تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۹
۰
plusresetminus
سحر فلاحی با بیان اینکه پس از ماه، روال تغذیه سالم باید ادامه پیدا کند، گفت: پس از ماه مبارک رمضان افراد خوردن صبحانه را حتما مد نظر قرار دهند؛ چرا که نخوردن صبحانه عاملی برای افزایش وزن، چاقی و ایجاد بیماری زمینه ای مانند دیابت و فشار خون می شود.
چگونه پس از ماه رمضان روال تغذیه سالم را رعایت کنیم؟/مصرف مکمل های دارویی در چه شرایطی نیاز است؟
سحر فلاحی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه در ماه رمضان ساعات غذا خوردن افراد تغییر می کند و این مسئله تمرینی است تا کمتر بخوریم و بیشتر غذاهای سالم را مصرف کنیم، گفت: این رویه را باید بعد از ماه مبارک رمضان ادامه دهیم و سعی کنیم نظم غذا خوردن حفظ شود.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: تا جایی که امکان دارد غذاهای پر کالری را در برنامه خود قرار ندهیم و چنانچه این موارد را در ماه رمضان رعایت کرده باشیم؛ قطعا افراد با این روند کاهش وزن دو تا سه کیلوگرم را تجربه خواهند کرد.

وی بیان کرد: در ماه رمضان ممکن است فعالیت های بدنی به بهانه جلوگیری از گرسنگی کم می شود؛ اما افراد پس از ماه حتما در طول روز سی دقیقه پیاده روی و ورزش سبک را داشته باشند تا چربی هایی که در طول یازده ماه دیگر سال انباشته شده اند، از بدن پاک شود.

فلاحی با بیان اینکه پس از ماه، روال تغذیه سالم باید ادامه پیدا کند، عنوان کرد: متأسفانه برخی افراد در طول ماه عادت های نامناسب غذایی همچون خوردن زلوبیا و بامیه، آش ها و سوپ های چرب را داشته اند؛ بنابراین بعد از ماه مصرف شیرینی و غذاهای چرب را کم کنند تا مشکلی برای سلامتی آنها ایجاد نشود.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای حفظ سلامتی خوردن صبحانه است، اظهار کرد: پس از ماه مبارک رمضان افراد خوردن صبحانه را حتما مد نظر قرار دهند؛ چرا که نخوردن صبحانه عاملی برای افزایش وزن، چاقی و ایجاد بیماری زمینه ای مانند دیابت و فشار خون می شود؛ گرسنگی های طولانی مدت سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد و این مهم باید پس از ماه رمضان رعایت شود.

وی تأکید کرد: مصرف سبزیجات در طول ماه رمضان بسیار مهم است و لازم است که حتما استفاده شود چرا که در روزهای پایانی ماه رمضان به دلیل کم آبی بدن، ممکن است عوارضی همچون یبوست ایجاد شود و برای درمان یبوست خوردن سبزیجات توصیه می شود؛ خوردن سبزیجات با غذا، مصرف سالاد، خیار و گوجه و غیره علاوه بر تأمین آب بدن فیبر لازم را به دستگاه گوارش و بدن می رساند.

فلاحی اظهار کرد: حتما در روزهای ماه مبارک رمضان، بعد از ماه که در فصل گرما قرار می گیریم و با توجه به شیوع بیماری کرونا، با مصرف سبزیجات، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؛ همچنین مصرف میوه های آبدار در این ایام توصیه می شود.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی ابراز کرد: پس از ماه رمضان مواد غذایی که به دلیل فرهنگ حاکم بر زندگی مان استفاده می شد، همچون خوردن شربت و غیره را کمتر کرده و بیشتر آب و دمنوش ها را استفاده کنیم و البته مصرف قند و شکر برای دمنوش ها نباید بیش از حد باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف مکمل های دارویی در ماه رمضان توصیه می شود، گفت: در افطاری مواد غذایی که در صبحانه خورده می شود، مصرف می شود؛ مواد غذایی که در ناهار استفاده می شود، در سحری خورده می شود و شام هم که در وعده خود مورد استفاده قرار می گیرد؛ همچنین خوردن میوه و یک لیوان شیر قبل از خواب چنانچه خورده شود، دیگر نیازی به مصرف مکمل های دارویی نیست.

فلاحی خاطر نشان کرد: چنانچه در خانواده ها فردی روزه اولی و لاغر هستند و مقداری ضعف بدنی دارند، می توانند از مکمل های دارویی استفاده کنند؛ اما چنانچه غذایشان کافی است و از همه گروه های غذایی در برنامه غذایی آنها است، دیگر نیازی به مصرف مکمل ها وجود ندارد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdchm-nzi23nikd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین