تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۳
۰
۲
plusresetminus
رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت؛

بیش از ۳۰۰۰ انشعاب گاز در شهر جیرفت نصب شد

فرامرز قاسم‌زاده گفت: برخورداری از نعمت گاز طبیعی موجب جلوگیری از هدر رفت منابع طبیعی و جلوگیری از موارد زیست محیطی خواهد شد.
بیش از ۳۰۰۰ انشعاب گاز در شهر جیرفت نصب شد
فرامرز قاسم‌زاده رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت؛ گفت: اجرای عملیات گازرسانی به شهرستان جیرفت از اردیبهشت سال ۹۶ توسط شرکت گاز استان کرمان آغاز شد.
 
رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت افزود: در بهمن سال ۹۷ اجرای گازرسانی به شهرستان جیرفت توسط شرکت گاز استان کرمان در قالب ۶ قرارداد از سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت.
 
وی بیان کرد: اداره گاز شهرستان جیرفت با در نظر گرفتن ۶ قرارداد که برای جمع‌آوری کل شهر تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گیرد را طراحی و به مرحله انتخاب پیمانکار رساند که ۴ مورد آن پیمانکار انتخاب شد.
 
قاسم‌زاده اظهار کرد: عدم همکاری از طرف بعضی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان جیرفت تا مردادماه سال قبل یعنی تا مرداد ۱۴۰۰ صورت گرفت که باعث تقلیل قابل توجه سرعت اجرای پروژه‌های گازرسانی در شهر جیرفت صورت گرفت که در نهایت منجر به فسخ بعضی از قراردادهای منعقده و تعویق چشمگیر زمان اجرای عملیات گازرسانی به کل شهر شد.
 
وی ابراز کرد: بر این اساس که افتتاح پروژه گازرسانی در سال ۹۷ صرفاً بخشی از فاز اول از مجموع ۴ فازی که پیش‌بینی شده است یک بخش کوچک آن به عنوان افتتاحیه که شامل ۱۰۰ کیلومتر شبکه و ۱۷ کیلومتر خط تغذیه به اضافه ایستگاه‌های مربوطه تزریق گاز شد و شهرستان جیرفت افتتاح صورت گرفت.
 
قاسم‌زاده تصریح کرد: با توجه به آخرین سرشماری سال ۹۵ و وسعت شهرستان جیرفت که با ۴۰ هزار خانوار علیرغم تمام محدودیت‌ها نظر به تعامل و همکاری سایر مسئولین، این شرکت تاکنون موفق به احداث قریب به ۷۳۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع  در سطح شهرستان شده است و نصب بیش از ۷۲۰۰ انشعاب در شهر جیرفت و جذب قریب به ۳۳۰۰ مشترک در شهرستان جیرفت شده است.
 
رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت افزود: عملیات گازرسانی در قالب فاز چهارم شامل عملیات اجرایی فاز نهایی باقیمانده عملیات اجرایی سه فاز قبل مربوط به شهرستان جیرفت با احتساب روستاهای حومه در قالب یک قرارداد به حجم ۴۱۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع از شهریورماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت کار فیزیکی داشته است که قطعاً تسریع در عملیات اجرایی مستلزم همکاری همه‌جانبه تمامی دستگاه‌ها است.
 ‏
قاسم‌زاده اظهار کرد: شهرستان جیرفت مشکلات خاص خود را دارد ولی علیرغم همه مسائل و مشکلات از شهریور ۱۴۰۰ قریب به ۷۲ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۷۰۰ متر خط تغذیه در جیرفت اجراء شد.
 
وی گفت: اجرای ۱۷۰۰ متر خط تغذیه باعث شد ۸ هزار متر از خطوط قبلی پیمان‌هایی که فسخ شده است نیز اتصال پیدا کند و به سرویس گاز وصل شود و قریب به ۹ هزار متر خط فلزی ایجاد شود که این تزریق گاز منجر به اتصال سی‌ان‌جی در خیابان هلیل نیز شد.
 
رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت در ادامه بیان کرد: یکی از مواردی که مورد مطالبه عموم مردم قرار گرفته است بحث راه‌اندازی جایگاه سی‌ان‌جی می‌باشد که در تیرماه سال گذشته گازرسانی تا جایگاه مورد نظر صورت گرفت ولی به علّت این که تأسیسات زیربنایی جایگاه‌دار آماده نمی‌باشد امکان بهره‌برداری میسّر نشده است.
 
وی ابراز کرد: جایگاه سی‌ان‌جی در شهرستان جیرفت وجود دارد امّا اتصال و در جایگاه قرار گرفتن آن در دست شرکت گاز نمی‌باشد و شرکت گاز صرفاً وظیفه تزریق گاز را داشت که انجام شده است و سایر تأسیسات جانبی همچون احداث بنا توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود و سرمایه‌گذار بایستی به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه نماید و برابر نقشه مهندسی شرکت نفت ایجاد جایگاه نماید و تأسیسات و ابنیه را ایجاد کند.
 
رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت تصریح کرد: درخصوص جایگاه سی‌ان‌جی شرکت گاز به عنوان اولویت اول تزریق گاز می‌باشد که بحمدالله صورت گرفته است و علت این‌که هنوز راه‌اندازی نشده است سرمایه‌گذاران آن بخش بایستی قدم پیش بگذارند و موانع را رفع کنند تا در نهایت جایگاه در سرویس عرضه قرار گیرد.
 
وی افزود: از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۷۲ کیلومتر شبکه تغذیه ۱۷۰۰ متر خط تغذیه صورت گرفته است که از این مقدار حدود ۹ هزار متر خط تغذیه قبلی نیز گازدار شد که ۷۲ کیلومتر شبکه اجراء شده است و قریب به ۶۷ کیلومتر آن تزریق گاز شده است.
 
قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که در سال جدید برای فاز ۴ طبق مطالبه‌ای که از سوی مردم روستاها صورت گرفته است، روستاهایی که در فاز ۴ اجراء خواهند شد دولت آباد، دهنو، باقرآباد، جنگل‌آباد، رضی‌آباد، طوهان، بید خیری، ده بران، تنگ آوان، گزآباد، عنایت‌آباد، قیصری، چمن، دوبنه، حسین‌آباد، جلال‌آباد میانده، ساغری، پشت لر، قلعه نو، هوکرد، ده‌شیخ، ابراهیم‌آباد، میثمیه، جمستان، ده‌پیش، یاغی‌بیگی، ملک‌آباد، بهجرد، ادامه اکبرآباد، خالق آباد، اکبرآباد و خالق‌آباد که بخش عمده ان گازدار خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: کل شهرستان جیرفت از ۱۰۰ کیلومتر شبکه و ۱۷ کیلومتر تغذیه به ۷۳۰ هزار کیلومتر تبدیل شده است و این کار بسیار ارزشمندی است که زحمت بسیاری برای اجرای آن کشیده شده است و شهرستان عنبرآباد که تعداد انشعابات ۱۹۰ مورد بوده است به۱۶۰۰ مورد افزایش بافته و در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰۰ مورد انشعاب در شهر جیرفت فقط نصب شده منهای عنبرآباد و سایر مکان‌های دیگر همچون در بخشی از ساردوئیه نیز نصب شده است.
 
رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت انجام پروژه‌های گازرسانی را بنا به دلایلی منجر به فسخ عنوان کرد و مواردی را در دست اقدام دانست که در حال تکمیل می‌باشند.
 
وی از ترمیم و آسفالت حفاری‌های صورت گرفته در سطح شهرستان جیرفت از اجرای پروژه‌های گازرسانی گفت: اداره گاز شهرستان جیرفت قرارداد ترمیم آسفالت را به شهرداری محوّل کرده است که شهرداری که تاکنون هم به نحو احسن انجام داده است.
 
قاسم‌زاده بیان کرد: برخورداری از نعمت گاز طبیعی موجب جلوگیری از هدر رفت منابع طبیعی همچنین جلوگیری از موارد زیست محیطی خواهد شد در حقیقت سرانه عدم مصرف سوخت‌های مایع هزینه آن برای لوله کشی انجام می‌شود که انتظار می‌رود که عموم مردم نسبت به امر گازرسانی استقبال نمایند
 
رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت ابراز کرد: در حوزه کشاورزی در حال حاضر قریب به ۴۰۰ هکتار گازرسانی صورت گرفته است و انتظار می‌رود که کشاورزهای محترم جیرفت به این مهم اهمیّت دهند و استفاده از سوخت گاز خود به خود بعضی از آفات را از بین می‌برد و در نهایت صادرات کشاورزی رونق بیشتری خواهد گرفت.
 
وی افزود: در حال حاضر منطقه جبالبارز شمالی از محمدآباد به سمت مسکون، سغدر، بنستان، روستاهای تابع حدود ۵۴ روستا عملیات گازرسانی در حال اجراء می‌باشد که ان‌شاءالله به زودی در چرخه تزریق گاز قرار خواهد گرفت و سایر روستاهای جیرفت و همچنین ۱۰۱ روستای شهرستان عنبرآباد نیز جهت برنامه‌ریزی در دست اقدام می‌باشد
 
رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت گفت: بافت قدیم شهرستان جیرفت که در مکان پل ملنتی و هلیل قرار دارند در قالب یک پکیج جداگانه که شامل ۷۰ کیلومتر است به مرحله اجراء خواهد رسید و تا سه ماه آینده علاوه بر نصب ۲۰۰۰ انشعاب در شهر جیرفت و حدود ۱۵۰۰ مورد در آن یک پکیج ۶۵۰۰ انشعابی برای شهرهای بلوک، مردهک، دوساری و ساردوئیه خواهیم داشت.
 
قاسم‌زاده اظهار کرد: یک پکیج توسعه شبکه حدود ۴۰ کیلومتر با ١٧٠٠ علمک پراکنده در دست بررسی و تهیه می باشد که علاوه بر آن یک پکیج کلی با توجه به برنامه‌ریزی که برای اجرای روستاهای جیرفت وجود دارد یک پکیج ۵ هزار انشعاب هم صورت می‌گیرد که ان‌شاءالله تا شهریور امسال اجرایی خواهد شد که کل شهر جیرفت و عنبرآباد تا نیمه سال آینده پوشش داده خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال ۱۴۰۲ دیگر نقطه و مکانی در جیرفت، عنبرآباد و جبالبارز شمالی و جنوبی که گاز نداشته باشند وجود نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcirqazvt1arr2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ما الان دوهفته است ثبت نام کردیم بلوار پاسداران مردیم از سرمایی چرا کسی فکر کنتور نیست بیایین نصب کنید خدارا خوش میاد خانه های خودتان هم بدون کنتور است مردم گناهی ندارن
بخش اسفندقه که مال امریکا نیست چرا اسمی از بخش اسفندقه در گاز رسانی نمیبرید. والله از ساردو هم سردتر است چرا اقدام نمیکنید