله اعظمی با تأکید بر رونق گرفتن فرایند تولید در کشور گفت: ما نیاز به بومی سازی دانش داریم که این مسئله به عهده دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است.
نقش آفرینی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در زمینه بومی سازی دانش/ حمایت مالی و سرمایه گذاری در امر تولید بسیار مؤثر است
ذبیح الله اعظمی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تبیین شعار سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: یکی از مهمترین مسائل و مشکلات کشور در همین سه موضوع خلاصه می شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رونق گرفتن فرایند تولید در کشور عنوان کرد: تولید بدون تسهیلات بانکی و حمایت مالی امکان پذیر نیست و متأسفانه بانک ها به هر دلیل در این عرصه موفق نبوده اند و مسئله دیگر این است که تولید با تسهیلات بانکی 18 درصد امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه دولتمردان و مجلس شورای اسلامی در این زمینه باید دست به دست یکدیگر دهند و اقدامی در این زمینه اتخاذ کنند، اظهار کرد: در زمینه تحقق بخش دوم شعار سال، ما نیاز به بومی سازی دانش داریم که این مسئله به عهده دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشورمان در هر زمینه ای که ورود کرده اند، موفق بوده اند از جمله در عرصه پهباد، موشک های نقطه زن، صنایع دفاعی و غیره که همه این مسائل نشان می دهد که ما می توانیم دانش را بومی سازی کنیم.

اعظمی خاطر نشان کرد: از شرکت های دانش بنیان در سطح استان انتظار داریم که در زمینه معادن، تقویت سفره های آب زیر زمینی، جلوگیری از تبخیر آب ورود داشته و در این راستا به استان کمک کنند و چنانچه در این عرصه نیاز به قانون وجود داشته باشد، مجلس در این خصوص قانون مصوب خواهد کرد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcfmtdyxw6d0ea.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین