تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۴
۰
plusresetminus
عبیدالله شهیکی گفت: دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی با وجود بحران ها، جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحریم ها، مردمی بودن و تشکیل انقلاب از یک بدنه اجتماعی مستحکم است.
جمهوری اسلامی مفهوم مردم سالاری دینی را به دنیا عرضه کرد/ دلیل ماندگاری انقلاب، وجود بدنه اجتماعی مستحکم است
مولوی عبیدالله شهیکی امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج در گفتگو با راه آرمان گفت: ۱۲ فروردین و حضور مردم در پای صندوق های رأی نشان از علاقه خاص مردم به این نظام الهی و معنوی و اعتماد دو چندان به بنیان گذار کبیر انقلاب است.

وی با اشاره به نقش مردم در انتخاب مسئولان رده بالای کشور بیان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند روز جمهوری اسلامی جز مهمترین، پربرکت ترین و تعیین کننده ترین روزهای تاریخ ماست که موجب ولادت مولود پربرکتی به نام جمهوری اسلامی ایران شد.

شهیکی افزود: همچنین طبق فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ۱۲ فروردین روز غلبه جنود «الله» بر جنود شیاطین است و ما باید این روز را زنده نگه بداریم.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با تأکید بر اینکه تحقق نظام اسلامی بدون پذیرش مردم امکان نداشته و ندارد اضافه کرد: اسلامیت و جمهوریت نظام و نقش مردم تحقق بخشیدن به آن است و بر همین اساس است که مفهوم مردم سالاری دینی در این مرز و بوم و ارائه آن به جهانیان عرضه می شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در هیچ لحظه ای بدون مشارکت مردم نبوده خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی موجب عبور گذرای جامعه ی ایران از یک استبداد سلطنتی به یک آزادی دینی بوده و بعد از انقلاب هم نقش مردم بدون وقفه در سطوح سیاسی و اجتماعی فعال و تعیین کننده بوده است.

شهیکی در ادامه دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی را با وجود بحران ها، جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحریم ها، مردمی بودن و تشکیل انقلاب از یک بدنه اجتماعی مستحکم دانست و گفت: جمهوری اسلامی از بدو پیروزی تاکنون همه امورات خویش را با خواست و مشارکت مردم و حضور حداکثری آنان انجام داده و این موجب پیشرفت های مختلف در اکثریت زمینه ها شده است.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر تصریح کرد: مردم این نظام و انقلاب را از خود دانسته و تمام مصائب و مشکلات را کنار زدند و به قله های پیشرفت و سعادت در جهان امروز رسیده اند‌.

وی در پایان به کشورهایی که به رأی و نظر مردم اهمیت نمی دهند اشاره و بیان کرد: اگر کشورهای دور و نزدیک خود را نگاه کنیم شاهد این هستیم که به دلیل عدم مشارکت مردم در امورات خویش جامعه آنان از حاکمیت فاصله گرفته و در آستانه ی فروپاشی، خودکامگی و سرنگونی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdci5wazzt1arv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین