تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۱
۰
plusresetminus
مصطفی گرجی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، طرح جمع خوانی قران را صبح ها و بعد از ظهرها در مساجدی که کانون فرهنگی و هنری فعال دارند، برگزار می شود.
ماه رمضان؛ ماه معراج آدمی است/ جمع خوانی قرآن در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری فعال، برگزار می شود
حجت الاسلام مصطفی گرجی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: در خطبه جمعه آخر شعبان پیامبر(ص) فرمودند" أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ؛ ای مردم، همانا ماه خدا، همراه با برکت و رحمت و آمرزش، به شما روی آورده است"؛ این تعبیر خیلی زیبایی است که ماه رمضان به شما روی آورده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ادامه داد: ماه رمضان، ماه معراج آدمی، ماه پرورش روح و ماه بریدن از نان و رسیدن به جانان است.

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) فرموده اند " هُوَ شَهْرٌ دُعِيتُمْ فِيهِ إِلَى ضِيَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِيه مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ ِ؛ همه شما مهمان این سفره هستید سفره کرامت، مهربانی خدا. ماهی که در آن به مهمانی خدا دعوت شدید و از شایستگان کرامت الهی قرار گرفتید ، میزبان خود خداست و میهمان هم ما بندگان هستیم".

گرجی بیان کرد: رسم حرمت نهادن به میهمان از خداوند است و خداوند وقتی که خوان کرم خود را می گستراند، همگان را زیر چتر مهربانی و سفره کریمانه خود حرمت می نهد و تمام حرکات و رفتارهای میهمان را دوست دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان تصریح کرد: در ماه مهمانی خدا که شما دعوت شده اید، نفس های شما حکم تسبیح دارند و اینکه گفته شده است خداوند همه حرکات این مهمان عزیز یعنی روزه دار را دوست دارد همین مطلب است.

وی افزود: خواب روزه دار هم عبادت است و هر عمل خیری که انجام می دهد مورد قبول خدای عالم قرار می گیرد و هر دعایی هم بکنند در این ماه مستجاب می شود؛ معتقدم این سفره سفره ایی است که خداوند یک چوب حراج به ثواب های خود زده است.

گرجی اظهار کرد: می توان گفت که ماه رمضان، بهاری است که بر زمستان جان انسان ها می وزد و ما جان فسردگان که در واقع از سختی، زمختی و سردی خیلی از رفتار و اعمال به تنگنا آمدیم؛ ماه رمضان فرصتی است که در واقع بتوانیم خودمان را در این ماه به یک شستشو و گفتگویی برسانیم تا مورد قبول خداوند عالم قرار بگیریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: امیدواریم در این ماه توفیق نصیبمان شود تا بتوانیم از فرصت های این ماه مهربانی استفاده کنیم و خود را در آغوش مهربان خدای عالم قرار دهیم و از لطف و کرامت خداوند متعال  بهره ها بجوئیم.

وی ادامه داد:  ماه رمضان یک برنامه و قواعد خاصی دارد که مسلمانان بخشی از حوزه مناسکی خود را در مساجد دنبال می کنند؛ حضور در نماز جماعت ها، جمع خوانی های قرآنی، در مسجد به عنوان یک مستمع که شنونده مباحث و سخنرانی های مذهبی از جمله این برنامه هاست.

گرجی گفت: طرح جمع خوانی قران را صبح ها و بعد از ظهرها در مساجدی که کانون فرهنگی و هنری فعال دارند، برگزار می شود، جشن و محفل انس با قرآن را در میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام خواهیم داشت؛ همچنین یکی از طرح هایی که در دل کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرار است انجام شود، حکمت خوانی نهج البلاغه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه برگزاری طرح کمک های مؤمنانه را خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: حفظ قرآن کریم در قالب مسابقه از دیگر برنامه های مد نظر است، طرح سفره کریمانه و دادن افطاری به صورت خاص در میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcfjtdyew6d01a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین