تاریخ انتشار :جمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۳
۰
plusresetminus
محمد علی نظری گفت: در برابر هرگونه تهدید و مشکلات، سپاه آماده، جان بر کف و سپر بلای مردم است و در بحران ها، حوادث و تهدیدات مردم را تنها نمی گذارد و نمونه شاخص و بارز پاسدار، سپهبد شهید سلیمانی است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپر بلای مردم است/ وظیفه اصلی سپاه حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی است
سردار محمد علی نظری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1358 با دستور امام خمینی(ره) گفت: یکی از دلایل تأسیس سپاه این بود که در ابتدای انقلاب اسلامی، نیروهای نظامی و کسانی که تأمین کننده امنیت و انتظامات شهری بودند، دچار تزلزل، از هم گسیختگی و فرو پاشی بودند؛ بنابراین آن فکر بلند و ملکوتی امام راحل موجب شد، سازمان نظامی و مردمی برای حفاظت انقلاب اسلامی در برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی شکل گیرد.

وظیفه اصلی سپاه حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی است

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: سپاه پاسداران مولود بسیار ارزشمندی بود که در طول سال های اخیر با قدرت نظامی، مردمی و متعهد پای کار انقلاب در همه ابعاد و عرصه ها فعالیت می کند و وظیفه اصلی سپاه حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی، خارجی و دستاوردهای انقلاب است.

وی بیان کرد: تأسیس سپاه با عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان از فکر بلند و دور اندیشی امام راحل بود که ایشان سپاه را نه تنها برای انقلاب ایران بلکه صدرو انقلاب و حفظ دستاوردهای آن حتی خارج از مرزهای کشور پیش بینی کرده بودند و نمونه آن را در چند سال اخیر با حضور در کشورهای اطراف ثابت کرده ایم که انقلابی که ما صادر کرده ایم در خارج از مرزها قابل دفاع است و سپهبد شهید سلیمانی شاخص و گواه این موضوع است.

توانمندی سپاه در عرصه دفاع از مرزها و تهدیدات خارجی

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منافقین در داخل کشور با توطئه های استکبار اقداماتی را علیه ما انجام می دادند و ما در این عرصه شهیدان بسیاری را تقدیم نظام کرده ایم؛ اما به مرور زمان، توانستیم در مقابل تهدیدات داخلی توانمند شویم و از همان زمان سپاه در زمینه چک و خنثی و امنیت به بلوغ رسید.

سردار نظری ابراز کرد: با آغاز دوران دفاع مقدس و حمله رژیم بعث عراق به نقاط مختلف کشور، سپاه با کمک نیروهای مردمی و سازمان دهی آنها وارد عرصه دفاع از مرزها و تهدیدات خارجی شد و این مسائل موجب توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

حضور سپاه در عرصه های مختلف برای احیا کشور پس از جنگ تحمیلی

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: از سال 1361 تا 1367، جمهوری اسلامی ایران با تمام دنیا می جنگید؛ تمام دنیا با امکانات و نیروهای انسانی خود به کمک عراق آمدند و در این شرایط، سپاه، ارتش و نیروهای مردمی به حملات و جنگ پاسخ دادند و شیرینی پیروزی را به همگان چشاندند.

وی بیان کرد: پس از دوران دفاع مقدس، جهت بازسازی و ساخت منازل، تأمین برق، آب و ... باید اقدام می شد که در این راستا اقداماتی انجام شد؛ همچنین سپاه برای بیماری فلج اطفال به مشارکت با دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت؛ در ساخت مناطق جنگ زده، ساخت سد، برطرف کردن مشکلات کم آبی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدامات بسیار خوبی را انجام داد.

توانمندی سپاه پاسداران در عرصه دفاعی

این مقام مسئول تصریح کرد: با افزایش و ارتقا توانمندی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فعالیت و کمک در عرصه ساخت پالایشگاه ها، تونل ها و دیگر تأسیسات تخصصی سپاه با کمک نیروهای مردمی و متخصص انجام شد و در کنار اقدامات سازندگی، تقویت بنیه دفاعی را نیز در این سال ها انجام شده است.

سردار نظری با اشاره به فعالیت سپاه پاسداران در عرصه نیروهای انسانی کادر، آموزش بسیجیان و سازماندهی در زمینه های مختلف عنوان کرد: ایران در زمینه تجهیزات دفاعی، آفندی و بازدارنده ای جزو کشورهای برتر دنیا است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه ورود کرده است و هم اکنون به بازدارندگی بسیار قوی رسیده ایم.

مرزبانی ثاراللهیان در مرزهای شرقی کشور

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در همه فتنه ها و اختلاف افکنی های داخلی و خارجی در سال های گذشته،  در مقابل داعش و ریشه کن کردن آن، سپاه پاسداران کمک کرده است و این اجازه را ندادیم که در داخل کشور مانند سال های 88، 98 و 96 دشمن با تحریم ها و سو استفاده های خود، نظام را دچار اغتشاش و آشوب کند.

وی در خصوص خدمت رسانی سپاه بیان کرد: در زمینه دفاع از مرز و بوم های خود، یکی از یگان های سپاه ثارالله هم اکنون در مرزهای شرقی در حال انجام مأموریت هستند و مرزبانی را به منظور حفظ تمامیت ارضی کشور انجام می دهد.

وجود بیش از سه هزار گروه جهادی در استان کرمان

این مقام مسئول اظهار کرد: در زمینه تحریم هایی که به وجود آمد و تحریف هایی که به منظور اثر بخشی تحریم ها صورت گرفت؛ سپاه از توسعه قدرت نرم استفاده و در مقابل این هجمه ها ایستادگی کرد؛ همچنین در بحران های طبیعی همچون سیل، زلزله و کرونا اتفاق افتاد، سپاه با تمام امکانات و نیروهای خود به ویژه نیروهای خدوم و خودجوش مردمی وارد عرصه شد.

سردار نظری با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان بیش از سه گروه جهادی داریم که هزار و دویست گروه شناسنامه دار هستند و تخصص و عرصه فعالیتی آنها مشخص است، ابراز کرد: از دیگر فعالیت های سپاه می توان به ساخت و ترمیم منازل مسکونی محرومین، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، نهضت آبرسانی در قالب قرارگاه مردم میدان سپهبد شهید سلیمانی، مسائل اجتماعی از جمله توجه به حاشیه شهر، معتادین متجاهر، ازدواج آسان و غیره اشاره داشت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپر بلای مردم است/ سپاه مردم را در بحران ها و تهدیدات تنها نمی گذارد

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در خصوص اهم فعالیت های سپاه استان در زمینه بیماری کرونا عنوان کرد: همکاران و بسیجیان ما با دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی در زمینه مراقبت، پیشگیری، پیش بینی و واکسیناسیون بیماری کرونا همکاری داشته اند؛ همچنین سپاه سالن های ورزشی خود را به منظور افزایش واکسیناسیون و جلوگیری از مرگ و میر همشهریان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داد.

وی تأکید کرد: خدا را شکر می کنیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این توانمندی رسیده است که می تواند در همه عرصه ها ورود و در مقابل تهدیدات داخلی، و بحران های طبیعی کمک کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما به عنوان پاسدار و خادم، خود را نوکر مردم می دانیم و در برابر هرگونه تهدید و مشکلات، سپاه آماده، جان بر کف و سپر بلای مردم است و در بحران ها، حوادث و تهدیدات مردم را تنها نمی گذارد و نمونه شاخص و بارز پاسدار، سپهبد شهید سلیمانی است.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcjamevtuqe8tz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما