تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۷
۰
plusresetminus
استاد درس خارج فقه در کرمان پاسخ داد؛

معنویت کسب شده در ماه مهمانی خدا را چگونه حفظ کنیم؟

احمد شیخ بهایی گفت: بسیار سفارش شده است که در این ماه به تلاوت و تدبر به قرآن کریم بپردازیم و این نشان می دهد که در یازده ماه دیگر باید قرآنی زندگی کنیم، به این معنی که با قرآن مأنوس باشیم.
معنویت کسب شده در ماه مهمانی خدا را چگونه حفظ کنیم؟
حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: با نگاه به فلسفه روزه و انتخاب ماه مبارک رمضان برای روزه داری، مشخص می شود که برای یازده ماه دیگر سال چه باید برداشت کنیم؛ بنابراین فرموده اند که روزه را واجب کرده ایم.

استاد درس خارج فقه در کرمان ادامه داد: روزه تمرین تقواست؛ به این معنی که اگر کسی روزه بگیرد، بهتر می تواند رعایت تقوا را انجام دهد؛ تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات و همراه با ایمان به خدا؛ بنابراین اگر انسان در حال روزه داری تمرین کند که خود را از چیزهایی که تمایل دارد، حفظ کند، ضرب دیده می شود و در بقیه ایام سال مقابل تمایلات حرام مقاومت می کند.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: روزه را باید از حد گرسنگی و تشنگی بالاتر در نظر بگیریم و چشمان، دستان، گوش ها و زبان روزه دار باید روزه باشند و زمانی که تمام وجود انسان روزه دار باشد، در یازده ماه دیگر نیز شرایط تحت کنترل خواهد بود.

وی با طرح این سوال که تمرین تقوا و روزه گرفتن چرا در ماه رمضان انتخاب شده است، تصریح کرد: قرآن در این ماه نازل شده است و برای بشریت هدایت است؛ آیات روشن و هدایت گر قرآن نازل شده است تا فرق بین حق و باطل مشخص شود و انسان خود حق را از باطل تشخیص دهد.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی عنوان کرد: بسیار سفارش شده است که در این ماه به تلاوت و تدبر به قرآن کریم بپردازیم و این نشان می دهد که در یازده ماه دیگر باید قرآنی زندگی کنیم، به این معنی که با قرآن مأنوس باشیم.

استاد درس خارج فقه در کرمان اظهار کرد: آنچه که در یک ماه مبارک رمضان از تدبر، تلاوت و ترجمه قرآن به دست آورده ایم، در بقیه ماه ها به دنبال عمل و اجرا به آن باشیم و اینگونه است که تمام مسائل فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی قابل حل خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: اگر دستورات و راهکارهای قرآن را در زندگی خود قرار دهیم، تمام مشکلات زندگی را بر همین اساس می توانیم حل کنیم؛ همچنین رابطه دلی، روحی و احساسی را که با خداوند در دعاها، سحرها، شب ها و روزهای ماه رمضان به دست آورده ایم را حفظ کنیم.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdcezp8zzjh8wpi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین