تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰
۰
plusresetminus
محمد علی اسدی با بیان اینکه در کشوری چون ویتنام، وزارت انیمیشن وجود دارد و در کشور ژاپن نیز صادرات انیمیشن از میزان صادرات نفت ما بیشتر است، گفت: باید به کارآفرینان متخصص، آگاهی های حقوقی، منابع انسانی و مدیریتی ارائه داد تا دغدغه فرد برطرف شود و به میدان بیاید.
از کودکی رزق و روزی ما هنر بوده است/ صادرات انیمیشن در ژاپن از صادرات نفت ما بیشتر است/ لزوم ورود صنعت به زیست بوم کسب و کار هنر
محمد علی اسدی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه آغاز فعالیت حرفه ای من در عرصه انیمیشن به دی ماه 1384 بر می گردد، گفت: در آن زمان اولین کار تولیدی ما، کار کودک بود که در سطح استان کرمان به تعداد سی هزار نسخه توزیع و پخش شد.

از کودکی رزق و روزی ما هنر بوده است

این انیمیشن کار کرمانی با بیان اینکه طی هفده سال گذشته دائما با فضای انیمیشین عجین شده بودم چرا که این هنر به فضای کسب و کارمان تبدیل شده است، عنوان کرد: در خانواده هنری متولد شده ام و پدرم، طراح فرش و مادرم قالیباف بود و ما نیز پای دار قالی بزرگ شده ایم و همواره افتخارمان این بوده است که رزق و روزی مان از هنر بوده است.

وی با اشاره به اینکه به خاطر می آورم سال های 86 و 87 طرح بازی های رایانه ای خود را به روابط عمومی ادارات می بردم و در آن زمان اطلاعاتی نسبت به آینده این مسئله وجود نداشت، ابراز کرد: امروز شاهد روند تکاملی استفاده از فضای مجازی هستیم و ایجاد پلتفرم های مختلف را در فضای مجازی می بینیم و حتی مشاهده می کنیم که محتوای روز نهادها، ارگان ها و سازمان ها قبل از اتفاقات میدانی آمده هستند.

اسدی با اشاره به راه اندازی شرکت در زمینه فعالیت انیمیشن طی 15 سال گذشته و با تأکید بر اینکه گردش مالی عرصه هنر در کشور بسیار سخت است، اظهار کرد: دغدغه ای که کارآفرینان حوزه صنعت و رسانه های دیجیتال دارند این است که این افراد به سمت کارآفرینی می روند اما به دلیل آنکه با فرصت های شغلی در این زمینه آشنا نیستند، دچار چالش شده و در عرصه فعالیت خود موفق نمی شوند.

این انیماتور کرمانی گفت: در رویداد تولید محتوای بسیج در سال 1397 رتبه اول کشوری را توانستیم کسب کنیم و همان اتفاق حُسن مقطعی برای راه اندازی شرکت بود و توانستیم با حضور دو پرسنل و چالش های مالی و با عنایت خداوند، شرکت را فعال کنیم و هم اکنون تعداد پرسنل ما بیست نفر هستند و توانسته ایم گردش مالی با ثباتی را نیز ایجاد کنیم.

می توانیم از طریق تولیدات رسانه ای دیجیتال ارزش افزوده ایجاد کنیم/ صادرات انیمیشن در ژاپن از صادرات نفت ما بیشتر است

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان نسل اول انیمیشن دیجیتال کرمان هستیم، عنوان کرد: در دیدارهایی که با دو بخش دانشگاه و صنعت داشته ام، عنوان کرده ام که ما می توانیم از طریق تولیدات رسانه ای دیجیتال ارزش افزوده ایجاد کنیم به عنوان مثال در خصوص سبک زندگی شهدا، آثار خوبی را داریم که چند نوبت تجدید چاپ شده اند که می توانستیم این آثار مهم را فرآوری کنیم.

اسدی با بیان اینکه در کشوری چون ویتنام، وزارت انیمیشن وجود دارد و در کشور ژاپن نیز صادرات انیمیشن از میزان صادرات نفت ما بیشتر است، تصریح کرد: باید به کارآفرینان متخصص، آگاهی های حقوقی، منابع انسانی و مدیریتی ارائه داد تا دغدغه فرد برطرف شود و به میدان بیاید.

لزوم ورود صنعت به زیست بوم کسب و کار هنر/ کوتاهی در تولید محصولات رسانه ای با ظرفیت حاج قاسم

این انیماتور کرمانی با تأکید بر اینکه صنعت باید در بوم کسب و کار هنر حضور یابند و زیست کنند، بیان کرد: امروز درون مایه و ظرفیت کرمان حاج قاسم است؛ این سوال مطرح است که ما تا چه اندازه محصول رسانه ای با محوریت شهر و استان کرمان تولید محتوا کرده ایم؟

وی با بیان اینکه در حوزه انیمیشن دیجیتال صنعتی، بها گزاف و گرانی را می پردازیم، خاطر نشان کرد: امروز از انیمیشن به عنوان صنعت یاد می شود و این هنر المان های صنعتی را می خواهد و نگاه هم باید کاملا صنعتی و مبتنی بر خط تولید باشد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdccseqs42bqim8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین