کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس عنوان کرد؛

عدم استقبال از سرمایه گذاری در عرصه سورتینگ در جنوب استان/ لزوم تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی کرمان

31 ارديبهشت 1401 ساعت 8:06

منصور شکراللهی گفت: دولت در بخش سورتینگ و بسته بندی ورود نمی کند، اما اعلام آمادگی کرده است که هر سرمایه گذاری تمایل داشته باشد، می تواند وام 12 درصد در این زمینه دریافت کند؛ اما در این زمینه استقبال نشده است؛ چرا که در عرصه بسته بندی و سورتینگ سرمایه گذاری نمی کنند.


منصور شکراللهی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه در هفت شهرستان جنوبی استان سالانه ظرفیت تولید چهار و نیم میلیون محصول کشاورزی را داریم، گفت: جنوب استان کرمان قطب کشاورزی است و علاوه بر اینکه می تواند تأمین کننده محصولات کشاورزی کشور باشد، می تواند صادرات کشور را نیز در زمینه محصولات کشاورزی به عهده بگیرد، اما نیاز به زیر ساخت دارد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس ادامه داد: دولت در بخش سورتینگ و بسته بندی ورود نمی کند، اما اعلام آمادگی کرده است که هر سرمایه گذاری تمایل داشته باشد، می تواند وام 12 درصد در این زمینه دریافت کند تا بتواند زیر ساخت های لازم را در منطقه ایجاد کند.

وی ضمن اشاره به بازدید وزیر کشاورزی، بانک عامل و رئیس کمیسیون کشاورزی از جنوب استان کرمان اظهار کرد: اعلام آمادگی شده است که وام 12 درصد با هر مبلغی در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد گرفت اما در این زمینه استقبال نشده است؛ چرا که در عرصه بسته بندی و سورتینگ سرمایه گذاری نمی کنند.

شکراللهی تصریح کرد: بر خلاف دو سال گذشته که شاهد وضع مناسبی برای تولیدات سیب زمینی و پیاز نبوده ایم؛ امسال وضعیت صادرات بهتر بوده است و امید در دل کشاورزان ایجاد شده و امیدواریم در سال 1401 شاهد وضعیت بهتر برای کشاورزان منطقه باشیم.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس خاطر نشان کرد: گفته می شود که باید الگوی کشت را تغییر دهیم؛ بنابراین کشاورزان در این زمینه باید ورود کنند و جلساتی را نیز با وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص داشته ام و نظر وزیر بر این است که الگوی کشت در جنوب استان تغییر کند.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 127047

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/127047/عدم-استقبال-سرمایه-گذاری-عرصه-سورتینگ-جنوب-استان-لزوم-تغییر-الگوی-کشت-محصولات-کشاورزی-هفت-شهرستان-جنوبی-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir