تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۷
۰
plusresetminus
حجت الاسلام و المسلمین جلالی با اشاره به اینکه بدهی های دولت های قبل تا سال 1405 ادامه دارد، گفت: این دولت باید حفره های اقتصادی که در مسیرش ایجاد شده را پر کند و مین گذاری هایی که در این مسیر صورت گرفته است را خنثی کند که ساماندهی این شرایط بسیار هزینه دارد.
دولت سیزدهم به دنبال مصالح ملی و منافع مردم است/ ساماندهی حفره های اقتصادی به جا مانده از دولت های قبل بسیار هزینه بر است
حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: مشکل اساسی که در همه طرح ها و لوایح وجود دارد، این است که بسیاری از افرادی که در آن حوزه اطلاعی ندارند، صحبت می کنند؛ بنابراین از مردم و برخی مسئولان خواهش می کنم، در خصوص مسئله ای که نمی دانند، نسبت به آن مطالعه نکرده اند و از جوانب طرح اطلاعی ندارند، اظهار نظر نکنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، افراد نسبت به مسئله ای که اطلاع ندارد، اظهار نظر می کنند که این موضوع، پیامدهایی را به دنبال دارد که برای جامعه و کشور مشکل ساز می شود، عنوان کرد: مطبوعات، جراید و رسانه هایی که مخالف دولت هستند، حرف هایی می زنند که مبتنی بر واقعیت نیست؛ آنها اطلاع ندارند و زمانی که اطلاع ندارد، چه ضرورتی دارد که اظهار نظر کنند.

همه اقتصاددانان با هر گرایشی تغییرات حوزه اقتصادی را به نفع کشور می دانند

وی تأکید کرد: کار بسیار مهمی در حوزه اقتصاد در حال رخ دادن است و نتایج این کار روشن است و اقتصاددانان با همه گرایش ها می گویند که این رویکرد به نفع کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با تأکید بر اینکه هیچ وقت حذف ارز ترجیحی را نداریم؛ بلکه مسئله در این موضوع جهت دهی و رساندن آن به گروه های هدف است، ابراز کرد: قبلا به کالاهایی همچون آرد، نان، سویا، شکر و روغن یارانه می دادیم و همه از آن استفاده می کردند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: در اطرافمان کشورهایی هستند که قیمت کالای اساسی در آنجا گران است؛ به عنوان مثال زمانی که قیمت آرد چهل هزار تومان است و در کشورهای دیگر نهصد هزار تومان، انگیزه افراد برای قاچاق کالا ولو با کوله بری بالا می رود.

وی ابراز کرد: شش الی هفت میلیون مهاجر اتباع افغانی در کشور داریم و ایران برای آن ها ارزان ترین کشور است؛ البته شاید برای خودمان هزینه ها گران باشد؛ اما برای مرزها که درآمدشان بالاست؛ کشور ما برای آنها ارزان محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی تصریح کرد: این طرح، طرح بسیار مهمی است که همه، قوای سه گانه و دستگاه ها باید در این زمینه کمک کنند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند در زمینه اقتصادی، دولت کارهای مهمی را انجام می دهد و این یعنی، همه باید به اهمیت این مسئله پی ببریم و کمک دهیم.

دولت اطلاع رسانی دقیق و شفاف و آگاه سازی مردم را در دستور کار قرار دهد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در این زمینه باید چند کار انجام دهد؛ اطلاع رسانی دقیق، شفافیت، آگاه سازی انجام دهد، چرا که مردم باید بفهمند این کار به نفع آنها و برای ثبات اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی در سطح جهان اظهار کرد: دنیا پس از جنگ جهانی دوم، با چنین بحران اقتصادی مواجه نشده است و بعد از جنگ بین اوکراین و روسیه، بسیاری از کشورها مرزهای خود را می بندند و قرنطینه می کنند و مراقب هستند تا با قحطی مواجه نشوند.

با وجود بحرانی جهانی، ذخیره سازی کالاهای اساسی در کشور مطلوب است

حجت الاسلام و المسلمین جلالی ادامه داد: فکر نمی کردیم که در منطقه چنین بحرانی ایجاد شود و ما زیر ساخت های اقتصادی خود را اصلاح کردیم و در این راستا توانستیم ذخیره سازی کالاهای اساسی و قیمت های کالاهای اساسی را مدیریت کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون دنیا با شوک مواجه شده است و فروشگاه ها در حال خالی شدن هستند و با گرانی سرسام آوری مواجه شده اند، ابراز کرد: از چند ماه گذشته به دنبال کالا برگ، دامدار کارت، کشاورز کارت و غیره بوده ایم؛ بنابراین دولت باید در خصوص کارهای انجام شده اطلاع رسانی دقیق انجام دهد و هر طرحی را که می خواهد اجرا کند، قبل از آن طرح را در مناطقی محدود اجرا کند تا ضعف ها و معایب آن را پیدا و مشکلات آن را برطرف کند.

اجرای طرح کالابرگ ثبات اقتصادی را در پی دارد

وی با اشاره به هزینه های واریز روز گذشته توسط دولت برای طرح ابراز کرد: از چند ماه دیگر این هزینه به کارت کالا برگ واریز می شود که هزینه نان، روغن، شکر، مرغ و غیره آنها در این کارت قرار دارد و مردم می توانند اقلام اساسی خود را با قیمت ارزان خریداری کنند که این کار علاوه بر کمک به دهک های پائین جامعه، ثبات اقتصادی را در پی دارد و جلوی التهاب در کشور را می گیرد و آرامش را ایجاد خواهد کرد.

دولت سیزدهم به دنبال مصالح ملی و منافع مردم است

حجت الاسلام و المسلمین جلالی تأکید کرد: آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم دغدغه مردم را دارند؛ این دولت، دولت دلسوزی است که خود را وقف مردم کرده است و به دنبال حرکات نمایشی، تظاهر سازی و کارهای پوپولیستی نیست؛ این دولت به دنبال مصالح ملی و منافع مردم است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما داریم به ثبات اقتصادی دست پیدا می کنیم و مردم ثمرات این طرح را خواهند دید و پایداری و منافع حوزه اقتصاد را شاهد خواهیم بود.

عقب ماندگی و اشتباهات دولت های گذشته باید در دولت سیزدهم جبران شود

وی با بیان اینکه دولت های قبل خواستند اقداماتی را در این زمینه انجام دهند اما متأسفانه فرمان خوبی را به کار نگرفتند و با مشکل مواجه شدند و جرأت اقدام بر اجرای این طرح را نداشتند، عنوان کرد: دولت های گذشته راه را اشتباه رفتند و راهی که باید می رفتند را نرفتند و عقب ماندگی و اشتباه رفتن دولت های گذشته در این دولت باید اصلاح و جبران کند.

ساماندهی حفره های اقتصادی به جا مانده از دولت های قبل بسیار هزینه بر است/ بدهی های دولتهای قبلی تا 1405 ادامه دارد

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با اشاره به اینکه بدهی های دولت های قبل تا سال 1405 است، ابراز کرد: این دولت باید حفره های اقتصادی که در مسیرش ایجاد شده را پر کند و مین گذاری هایی که در این مسیر صورت گرفته است را خنثی کند که ساماندهی این شرایط بسیار هزینه دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت های قبل بسیار برای ما هزینه ایجاد کرده اند و ترک فعل های زیادی داشته اند و کارهایی باید انجام می دادند که نکرده اند و این دولت باید جور همه را بکشد و همه کم کاری هایی که دولت های قبل داشته اند را می خواهد انجام دهد؛ چرا که قصد این دولت خدمت و خیر است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdceep8zpjh8wvi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین