تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۶
۰
plusresetminus
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد؛

ضیافت کرامت در ماه رمضان

امان الله علیمرادی با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه کرامت است، گفت: خداوند در این ماه عظمت، کرامت و شرافت داده و این ماه را بر تمام ماه‌ها برتری داده است.
ضیافت کرامت در ماه رمضان
حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه کرامت است، گفت: خداوند در این ماه عظمت، کرامت و شرافت داده و این ماه را بر تمام ماه‌ها برتری داده است؛ همان گونه که آمده است" هَذَا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَ كَرَّمْتَهُ وَ شَرَّفْتَهُ وَ فَضَّلْتَهُ عَلَى الشُّهُورِ".

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رتبه‌ حیات در این ماه، برتر از رتبه‌ حیات در سایر ماه‌ ها است و تنعم‌ها، تفضل‌ها و برخورداری‌ها در درجه‌ای برتر است.

وی افزود: خداوند جهت بزرگداشت این ماه چیزهایی که در ماه‌های دیگر حلال است، حرام کرده و خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها برای تکریم آن را ممنوع کرده است؛ همان گونه که در دعای 44 صحیفه سجادیه آمده است" فَحَرَّمَ فِيْهِ ما أَحَلَّ فِي غَيْرِهِ إعْظَاماً، وَحَجَرَ فِيْهِ الْمَطَاعِمَ وَالْمَشَارِبَ إكْرَاماً".

این مقام مسئول با بیان اینکه دعوت بندگان به ضیافت الهی در "شهرالله" برای تشرف به کرامت الهی است، اظهار کرد: هُوَ شَهْرٌ دُعِيتُمْ فِيهِ إِلَى ضِيَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِيهِ مِنْ أَهْلِ كَرَامَةِ اللَّهِ؛ ماهى است كه در آن ماه به مهمانى خدا دعوت شده‏‌ايد و در آن از اهل كرامت خدا گشته‏‌ايد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با اشاره به اینکه خداوند کریم از وجوه مختلف به انسان کرامت مرحمت فرموده‌ است؛ کرامت در خلقت، در نزول کتاب کریم، فرستادن پیامبر(ص) ابراز کرد: خالق کریم در آفرينش و خلقت به انسان کرامت داده است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان از یک کرامت ذاتی و شرافت ذاتی برخوردار است، خدا او را بر بسیاری از مخلوقات خویش برتری داده است؛ او آنگاه خویشتن واقعی خود را درک و احساس‌ می‌کند که این کرامت و شرافت را در خود درک کند و خود را برتر از پستی ها، دنائت ها، اسارت ها و شهوت رانی ها بشمارد.

وی ادامه داد: در سوره اسرا آیه 70 آمده است" ما فرزندان آدم را گرامی داشتیم و آنها را در صحرا و دریا، (بر مرکب های راهوار) سوار کردیم و از نعمت های پاکیزه به آنان روزی دادیم و آنها را بر بسیاری از موجوداتی که خلق کرده ایم، برتری بخشیدیم".

این مقام مسئول در خصوص کرامت به معنای بزرگواری در مقابل لئامت و پستی عنوان کرد: امام علی علیه السلام خطاب به فرزند خود امام حسن علیه السلام در نامه 31 نهج الابلاغه فرموده است" خود را از هر پستى اى بركنار دار ، گرچه تو را به خواسته هايت برساند؛ چرا كه در برابر آنچه از خود مى پردازى ، چيزى به دست نخواهى آورد".

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی خاطر نشان کرد: کرامت در ربوبیت، از دیگر وجوه کرامت خداوند است که به انسان مرحمت داشته است؛ خداوند در سوره انفطار آیه 6 فرموده" ای انسان! چه چیز تو را در برابر پروردگار کریمت مغرور ساخته است؟!".

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcipqaz3t1aru2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین