تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۷
۰
plusresetminus
رئیس منابع طبیعی راین خبرداد؛

برداشت کرفس کوهی ممنوع!

گلستانیان رئیس منابع طبیعی راین گفت: برداشت بی رویه گونه کرفس کوهی،این گونه را در معرض شدید انقراض قرار داده است.
برداشت کرفس کوهی ممنوع!
گلستانیان مسوول منابع طبیعی راین،در گفتگو با "راه آرمان"  گفت:متاسفانه برداشت بی رویه از گیاهان مرتعی دامنه کوه هزار بویژه گیاه در معرض انقراض کرفس کوهی، تنها ذخیره گاه نیمه جان این گونه در کشور و شاید دنیا،در با خطر نابودی کامل قرار داده است.

وی گفت: با توجه به سو استفاده برخی افراد ناآگاه بویژه افرادی از شهرستانهای همجوار راین، در برداشت بی رویه و نابودی گیاه کرفس،از ساکنان مناطق کوهستانی وروستاهای راین، خواستار کمک و همکاری برای معرفی این گونه افراد و جلوگیری از ورود آنان به مناطق ذکر شده است.

گلستانیان ضمن اشاره به کمبود نیروی حفاظتی مراتع، از مسوولان بویژه بخشداری،نیروی انتظامی ،دهیاریها،شوراهای اسلامی روستاها و روستائیان و همیاران منابع طبیعی درخواست کمک برای حفاظت از منابع طبیعی کرد.

وی افزود: همچنین به اعزام نیروی کمکی از منابع طبیعی استان،بویژه در روزهای تعطیل اشاره کرد و گفت :با متخلفان برابر قانون برخورد و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی خواهند شد.

مسئول منابع طبیعی راین تصریح کرد:در چند روز اخیر برخی متخلفان از شهرستاهای بردسیر،بافت و جیرفت ضمن ورود به رویشگاههای طبیعی این گونه گیاهی و برداشت آن،با حضور بموقع یگان حفاظت و با تشکیل پرونده،به مقامات قضایی خواهد شد.

وی در پایان از همه مسئولان و مردم و بویژه اهالی روستاهای دامنه کوه هزار خواست تا در این امر مهم یار و مددکار منابع طبیعی بوده.

گلستانیان بیان کرد: بنا به اعلام برخی افراد محلی،در جریان سیلاب سال گذشته در این منطقه، بسیاری از رویشگاههای کرفس کوهی نیز از بین رفته اند،که همین امر لزوم توجه بیشتر به باقیمانده این گیاه را دارد.


انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcjhmevouqe8mz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما