تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
۰
plusresetminus
سید احمد سیف الحسینی گفت: ارزش افزوده محصولات دانش بنیان ناشی از علم و فطرت انسان است که فرد با دانشی که در بدنه جامعه و نخبگانی دارد، اقدام به تولید محصول می کند و این مسئله موجب ارزش افزوده بالایی می شود.
افزایش ارزش افزوده با تکیه بر تولید محصولات دانش بنیان/ خلق ثروت در کشور با تبیین عنوان نامگذاری سال
سید احمد سیف الحسینی در گفتگو با راه آرمان؛  با اشاره به عنوان نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام«تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» گفت: موضوع دانش بنیان که مربوط به مسائل تولید و اشتغالزایی است از آن حیث حائز اهمیت است که در تولید محصولات و ارائه خدمات دانش بنیان با ارزش افزوده بالایی مواجه هستیم.

بازرس مؤسسه انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان ادامه داد: شاید ارزش افزوده برخی از تولیدات ناشی از منابع داخلی، زیر زمینی و طبیعی باشد اما ارزش افزوده محصولات دانش بنیان ناشی از علم و فطرت انسان است که فرد با دانشی که در بدنه جامعه و نخبگانی دارد، اقدام به تولید محصول می کند و این مسئله موجب ارزش افزوده بالایی می شود.

مدیرعامل شرکت الکترونیکی بردهای هوشمند ایرانیان ضمن اشاره به مطلب فوق تأکید کرد: این مسئله به رشد سریع، ثروت آفرینی و تولید کشور کمک می کند و هر چه سطح دانش تولید محصولاتمان بیشتر شود، ارزش افزوده ناشی از دانش بالاتر می رود و این امر موجب می شود که ارزش آفرینی و تولید ثروت بالاتر شود.

وی اظهار کرد: زمانی که قطعه ای را خودمان طراحی می کنیم و آن را از پایه خودمان می سازیم، ضریب ارزش آفرینی آن بالا می رود و ثروت بیشتری را خلق می کند که این مسئله ناشی از دانشی است که در بدنه نخبگانی جامعه، دانشگاهیان و مجموعه هایی وجود دارد که تولید علم و ارزش افزوده را انجام می دهند و این اقدام، سرعت توسعه و پیشرفت را بالا می برد و کشور را توانمند می کند.

سیف الحسینی با تأکید بر اینکه زمانی که سطح دانش محصولات بالا می رود، قدرت مانور و رقابت ما در بازارهای بین المللی نیز به شدت بالا خواهد رفت، عنوان کرد: ما هم اکنون محصولاتی را داریم که جزو سه تولید کننده دنیا هستیم و این مسئله نشان می دهد که قدرت ما و ارائه محصول ما بیشتر است.

بازرس مؤسسه انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بر تولید داخلی در کشور تأکید داشته اند و معاونت علم و فناوری نیز در دو سال گذشته تلاش بسیار کرده است و با عنوان نامگذاری سال امیدواریم به مجموعه های سیاست گذاری کشور انرژی مضاعفی را بدهد تا بتواند نقش حمایتی بیشتری را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت الکترونیکی بردهای هوشمند ایرانیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بدنه جوان خوبی را در جامعه داریم و پیک جمعیت کشور از لحاظ علمی توانمند شده است و می توانیم این ظرفیت را تقویت کنیم.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdcbssb85rhb59p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین