کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

آزادی قدس با اتحاد و همبستگی کشورهای مسلمان میسر است

8 ارديبهشت 1401 ساعت 9:47

سلیمان اسفندیاری گفت: روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبارستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت‌خواه و عدالت دوست، روز گره خوردن بازوان توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم غارتگر است.


سلیمان اسفندیاری در گفتگو با راه آرمان، گفت: از ۱۴ مه سال ۱۹۴۸ که رژیم اسرائیل غاصب اعلام استقلال و موجودیت کرد، ۴ جنگ در سال های ۱۹۴۸ ، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ توسط کشورهای مصر، سوریه، اردن و نیروهای فلسطینی بر علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

وی افزود: در این جنگ ها رژیم غاصب اسرائیل با کمک انگلیس، آمریکا و غرب توانست در این جنگ ها پیروز شود.

اسفندیاری گفت:  این جنگ ها باعث شد رژیم صهیونیستی از اراضی ۱۹۴۸ پا را فراتر گذاشته و سرزمینهای زیادی را تصرف کرده و جغرافیای خود را گسترش دهد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: تشکیل رژیم اسرائیل غاصب نتیجه نبود وحدت بین مسلمانان و حاکمان سازشکار بود، یکی از دلایل شکست کشورهای عربی در جنگ با اسرائیل نداشتن یک رهبر مقتدر برای هماهنگ کردن این کشورها بود.

وی بیان کرد: درست در زمانی که حکام خائن اعراب سرگرم سازش با رژیم صهیونیستی بودند و مسئله فلسطین می رفت که به بوته فراموشی سپرده شود.

اسفندیاری گفت: در این شرایط انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به پیروزی رسید و سرآغار تحولات مهمی در منطقه گردید و به مصابه یک زلزله بزرگ جهان و منطقه را تکان داد.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: حضرت  امام خمینی رحمه الله علیه یکی مهمترین برنامه های خود را مسئله فلسطین بیان و آخرین روز ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند و قدس را برای همیشه زنده کردند.

اسفندیاری تاکید کرد: در واقع با پیروزی انقلاب اسلامی ایران خون جدیدی در رگ های مسلمانان جهان جوشیدن گرفت و به همه مسلمانان نشان داد که باید برای آزادی قدس شریف قبله اول مسلمانان متحد شوند.

وی افزود: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی محور مقاومت حول فلسطین و قدس شریف به رهبری جمهوری سلامی ایران شکل گرفت و هدف نهایی محور مقاومت آزادی فلسطین و قدس شریف است.

کارشناس سیاسی بیان کرد: جمهوری اسلامی گروهای مقاومت فلسطین را در داخل و خارج فلسطین تشکیل و انسجام داد و دست آنها پر کرد و از قیام با سنگ به قیام با سلاح رسیدند.

اسفندیاری گفت: رژیم غاصب اسرائیل که داعیه شکست ناپذیری در ۴ جنگ کشورهای عربی داشت، با شکل گیری محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی این شکست ناپذیری به چالش کشیده شد و با پرشدن دست گروهای مقاومت از جمله حزب الله لبنان در سال ۲۰۰۰ شکست سختی خورد و از جنوب لبنان پا به فرار گذاشت.

وی گفت:  اولین شکست توسط شیرمردان شیعه حزب الله لبنان متحمل شدند و در دومین مواجه در جنگ ۳۳ روزه شکست سختی از حزب الله لبنان خوردند و هیمنه پوشالی صهیونیست ها فرو ریخت.

وی تصریح کرد: پس شکست از حزب الله لبنان نوبت به گروهای مقاومت فلسطینی جهاد اسلامی و حماس شد که در جنگ های ۵۰ روزه ، ۲۲ روزه ، ۸ روزه ، ۱۲ روزه و ۲ روزه طعم شکست را به رژیم نامشروع اسرائیل بچشانند.

وی در ادامه گفت: محور مقاومت نشان داد که یگانه راه پیروزی و نابودی رژیم صهیونیستی مقاومت است نه سازش کردن.

اسفندیاری بیان کرد: بعد از شکل گیری بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی، دشمنان جمهوری اسلامی و محور مقاومت با ایجاد گروه های تکفیری و داعش در سوریه و عراق به دنبال از بین بردن محور مقاومت و امن کردن رژیم کودک کش اسرائیل بودند.

وی افزود: ابتدا خط واصل  محور مقاومت که کشور سوریه بود را درگیر جنگ داخلی کردند که به خیال خام خود ارتباط گروهای مقاومت در لبنان و فلسطین با جمهوری اسلامی قطع نمایند.

این کارشناس سیاسی افزود: محور غربی، عربی و عبری متحد شدند که محور مقاومت را با شکست و نابودی مواجه کنند و با یک تاخیر سه ساله کشور عراق که جز محور مقاومت بود را با گروه تروریستی داعش درگیر جنگ نمودند.

اسفندیاری بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب یمن توسط انصارالله که جز محور مقاومت بود، جنگ همه جانبه ای را با ائتلاف غربی ، عربی و عبری برای علیه یمن و انصارالله آغاز کردند.

وی گفت: اما پس از گذشت ۷ سال با شکست مواجه شدند و به دنبال راهی هستند که از باتلاق یمن خارج شوند و این پیروزی با پشتیبانی جمهوری اسلامی رقم خورد.  هدف اصلی دشمنان نابودی، سوریه، عراق و بعد از آن ایران اسلامی بود.

وی اظهار کرد: اما با هوشیاری و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری و با رشادتهای سردار سرافزار سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم  داعش شکست خورد و نقشه دشمنان نقش بر آب شد و کشورهای عراق و سوریه درمحور مقاومت باقی ماند.

کارشناس سیاسی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و پیش بینی حضرت آقا در حال به وقوع پیوستن است.

وی افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند؛ قدس جز با پرچم داری شیعه آزاد نخواهد شد.

اسفندیاری گفت: در واقع محور مقاومت هدف نهایی خود را نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف و جامه عمل پوشاندن به پیش بینی الهی مقام معظم رهبری است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: اسرائیلی که داعیه گسترش سرزمین های خود را سر می پروراند در سرزمین فلسطین اشغالی از چهار جهت در محاصره قرار گرفته است و گلوی این رژیم توسط محور مقاومت فشار داده می شود و به مرز خفگی نزدیک می شود.

وی بیان کرد: اگر زمانی از طریق جنوب لبنان توسط حزب الله، غزه توسط جهاد اسلامی و حماس مورد ضربه قرار می گرفت، در حال حاضر در تلاویو و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ مورد هجوم قرار میگیرد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت:  مردم اسرائیل امنیت لازم را ندارند و به دنبال راهی هستند که جان خود نجات دهند.

وی گفت: آنها می بینید که خود تحلیل گران رژیم صهیونستی به شکست خود اذعان نمودند و در صحبت های خود از اینکه فلسطین مال فلسطینی ها است و باید به آنها پس داده شود.

اسفندیاری تصریح کرد: صدای شکست شده شدن استخوانهای صهیونیست ها به صورت واضح و روشن به گوش می رسدو وظیفه همه ما هست که به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته و آزادی قدس و فلسطین مسئله اول ما باشد.


وی گفت: محور مقاومت در سرتاسر منطقه در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن قهرمان گسترش پیدا کرده و تبدیل به یک  قدرت عظیمی در منطقه و جهان شده اند.

اسفندیاری بیان کرد: این قدرت بزرگ نشات گرفته از ایمان به خداوند لایزال، رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری و مجاهدان را حق و حقیقیت است.

وی در پایان گفت: محورمقاومت به رهبری جمهوری اسلامی دستاوردهای مهم و بزرگی را رقم زدند از جمله شکست برنامه های استکبار در منطقه، امن کردن جمهوری اسلامی نشان دادن این که تنها راه پیروزی بر دشمنان گزینه مقاومت است.

وی در ادامه گفت:  همچنین گوشه ای از این دستاوردها سازماندهی، آموزش و استحکام نیروهای محور مقاومت،شکست رژیم صهیونیستی و سرعت بخشیدن به اضمحلال این رژیم نامشروع است.

اسفندیاری افزود: از دستاوردهای مهم به کشاندن جنگ به پایتخت و مرکز رژیم اسرائیل غاصب با شکست اسرائیل، روند مهاجرت معکوس اسرائیلیها شروع شده و سرعت گرفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان از بقیه دستاورد ها به، شکست برنامه  از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی، شکست ناپذیر شدن محور مقاومت در برابر تهاجمات دشمنان، پر کردن دست گروهای مقاومت در داخل سرزمین های فلسطین اشغالی و شکست هیمنه غرب و آمریکا در منطقه و جهان اشاره کرد.



انتهای پیام/ تاج الدینی


کد مطلب: 126494

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/126494/آزادی-قدس-اتحاد-همبستگی-کشورهای-مسلمان-میسر

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir