تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۹
۰
plusresetminus
مولوی عبیدالله شهیکی با تأکید بر اینکه قدس متعلق به آحاد مسلمانان و امت اسلامی است، گفت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی، احزاب و گروه ها برای آزادی قبله اول مسلمانان باید تلاش کنند و به پا خیزند.
تحولات مسجد الاقصی موجب بیداری امت اسلامی می شود/ شیعه و سنی برای آزادی قبله اول مسلمانان باید به پا خیزند
به گزارش راه آرمان؛ امام راحل معمار کبیر انقلاب در سال 1358، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین نام گذاری کردند. با این اقدام نور امید در دل مظلومان فلسطین اشغالی تابید و آنان برای مبارزه با توطئه های رژیم اشغالگر صهیونیستی و استکبار جهانی مصمم تر شدند.

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: امام خمینی(ره) با ابتکار با ارزش خود، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند تا فلسطین از مرحله فراموشی خارج و به مسئله اول دنیای اسلام تبدیل شود.

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج ادامه داد: شاهد هستیم که حکام عرب دست دوستی با اسرائیل جنایتکار داده و باز کردن سفارت خانه این رژیم در کشورهای خود، اقدام به عادی سازی روابط کرده اند؛ عربستان سعودی که خود را مهد تمدن اسلامی و خدمت گذار حرمین شریفین می داند؛ دست دوستی با اسرائیل داده است و این خیانت را تاریخ و آیندگان نخواهند بخشید.

تحولات مسجد الاقصی موجب بیداری امت اسلامی می شود/ لزوم اتحاد مسلمانان جهان اسلام در مسئله قدس

وی بیان کرد: امروز امید مردم فلسطین و همه دوست داران مسجد الاقصی به سمت ماست و ما باید با ایمان و جهاد عملی، مسجد الاقصی این قطب مقدس را از چنگال اسرائیل غاصب آزاد کنیم و بار دیگر پرچم پر افتخار اسلام را برفراز گنبد زیبای بیت المقدس به اهتزاز در بیاوریم.

مولوی چاهانی با اشاره به اینکه امروز اقدامات اسرائیل از حد انسانیت عدول کرده است، اظهار کرد: شهادت اطفال، زنان و مردان فلسطینی، هتک حرمت به مسجد الاقصی و دیگر جنایت هایی که رخ می دهد، موجب بیداری امت اسلامی می شود.

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج تأکید کرد: در روز قدس با حضور خود درسی را به استکبار جهانی و اسرائیل خواهیم داد تا شعار ما را در مسجد الاقصی بشنوند.

وی خاطر نشان کرد: امروز نگاه فلسطینی ها به سمت جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین لازم است مسلمانان جهان اسلام اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنند و هدف واحد خود را که آزادی مسجد الاقصی است را مد نظر قرار دهیم.

شیعه و سنی برای آزادی قبله اول مسلمانان باید به پا خیزند

مولوی شهیکی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) پایه گذاری شد؛ معظم له اخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با اشاره به تحولات اخیر در فلسطین ابراز کرد: حکام عرب برای دست بوسی سران رژیم اسرائیل رقابت می کنند و شاهد بودیم که سربازان جنایتکار رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی حمله و با یورش به نمازگزاران از برگزاری نماز ممانعت کردند.

وی با تأکید بر اینکه قدس متعلق به آحاد مسلمانان و امت اسلامی است، تصریح کرد: مسلمانان اعم از شیعه و سنی، احزاب و گروه ها برای آزادی قبله اول مسلمانان باید تلاش کنند و به پا خیزند.

مولوی شهیکی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت بیماری کرونا، چنانچه مجوز حضور و برگزاری راهپیمایی داده شد؛ آحاد مسلمانان و مردم در این مراسم حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcd990f5yt0xo6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین