تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۱
۰
plusresetminus
یوسف امیر شکاری گفت: نقش حضرت امام در پیروزی ملت ایران و در طول هشت سال دفاع مقدس یکی از پررنگ ترین و کلیدی ترین نقش هاست.
حضور و نقش امام راحل؛ پررنگ ترین و کلیدی ترین نقش هادر پیروزی ملت ایران است
یوسف امیر شکاری درگفتگو با راه آرمان گفت:  رهبری و نقش حضرت امام خمینی در پیروزی ملت ایران و در طول هشت سال دفاع مقدس یکی از پررنگ ترین و کلیدی ترین نقش هاست.

وی افزود: اولین کاری که حضرت امام برای ملت ما در دوران دفاع مقدس در برابر هجوم وحشیانه دشمن که با تمام وحشیگری و در کامل نامردترین وضعیت و در بدترین زمان بر ملت ما انجام دادو جنگی با این شدت با این عظمت با این وحشیگری دشمن، حضرت امام در مقابل این تهاجم به وحشیگری اولین اقدامی که انجام دادند آرامش بخشیدن به ملت ایران بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس بیان کرد: امام خمینی به مردم فرمودند" یک دیوانه سنگی به چاه می اندازد که صد عاقل نمی توانند بیرون بیاورند" و از این جنگ وحشیانه تعبیر به عمل یک دیوانه انجام داده.

وی افزود: امام به این ملت آرامش داد زمانی که حتی فرماندهان و مسئولین سیاسی ما در هفته های اول جنگ مایوس از پیروزی بودند و ۲۰ هزار کیلومتر مربع از خاک کشور ما کمتر از ۴ روز اشغال شده و دشمن پشت دروازه های شهر های بزرگ ما بود.

امیر شکاری تصریح کرد: به امام راحل خبر دادند که اهواز دومین شهر پرجمعیت و پایتخت اقتصادی ایران در حال سقوط ، حضرت امام با آن فرماندهی  الهی خود به جایی که نیروهای مسلح را مورد خطاب قرار بدهند یک جمله فرمودند مگر جوانان اهواز مردند و جوانان خوزستان مردند که اهواز سقوط کند.

یادگاران دوران دفاع مقدس تاکید کرد: با فرمان امام باعث شد که جوانان ایرانی از سراسر کشور خودشون را برای دفاع برسانند.

 وی افزود: دفاع جانانه ای با فرمان حضرت امام شکل گرفت نقش بی نظیر حضرت امام بود که کانون قدرتش را در جوانان ملتش در جوانان مملکت تشکیل داد.

امیرشکاری تصریح کرد: حضرت امام عملیات روانی بسیار بزرگ و بازدارندگی بسیار بزرگی را انجام داد و آن هم تشکیل ارتش بیست میلیونی ستون فرمان حضرت امام مربوط به آن ملتی که ۲۰ میلیون جوان دارد ۲۰ میلیون تفنگ داشته باشد و خود خیلی نقش پررنگی در دفاع مقدس و دفاع از مرزها جمهوری اسلامی دارد.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: اگر فرماندهی حضرت امام نبود معلوم نبود واقعا چه اتفاقی می‌افتد و در طول دفاع مقدس  هر جایی به بن‌بست خوردیم و هرجای نفهمیدیم چکار باید بکنیم باز گره گشایی به فرمان حضرت امام بود.

وی بیان کرد: در عملیات طریق القدس فرماندهان از تلفاتی که در نیروهای وارد شده بود دچار یک سردرگمی شدند دچار عدم مسئولیت پذیری شدند وقتی همه به امام خمینی می گفتند که  مسئولیت این خون ها با کیست ما نمیتوانیم جواب گو  خون جوانان مردم باشیم باز حضرت امام است که به فرماندهانش آرامش میدهد.

امیرشکاری ادامه داد: دو نکته کلیدی در سال ۶۰ برای ملت و فرماندهان سپاه و ارتش در تبیین می کند این بود که برای ادای تکلیف میجنگیم نتیجه نتیجه فرع کار ماست و دومین نکته که حضرت امام تا آخر جنگ تکلیف را با همه کسانی که در جنگ حضور دارند و و فرمودند من نام شهدای شما به این جوانان عزیز که تو این صحرا برخون و خاک و  می غلتند در صحیفه الهی میبینم.

وی افزود: در عملیات فتح المبین واقعی که واقعا نمیدونم چیکار باید بکنیم و دشمن دست به عملیات تلخی میزند محورهای قرارگاه فتح ما را با مشکل مواجه می‌کند در عملیات فتح المبین باز هم گره گشایی به فرمان حضرت امام است.

امیرشکاری تصریح کرد:  هرجای دفاع مقدس  به مشکل برخوردیم گره گشایی به دست حضرت امام بود در همین عملیات‌ها اونجایی که پیروز بودیم حضرت امام نقش فرماندهی بی نظیرشون را انجام داد که ما متوجه کانون قدرت که این پیروزی از آن خداست مغرور نشوید.

 یادگار دفاع مقدس تاکید کرد: زمانی خرمشهر را آزاد کردیم ۱۹۰۰۰ اسیر گرفتیم غریبه ۶۵ هزار کیلومتر مربع خاک را آزاد کردیم از امام فرمودند این کار رو خدا بود.

 امیرشکاری تصریح کرد: در عملیات بدر موقعی که بسیاری  سردرگمی می شدند پیام های حضرت امام، سخنرانی های حضرت امام،  نکاتی را که حضرت امام می فرمودند گره گشا بود، روحیه بخش بود،  انسجام بخش بود و حضرت امام توانست با رهبری بی نظیرشان در طول دفاع مقدس ملت ما را برای دفاع برای جانفشانی برای از خودگذشتگی برای ایثار آماده کند.


انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdca00n6m49nu61.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما