تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۷
۰
plusresetminus
یزدی نژاد مسئول هیات رزمندگان اسلام در استان کرمان گفت: برگزاری دعای معنوی ابوحمزه ثمالی در سحرگاهان ماه مبارک رمضان را به مدت یازده سال است که انجام می دهیم که این مراسم از ساعت دو تا سه و نیم بامداد با برنامه های سخنرانی، مداحی و مناجات خوانی در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار می شود.
جهاد تبیین در دستور کار هیات رزمندگان اسلام/ برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در سحرگاهان ماه رمضان به یازدهمین سال رسید
سید ابرهیم یزدی نژاد در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص فعالیت های هیات رزمندگان اسلام در استان کرمان گفت: تأسیس این هیات در استان کرمان در سال 1371 به همت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور انسجام نیروهای رزمنده دوران دفاع مقدس بود تا رزمندگان با یکدیگر هم اندیشی داشته باشند.

مسئول هیات رزمندگان اسلام در استان کرمان ادامه داد: در سال 1374 با توجه به طرحی که داده شد، این هیئت در تهران شکل گرفت و هم اکنون در تمامی استان ها بیش از هزار و 100 دفتر هیئت رزمندگان اسلام در حوزه بزرگسالان، نوجوانان و جوانان عاشورایی و خواهران فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در اکثر شهرستان های استان هیئت فعالیت می کند و هر شهرستان مسئول دارد، ابراز کرد: هیات ها از طریق کمک های مردمی و خیرین فعالیت می کنند و ساختار هیئت وابستگی به جایی ندارد و فعالیت های خود را بر اساس تقویم سال مناسبت های ملی، شهادت ها و تولد ائمه معصومین علیه السلام انجام می دهند.

یزدی نژاد تصریح کرد: به عنوان مثال خواهران در سالروز وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، میلاد و رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها، اقداماتی را در حیطه بانوان انجام داده اند؛ نوجوانان و جوانان عاشورایی نیز در عرصه حضرت قاسم ابن حسن علیه السلام، دهه فجر و حضرت علی اکبر علیه السلام فعالیت هایی را انجام می دهند.

مسئول هیات رزمندگان اسلام در استان کرمان با اشاره به اینکه هیات برنامه های کلی را در دهه دوم محرم، دهه فاطمیه و در ماه مبارک رمضان برگزار می کند، ابراز کرد: از سال 1395 برگزاری دعای ندبه به توصیه سپهبد شهید سلیمانی در حسینیه ثارالله برگزار شد.

وی افزود: برگزاری دعای معنوی ابوحمزه ثمالی در سحرگاهان ماه مبارک رمضان را به مدت یازده سال است که انجام می دهیم که این مراسم از ساعت دو تا سه و نیم بامداد با برنامه های سخنرانی، مداحی و مناجات خوانی در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار می شود.

یزدی نژاد با بیان اینکه اقدامات دیگری که در هیات رزمندگان اسلام مد نظر قرار داده ایم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: جوانگرایی در کشور یکی از مواردی است که در این بیانیه به آن تأکید شده است و ما در این زمینه ورود کرده ایم و در هیات تلاش مان بر این است که این کار را با بصیرت و آگاهی همراه باشد.

مسئول هیات رزمندگان اسلام در استان کرمان توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین را از دیگر اقدامات مد نظر در هیات دانست و گفت: این مقوله با گام دوم انقلاب ارتباط دارد که این مهم همان بصیرت، آگاهی و دشمن شناسی است.

وی با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: در راستای جهاد تبیین از نیروهای نخبه، دانشگاهی و صاحب نظر بهره می گیریم تا بتوانیم قبل از آنکه دشمن بخواهد به این میدان وارد شود بتوانیم آفند خوبی را ایجاد کنیم و در این مسیر افرادی با روحیه انقلابی و جان فدایی می خواهیم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdchk-nzm23niid.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین