تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۳
۰
plusresetminus
امان الله علیمرادی گفت: روحانیت با ترويج حقايق اسلام ناب محمدی و ژرف‌نگری در فقه آل محمد و معارف دين از مرزهای ايدئولوژيكی و جغرافيايی دنياي اسلام پاسداري کرده و فريادرسي دلسوز براي مظلومان و مستضعفان در سراسر گيتی بوده‌اند.
روحانیت در کلام امام خمینی(ره)/ روحانیت با ترویج حقایق اسلام از مرزهای ايدئولوژيكی دنيای اسلام پاسداری کرده اند
حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه فلسفه وجودی تشكيل نهاد روحانيت، پيروی از حركت انبیاء و نجات انسان‌ها از گرداب ضلالت و گمراهی بوده است، گفت: روحانيت تشيع در طي قرون متمادی، با مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذير سعی در ترويج معارف دین و پاسداري از حريم آن کرده اند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عالمان دين در عصر غیبت، پرچم هدایت به دست گرفته و سكان‌دار كشتي نجات و رستگاري شده‌اند، عنوان کرد: اين طلايه‌داران عرصه علم و دانش، با ترويج حقايق اسلام ناب محمدی و ژرف‌نگری در فقه آل محمد و معارف دين از مرزهای ايدئولوژيكی و جغرافيايی دنياي اسلام پاسداري کرده و فريادرسي دلسوز براي مظلومان و مستضعفان در سراسر گيتی بوده‌اند.

وی در خصوص روحانیت در کلام امام راحل ابراز کرد: ایشان فرموده اند" روحانیون مظهر اسلام‌اند، اینها مبیّن قرآن‌اند، اینها مظهر نبی اکرم‌اند، مردم اینها را اینجور شناخته‌اند، مردم علاقه دارند به دین خودشان. علاقه دارند به اسلام خودشان، آن علاقه‌ای که به اسلام دارند، علاقه‌ای که به علمای اسلامی دارند".

این مقام مسئول ادامه داد: معمار کبیر انقلاب بیان کرده اند" شما نشانه خدا هستید، نشانه اسلام ان‌شاء‌الله خواهید بود کسی که نشانه خدا و نشانه اسلام است باید همه حرکاتش، همه سکناتش، همه اعمالش، همه گفتار و کردارش الهی باشد، روی موازین الهی باشد. مردم به روحانیون نظر دارند، توجه دارند، توجه به پیامبر (ص)که اینها نمایندگان پیغمبر اکرم و امام زمان هستند".

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با اشاره به اینکه اسلام بدون روحانیت مثل کشور بدون طبیب است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در سخنانی بیان کرده اند" اگر فقهای اسلام از صدر اسلام تا حالا نبودند الآن ما از اسلام هیچ نمی‌دانستیم. این فقهاء بودند که اسلام را به ما شناساندند و فقه اسلام را تدریس کردند و نوشتند و زحمت کشیدند و به ما تحویل دادند و ما باید این جهت را حفظ کنیم".

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اسلام با این سد بزرگ روحانیت تا حالا محفوظ مانده و اگر خدای نخواسته این سد شکسته بشود، اسلام شکسته می‌شود، از این جهت وظیفه بسیار بزرگ است، وظیفه بسیار بزرگی به عهده ماست.

وی اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب در بیاناتی دیگر عنوان کرده اند"روحانیون در طول تاریخ مقدم بر دیگران در فعالیت‌ بودند و قلم‌های فاسد این فعالیّت‌ روحانیون را سرپوش کرده است که هیچ، شاید گاهی هم برخلاف جلوه داده است. از بعد از هجرت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) و در طول زمان غیبت امام زمان (عج) تا حالا آن که حفظ کرده است اسلام را و حفظ کرده است ملت اسلامی را، این طبقه روحانیون بوده‌اند".

این مقام مسئول گفت: امام راحل فرموده اند" در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی علمای اسلام اولین کسانی بوده‌اند که بر تارک جبین‌شان خون و شهادت نقش بسته است. کدام انقلاب مردمی اسلامی را سراغ کنیم که در آن حوزه و روحانیّت پیشکسوت شهادت نبوده‌اند و بر بالای دار نرفته‌اند و اجساد مطهرشان بر سنگفرش‌های حوادث خونین به شهادت نایستاده است؟".

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ادامه داد: روحانیون مبارز و متعهد به اسلام در طول تاریخ و در سخت‌ترین شرایط همواره با دلی پر از امید و قلبی سرشار از عشق و محبت به تعلیم و تربیت و هدایت نسل‌ها همت گماشته‌اند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امام خمینی(ره) در سخنانی بیان کرده اند"صدها سال است که روحانیت اسلام تکیه‌گاه محرومان بوده است همیشه مستضعفان از کوثر زلال معرفت فقهای بزرگوار سیراب شده‌اند. از مجاهدات علمی و فرهنگی آنان که به حق از جهاتی افضل از دماء شهیدان است که بگذریم، آنان در هر عصری از اعصار برای دفاع از مقدسات دینی و میهنی خود مرارت‌ها و تلخی‌ها متحمل شده‌اند".

وی خاطر نشان کرد: معمار کبیر انقلاب در بیاناتی تأکید داشتندحوزه‌ها و روحانیّت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس العمل مناسب باشند چه بسا شیوه‌های رایج اداره امور مردم در سال‌های آینده تغییر کند و جوامع بشری برای حل مشکلات خود به مسائل جدید اسلام نیاز پیدا کند.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdceof8zfjh8wzi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین