تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۷
۰
plusresetminus
امان الله علیمرادی گفت: در شب های قدر تمسک به قرآن است که حبل متین الهی را از خدا بخواهیم؛ در این شب ها، حيات قرآني طلب كنيم؛ از خدا بخواهیم حیات قرآنی را به ما بشناساند، به ما معرفت قرآنی بدهد و زندگی ما را قرآنی بسازد؛ فکر، اندیشه و نیت، انگیزه و رفتار و کردار ما قرآنی شود.
شب قدر؛ ظرف تحقق یک معجزه‌ بزرگ است/ در این شب ها حیات قرآنی را طلب کنیم
حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه شب قدر قلب ماه مبارك رمضان است، گفت: شب قدر ظرف تحقق یک معجزه‌ بزرگ است و اعجاز اين است كه انسان سالك و صالح در يك شامگاه در ليلة القدر راه هزار ماهه را طي مي‌كند؛ "لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ".

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پيروان قرآن و عترت، سیر معنوي هزار ماهه یا بیشتر را يك شبه طي مي‌كنند، ادامه داد: مطلب و مقصد، در شب قدر چه باشد، از خدا چه بخواهيم؟ آمرزش گناه، حل مشكلات، شفاي بيماران، حفظ امنيت و مانند آن، همه اينها خواسته‌ انسان است؛ اما مطالب عظيم و مقاصد عزيزی است كه در سايه آن، همه مقصدها و مقصودها حاصل مي‌شود.

وی بیان کرد: خواسته نخست این است خداوند، معرفت خدا، انس با خدا را، یاد، دعا، مناجات با او، حاجت خواهی از او نه غیر او را بخواهیم همچنین در این شب ها رحمت، مغفرت، کرم، عفو، صفح، حلم، ستر، فضل، رضوان، اطاعت از او، خوف و رجای او و مانند آن را بخواهیم.

این مقام مسئول افزود: در دعای کمیل آمده است" پس تو مرا با دشمنانت اگر به انواع عقوبت معذب گردانى و با اهل عذابت همراه کنى و از جمع دوستان و خاصانت جدا سازى؛ در آن حال گیرم که بر آتش عذاب تو اى خداى من و سید و مولاى من و پروردگار من صبورى کنم چگونه بر فراق تو صبر توانم کرد و گیرم آنکه بر حرارت آتشت شکیبا باشم چگونه چشم از لطف و کرمت توانم پوشید؛ یا
بارى به عزتت اى سید و مولاى من به راستى سوگند مى ‏خورم که اگر مرا با زبان گویا (به دوزخ) گذارى من در میان اهل آتش مانند دادخواهان ناله همى کنم".

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ابراز کرد: متون بلند دعاهایی چون کمیل، افتتاح، جوشن کبیر، مجیر، ابو حمزه ثمالی و دعای سحر و مانند آن، منبع عظیمی هستند که به ما یاد می دهند که خود خدا را بخواهیم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خواسته دیگر در شب های قدر تمسک به قرآن است که حبل متین الهی را از خدا بخواهیم؛ در این شب ها، حيات قرآني طلب كنيم؛ از خدا بخواهیم حیات قرآنی را به ما بشناساند، به ما معرفت قرآنی بدهد و زندگی ما را قرآنی بسازد؛ فکر، اندیشه و نیت، انگیزه و رفتار و کردار ما قرآنی شود.

وی تصریح کرد: اینکه قرآن را پیش رو می گیریم یعنی قرآن کتاب زندگی ما باشد؛ اینکه قرآن بر سر می گذاریم بدین معناست که اولویت اول ما حاکمیت قرآن است و تعلیم، تربیت، سیاست، معیشت، خانواده، اجتماع و همه امور ما طبق قرآن باشد و این همان "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ" است.

این مقام مسئول افزود: این مطلوب که حاصل شد، همه مقاصد حاصل می‌شود؛ عزت، قوت، قدرت، استقلال، امنیت، آرامش، معنویت، صفا، صمیمیت، خیرخواهی، همدلی، همزبانی، عدالت، صلاح، فلاح ، رفاه، کرامت، شرافت بر همه زندگی ما حاکم می شود و اثری از فقر، فساد، تبعیض ناروا، ظلم تهمت، افترا، تخریب، ناسزا، قتل، غارت، سرقت، فحشاء، منکر و مانند آن در جامعه نمی ماند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی عنوان کرد: خواسته دیگری که در شب های قدر باید طلب کنیم، همراهی پیامبر اکرم(ص)، حضرت زهرا سلام الله علیها، امام علی علیه السلام و اولاد معصومین ایشان است و همان گونه که در سوره توبه آیه 119 آمده است " ای کسانی که ایمان آورده اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید، و باصادقان باشید".

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: قبل از همه از خدا بخواهیم که وعاء و ظرف دل آماده باشد؛ طهارت دل، شرح صدر، كينه زدايي، عداوت زدايي، دهها بيماري را كنار گذاشتن؛ آنگاه قرآن را به دست گرفتن، قرآن به سر گذاشتن و اين مطالب را از ذات اقدس الهي مسئلت كردن و از كريم, متاع ماندگار خواستن را باید مد نظر قرار دهیم.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: اگر خدای ناكرده كينه‌ای نسبت به ديگران داريم بگوييم خدا‌يا من از او گذشتم تو از او بگذر؛ حقي داريم بگذريم تا با صفاي ضمير، با شرح صدر دلي داشته باشيم كه جاي غير او نباشد؛ تا او محبت خود را، ارادتمان را، به قرآن كه ثقل اكبر است و همچنین ارادتمان را به عترت طاهرين عليهم السلام كه ثقل اصغر است در قلب ما مستقر بكند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdchk-nzk23nixd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین