تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۲
۰
plusresetminus
حجت‌الاسلام محمدی گفت: روز قدس روز اعلام همبستگی با آرمان های قدس و فلسطین است.
روز قدس روز اعلام همبستگی با آرمان های قدس و فلسطین است
 حجت الاسلام محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه راور در گفتگو با "راه آرمان" در رابطه با ضرورت مشارکت مردمی در روز جهانی قدس گفت: روز جهانی قدس به عنوان یکی از میراث های ماندگار امام خمینی(ره) اهمیت راهبردی دارد، در واقع در روز قدس شریف که روز اعلام همبستگی با آرمان های قدس و فلسطین عزیز هست بر اهمیت فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید می‌شود و از این طریق توطئه دیرینه صهیونیست ها برای به فراموشی سپردن آرمان های قدس خنثی می شود.

وی بیان کرد: اکنون که مبارزان فلسطینی با انتفاضه رمضان  هراس جدیدی را در دل صهیونیست ها ایجاد و ضعف های این رژیم را بیش از پیش نمایان کرده اند، در چنین موقعیتی برگزاری هرچه باشکوه تر روز قدس تاکیدی بر حمایت از مقاومت به عنوان مهم ترین راه حل مسئله فلسطین و به منزله روحیه بخشی به مبازران راه آزادی قدس شریف است.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به ذکر چند دلیل اعتقادی برای مشارکت مردم در روز جهانی قدس پرداخت و گفت: قَالَ رَسُولُ اللهِ(ص): مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ کسی که روزش را آغاز کند در حالیکه امور و مشکلات مسلمین برایش هیچ اهمیتی نداشته باشد اسم خود را مسلمان نگذارد او را جز مسلمانان قرار نمی دهند.

وی در ادامه با اشاره به این فرموده حضرت علی (ع)؛ کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً بیان کرد: باید خصم و مقابل ظالم باشید و مقابل او بایستید و به کسی که مظلوم واقع شده کمک کنید حتی اگر مظلوم مسلمان نباشد حق ندارید بی تفاوت از کنارش رد شوید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه راور افزود: حال که ما در فلسطین نیستیم و دستمان نمی رسد کاری کنیم یک روز در طول سال آن هم روز قدس در ماه رمضان بیاییم و این کار مستحب و خداپسندانه را انجام دهیم و آنها را یاری کنیم، یک روز بیاییم و بگوییم مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و صهونیست، یک روز بیاییم و بگوییم فلسطین ما تو را حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: امام راحل فرموده اند اگر هر مسلمانی یک سطل آب روی اسرائیل بریزد اسرائیل را آب میبرد پس نباید ساکت باشیم و خدایی نکرده اهمیتی برای ما نداشته باشد، آنها روزها، ماه ها و سالها چقدر از خواهران و برادران فلسطینی ما را می‌کشند و به خون می‌کشانند اگر ما چیزی نگوییم معلوم می شود از مسلمانی بویی نبرده ایم و نمی توانیم اسم خود را مسلمان بگذاریم.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: پیامبر اکرم(ص) در جایی دیگر فرموده اند؛ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم، اگر کسی بشنود مسلمانی صدایش بلند می شود و می گوید ای مسلمانان به فریادم برسید و به داد او نرسد اسم خود را مسلمان نگذارد.

وی افزود: در روایت های ما بسیار بر این مسئله تاکید شده و موارد ذکر شده دلیل اعتقادی برای مشارکت در راهپیمایی روز قدس و اقدام علیه اسرائیل و صهونیست است.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: سنت عملی نبی مکرم اسلام(ص) و همه ائمه معصومین(ع) و حتی امام راحل (ره) در انعقاد پیمان های دفاعی به عنوان یاری مظلومان است، همانطور که در حلف الفضول مشاهده شد پیغمبر زمانیکه هنوز به پیامبری مبعوث نشده بود با جوانان مکه هم پیمان شدند که اگر کسی بخواهد کسی را آزار دهد از مظلوم دفاع کنند، لذا ماهم با تاسی از نبی مکرم اسلام، ائمه معصومین و به فرموده امام خامنه ای (مدظله) انشالله مشارکت بالایی در روز جهانی قدس خواهیم داشت و به یاری مردم مظلوم فلسطین خواهیم شتافت.

انتهای پیام/راور https://armanekerman.ir/vdcjymevouqe8iz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما