تاریخ انتشار :جمعه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۹
۱
plusresetminus
کارشناس مسائل سیاسی:

روز قدس، روز دنیای اسلام است

محسن طهرانی کارشناس مسائل سیاسی گفت: روز قدس، روز دنیای اسلام است روز احقاق حق مسلمین است احقاق حق مظلومین است.
روز قدس، روز دنیای اسلام است
به گزارش "راه آرمان " محسن طهرانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگارما گفت: سال ۱۹۴۷ کشور انگلستان بريتانيای کبیر اقدام‌ به اشغال سرزمین فلسطین می کند.

طهرانی افزود: با توجه به شرایطی که در دنیا بوده و بعد از اعلامیه بالفورد در سال۱۹۱۷ و نظریاتی وجود داشته مبنی بر تشکیل یک کشور صهیونیستی برای یهودی ها در سال ۱۹۴۸ کشور غاصب اسرائیل تشکیل شد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: لازم بذکر است  اولین کشورهایی که این رژیم را تایید می کنند امریکا و اتحادیه جماهیر شوروی وقت بود.

 وی گفت: صهيونيست ها خودشان را قوم و نژاد برتر میدانند و نگاهشان کاملا فاشیستی هست.

طهرانی تاکید کرد: اما ساختار یهود خیر اینطور اعتقادی ندارد، که در آیات و روایات ما هم هست ولی به آن شکلی که بخواهیم برای استفای بحث برتر بودن و یا اینکه بخواهیم بقیه اقوام را شبیه حیوان با آن ها برخورد می‌کنند، که یهود چنین نگاهی را ندارد یعنی امکانش را ندارد.

طهرانی تصریح کرد: اما ساختار صهيونيست در نهایت نگاهش این است، یهودیان و به طور کلی کسانی که در یک جامعه ای قرار میگیرند که از حداقل جمعیت و اقلیت برخوردار هستند اقداماتی که انجام میدهند متفاوت است.

وی اظهار کرد: بطور مثال در خود کشور ما میگویند فلان جا بروید کارتان را انجام دهند، این شخص یهودیست آدم خیلی خوبی است خیلی خوش برخورد و منصف است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت:  این یکی از علت هایی است که یک نفر اینطور رفتاری انجام میدهد خود بحث اقلیت بودن است مثلا خود ما در شهر یا محله خودمان باشیم یک اقتدار و روحیه ی خاصی داریم اما وقتی در یک محدوده ای قرار میگیریم که شهر یا محله ما نیست طبیعتا مدارای ما بیشتر می‌شود.

طهرانی افزود: اخلاق ما متناسب با آن محله میشود، با اینکه ما را بپذیرند و پذیرش ما در آینده باعث میشودکه توانمندی برای ما ایجاد کند.

وی بیان کرد: پس یهود هم همین است او در هر جامعه ای که هست در اقلیت قرار دارد و اخلاقش متفاوت است و این اخلاق متفاوت باعث توانمندی آن ها شده و اولین توانمندی آن ها اقتصادی است، دوم اینکه کسی را در جمع خودشان راه نمیدهند. 

طهرانی گفت: اروپا و ایالات متحده آمریکا در مجموع تمامی جاهایی که یهودی بودند با این مشکل مواجه شده، که اینها بسیار پولدار هستند و بسیار توانمند شدند.

وی تاکید کرد: عملا غول ها و کارترهای بزرگ را در اختیار دارند برای اینکه بتوانند از شر اخلاق این ها راحت شوند و نجات پیدا کنند با خود صهيونيست ها یکی شدند و اقدام به تشکیل کشوری برای آن ها کردند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: پس قصه اینکه چرا یک کشوری را برای صهيونيست ها و یهودیان بوجود آوردند برای این بود که میخواستند از آن اخلاقی که این ها در جامعه خودشان جاری کرده بودند و باعث شدند که مابقی ساختار حکومت را هم تحت تأثیر قرار دهند هم بر حکومت هم برحاکمیت و هم بر مردم تسلط داشتند.

وی ادامه داد: در هر جامعه ای که هستند مثلا در کانادا صهيونيست زیاد است کل حکومت را تحت الشعاع خود قرار میدهد در ایالات متحده آمریکا بزرگترین افتخار هیئت حاکمیت آمریکا است که یهودی و صهيونيست افتخاری است.

طهرانی افزود: پس اروپا وآمریکا برای اینکه نجات پیدا کنند آمدن اینچنین کشوری را به وجود آوردند بهترین جا وبی دفاع ترین منطقه را انتخاب کردند با حربه های خاصی که داشتند اقدام به  خریدن زمین توانستند آنجا کشور صهیونیستی را تاسیس کنند.


این کارشناس سیاسی افزود: اما از منظر و دیدگاه امام رحمه الله علیه نگاه کنیم چی شد ایشان آمدن روز قدس را معرفی کردند: روز قدس از ابتدای انقلاب و قبل از انقلاب مبحثش بوده دفاع از مظلومیت فلسطین و مردم فلسطین مطرح شد.
 
وی گفت: اما تاسیس روز قدس وبنیانگداری روز قدس برمی‌گردد به ۱۳۵۸/۵/۱۶ که این مطلب باعث شد که یک روزی را به عنوان دنیای اسلام نامگذاری شود.

طهرانی بیان کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یک همبستگی بین  مردم ومردم مظلوم فلسطین به وجود آمد ابتدا در کشورهای اسلامی بود و رفته رفته در تمامی کشورها دنیا این روز، روز خاص که اینها حداقل مجبورند یک راهپیمایی مردمی بپذیرند.

وی افزود: برعلیه این  روز هم  راهپیمایی های از طرف بعدا صهیونیست ها یا کسانی که جیره خوار استعمار هستند صورت بگیرد.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: اما تاسیس این روز نامگذاری این روز در سیاست بین الملل قطعا کار بسیار سختی است ولی این بزرگواری امام و بزرگواری مردم جمهوری اسلامی ایران باشد که تقویت پیدا کند واین در تقویم دنیا ثبت شود.

طهرانی گفت: تمامی کشورهای دنیا روزی را به عنوان روز قدس دارند نه اینکه ثبت کنند ولی با آن مواجه هستند وهزینه آن را باید  پرداخت کنند یعنی در اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا راهپیمایی تحت عنوان روز قدس و دفاع از مظلومیت مردم فلسطین برگزار می شود.


وی افزود: همین باعث شده که روز قدس و مظلومیت مردم فلسطین درسطر اخبار دنیا در یک روز قرار بگیرد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: مقام معظم رهبری نگاهشان به روز قدس چیست؟ ایشان میفرمایند: که این روز قدس باعث شده که امکان حذف فلسطین از نقشه وجعرافیای بین الملل از بین برود این روز ،روز دنیای اسلام میباشد روز احقاق حق تمامی مسلمانان ومظلومین می باشد.
 
طهرانی گفت: مهمترین اشاره ای که داشتیم جاری شدن وثبت یک روز بین المللی که  کار بسیار دشواری می باشد که از طرف مردم و زنده کردن وبرطرف کردن مشکلات مظلومین می باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم اشاره ای داشته باشیم  داخل اوکراین یک جنگی شروع شد  ما تایید نمی‌کنیم که کشتن شدن مردم به حق هست یا ناحق قطعا به حق هست که دراین جنگ کی مقصر می باشد ما فارغ از این مطلب  بخواهیم نگاه کنیم بحث مظلومیتی که دنیا دارد برای مردم اوکراین صدا می‌زند.

طهرامی در ادامه گفت : سالهاست که یمن دارد می‌جنگد، عراق دارد می‌جنگد سوریه دارد می‌جنگد، اما صدای از اینها در دنیا شنیده نمی شود.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: انعکاسی انجام نمی شود چرا نمی‌بینیم، چون اول  امپراتورهای رسانه ای یهودی و صهیونیست هستند دوم اینکه بحث روز قدس روز ستیزه با یهود نیست دنیای امپریالیسم و دنیای رسانه وخبر تلاش می‌کنند که نشان بدهند اسلام ضد یهود است در حالی که این چنین نیست اسلام می‌گوید احقاق حق کنید از مردم مظلوم فلسطین یک ،دو مردم مظلوم مسلمان فلسطین وسه برعلیه صهیونیست اقدام کنید.

وی افزود: هیچ گاه ما شعار و ستیزی بر علیه یهود نداشتیم چون بنا بر آیات و روایات که موجود می باشد می‌تواند در چند آیه اول سوره مبارکه بقره اشاره کنیم بنای اسلام  مبنی بر تایید پیامبران الهی وادیان الهی می باشد.
 
طهرانی تاکید کرد: حالا بحث انحراف برایشان به وجود آمده است بماند ولی به طور کلی ما اول تایید می کنیم یعنی دین اسلام تمکین می‌کند وجود پیامبران الهی دیگر را پس ماهیچ یهود ستیزی نداریم دراین قضیه واین باید پاسخ داده شود که مد نظر شما باشد.

این کارشناس گفت: وظیفه ما در این قبال روز قدس چیست؟
اگر شما طرفدار بحث  کمک و نجات مظلومین نباشید یک روز بین المللی است از طریق کشور شما در دنیا ثبت شده است شما باید این را حمایت کنید باید تلاش کنیم که این روز که از طریق ما ثبت شده در دنیا برجریده عالم ثبت است دوام ما داشته باشیم نگاهمان این باشد که آن را تقویت بکنیم.
 
وی بیان کرد: گام دوم یک کشوری تاسیس شده در دل یک کشورمسلمان،مسلمان ها را می کشد افراد بیگناه ومظلوم را مورد هدف قرار می دهد این از آزادگی به دور است که ما نخواهیم اقدامی در این رابطه بکنیم، شعاری بدهیم حداقلش این می باشد ندای را سر بدهیم.
 
طهرانی افزود: گام سوم بحث مسلمانان می باشد مسلمانان که اونجا تحت ستم و ظلم قرار می‌گیرند اگر مسئله فلسطین به وجود نیامده بود هیچ وقت مسئله عراق به وجود نمی آمد هیچ وقت مسئله سوریه به وجود نمی آمد هیچ وقت مسئله یمن به وجود نمی آمد تا انتهای دنیا واین ادامه دارد.

وی ادامه داد: پس اگر ما نتوانیم از مسئله فلسطین دفاع کنیم روزی خواهد رسید که ملت‌های مظلوم دیگر دنیا برعلیه ما اعتراض خواهند کرد.
 
وی تاکید کرد: درحدیث معروفی هست که می‌فرماید، اگر مسلمانی بشنودیک نفر  باهر مسلکی با هر اعتقادی می‌گوید ای مسلمانان من را کمک کنید و اگر این مسلمان ها به آن کمک نکنند قطعا اینها مسلمان نیستند.
 
طهرانی اظهار کرد: تکلیف مشخص می باشد شما بارها در گزارشات خبری دیدید که زن مظلومی در فلسطین صدا می زند ای  مسلمانان ای حاکمان کشورهای اسلامی به دادمان برسید.
 
وی افزود: پس این روز ،روز دنیای اسلام است روزاحقاق حق مسلمین است احقاق حق مظلومین است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: هر کسی که روزی شروع کند ولی اقدامی برای کم کردن مشکلات مسلمانان به کار نبندد مسلمان نیست اینها دستورات اخلاقی اجتماعی و فرهنگی اسلام است واز این بالاتر یک راهکار سیاسی و نگرش سیاسی را ایجاد می‌کند که شما بایستی دراین قالب خودتان را جا بدهید.

وی در پایان گفت:به عنوان یک مسلمان پس وظیفه شرعی ،سیاسی،اجتماعی ،اخلاقی، فردی، آزادگی، منشی ما را اینجا می رساند که در روز قدس اقدامی انجام بدهیم.



انتهای پیام/ الهه تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcfevdyew6d0ta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما