تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۸
۰
plusresetminus
علی نجفی زاده گفت: در حوزه دانش بنیان کردن کالا هرچه دانش و علم داشته باشید، قابل توسعه و پیشرفت است.
دانش بنیانیزه شدن محصولات، در گرو توسعه علم و دانش
 به گزارش "راه آرمان " شرکت آرتین ماشین آریا تولید کننده انواع قطعات سفارشی ماشین آلات سنگین صنعتی است که به مدیریت  علی نجفی زاده در سال ۹۳ در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تاسیس شد.

این شرکت با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، این شرکت را مستعد دریافت سفارشات برای ساخت قطعات خاص نموده است و بسیاری از قطعات را در شرایط تحریم بومی سازی کرده است.
 
این شرکت در سال ۱۳۹۲ ثبت شد و با شعار«اشتغال زایی و توسعه» در سال ۹۴ شروع به فعالیت کرد.

علی نجفی زاده مدیر عامل شرکت آرتین ماشین آریا در گفتگو با "راه آرمان" عنوان کرد: از آنجایی که مدرک مهندسی مکانیک داشتم و دوست داشتم از توان و تجربه خودم استفاده کنم ، با وجود اینکه کارمند شرکت مس بودم استعفا دادم و کسب وکار خودم را شروع کردم در واقع ایده اولیه برای تاسیس این شرکت از اینجا شروع شد.
وی افزود: در حال حاضر ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت آرتین ماشین آریا بیان کرد: کیفیت محصولات و وضعیت محیط کار است که این شرکت را با افراد دیگری که در بازار هستند، متفاوت می کند، هم چنین قیمت تمام شده کالا؛ چرا که قطعات خاص و سفارشی را تولید می کنیم؛ قطعاتی که در بازار نیست.

وی تصریح کرد: در کنار این فعالیت ها، تولید ثابت توری سرند را داریم که با ۴ شرکت در ایران از لحاظ کیفیت و قیمت کالا رقابت می کنیم.

نجفی با اشاره به اینکه مهمترین پشتوانه کارآفرینی نقدینگی نیست و در این حوزه نیاز به سرمایه مالی نیست، گفت: هر چه پشتوانه مالی کمتر باشد، کارآفرین می داند که باید بیشتر تلاش کند و تنها به خود متکی است.

وی افزود: درایران دانش بنیان بودن محصولات بیشتر به سمت قطعات شیمیایی رفته است ودر حوزه مکانیک به خاطر سختی کار کمتر ورود پیدا کرده است.

در حوزه دانش بنیان کردن کالا هرچه دانش و علم داشته باشید، قابل توسعه و پیشرفت است اما ذهنیت دانش بنیان بودن به همان سمت رفته است که می تواند یکی از ایراداتی باشد که باید برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آرتین ماشین آریا با اشاره به اینکه در فعالیت های خودم هیچ مانعی برای کارآفرینی نمی بینم، گفت: مهمترین دغدغه و مانع به غیر از خودم چیز دیگری نمی بینم؛ هر کارآفرینی برای اینکه پیشرفت کند باید از مانع خودش عبور کند والا موانع همیشه هستند و چیزهایی نیستند که بخواهد سد راه یک کارآفرین باشد.

وی افزود: تنها مشکل و دغدغه فعالیت ما، عدم ثبات قیمت ها در بازار بود که خوشبختانه در یکسال گذشته ثبات قیمت داشتیم و تقریبا دلار با نرخ یکسان بوده و هیچ مشکلی نداشتیم.

نجفی بیان کرد: با شعار «اشتغالزایی» این شرکت را تاسیس کردیم و در تلاش هستیم در آینده، کسب و کار در رفسنجان را توسعه دهیم و براساس شعارمان پیش خواهیم رفت.

وی تاکید کرد: همه کسانی که می خواهند در حوزه کارآفرینی ورود پیدا کنند، ابتدا باید علاقه داشته باشند، بعد از مانع خودشان عبورکنند که اولین مانع است، تا وقتی موانع خودشان را پشت سر نگذارند مشکلات را نمی تواند پشت سر بگذارند.

نجفی با بیان اینکه تمامی شرکت ها مشکلات خاص خود را دارند و در هر جا به نوع و شکل دیگری است، افزود: شرکت های دانش بنیان در حال افزایش هستند. اگر ذهنیت اولیه نسبت به حوزه دانش بنیان اصلاح شود و بازرسی بیشتری در این حوزه صورت گیرد، با تسهیلاتی که به شرکت ها خواهند داد، شاهد پیشرفت بیشتری خواهیم بود.

انتهای پیام/ نوروزی
https://armanekerman.ir/vdcizqazwt1arq2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما