کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه ریگان:

ما از سوم خرداد به عنوان یک روز بزرگ یاد می کنیم

5 خرداد 1401 ساعت 18:00

رضازاده گفت: در خرمشهر انسان های شایسته و بسیجیان سلحشوری حرکت کردند و مسئله ی مهم پیروزی بر رژیم بعث و لشکر تا دندان مسلح آن را برایمان به ارمغان آوردند.


حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده در گفتگو با خبرنگار راه آرمان، اظهار کرد: مهم ترین کاری امام خمینی( ره) انجام داد، مدیریت سطح کلان ولایت فقیه در سایه ولایت امام زمان علیه السلام هست، این است که توانسته انسان های شایسته و تاثیرگذار در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

امام جمعه ریگان عنوان کرد: در جواب سوالی که بیشتر جوانان از ما می‌پرسند این است که چرا حکومت ولایت فقیه باید باشد؟ در جواب آن ها باید بگوییم ولایت فقیه یعنی ولایت و حکومت فقه بر جامعه و در خرمشهر انسان های شایسته و بسیجیان سلحشوری حرکت کردند و مسئله ی مهم پیروزی بر رژیم بعث و لشکر تا دندان مسلح آن را برایمان به ارمغان آوردند.

وی افزود: ما از سوم خرداد به عنوان یک روز بزرگ یاد می کنیم.

رضازاده اضافه کرد: امام خمینی ره توانسته بود با حکومت فقه بر جامعه افراد تأثیرگذاری را تربیت کند.

امام جمعه شهرستان ریگان گفت: اولین شاخصه ی نیروی انقلابی و در تراز انقلاب این است که زندگی اش با فقه آل محمد ص تشکیل دهد، یعنی احکام و قرآن را آموزش ببیند و در سایه تربیت قرآنی خودش را تربیت کند.

وی اظهار کرد: مسئله ی دوم حکومت است، یعنی همان که پیامبر اکرم ص انجام داده،کاری که در مدینه انجام داد تشکیل حکومت بود.

خطیب جمعه ریگان ادامه داد: اولین کاری که در حکومت اسلامی انجام می‌دهند این است که سیاست را درست می‌کنند. اگر فرد درسایه ی ولایت فقیه تربیت شود این را می‌فهمد زمانی که به کیان اسلامی رژیم بعث حمله ور شد نباید فقط نماز بخواند باید در جنگ شرکت کند و با سیاست و دیانت دفاع کند.

رضازاده در خاتمه با بیان اینکه دو اصل مهم در حکومت ولی فقیه هست، عنوان کرد: اول تربیت براساس فقه و دوم در جایی نیاز باشد که انسان دفاع کند باید حرکت کنیم این می‌شود شخصیت نابی مانند سردار دلها شهید سلیمانی که دنیا را شگفت زده کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 127179

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/127179/سوم-خرداد-عنوان-یک-روز-بزرگ-یاد-می-کنیم

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir