تاریخ انتشار :شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۱۵
۰
plusresetminus
احمد علی مقدم گفت: بزرگترین وظیفه مجلس با توجه به دغدغه های مردم در شرایط فعلی گرانی ها و گلایه‌مندی از وضعیت نابسامان اقتصادی و سوء استفاده محتکران و گران فروشان، راضی نگه داشتن ملت و تکیه بر توان و نخبگان داخلی و رونق تولید ملی است.
نمایندگان با عملکرد انقلابی، خاطره ماندگاری را در ذهن مردم بجای بگذارند/ مهم ترین رسالت مجلس، دفاع از حقوق مردم و شفاف سازی مسائل کشور است
احمد علی مقدم در گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی و روز قانون، گفت: در تاریخ ۷ خرداد 1359، اولین جلسه مجلس اول برگزار شد و مجلس مکانی مقدس برای تعین سرنوشت ملت و کشور است که لازم است بسیار دقیق، متعهدانه و هوشمندانه عمل کند که با عملکرد خود درجه ایمان و تقوای خود را مشخص می‌کنند.

 دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی سمبل بی نظیر مردم سالاری دینی است، افزود: مجلس تبلور اراده ملت و نهادی‌ برآمده از دل مردم و بنا به فرموده امام خمینی(ره) «خانه واقعی ملت» است بنابراین مجلس؛ مهم ترین پل ارتباطی مردم با کارگزاران حکومتی محسوب می شود که والاترین رسالتش دفاع از حقوق قانونی مردم و شفاف سازی مسائل مهم کشور است.

این فعال سیاسی تاکید کرد: به یقین از مهم ترین ارکان اقتدار ایران اسلامی، برخورداری از یک مجلس قوی و عملکرد آن در پرتو مشاوره های کارشناسانه و عمل به آموزه های اسلامی است و از آنجایی که مجلس شورای اسلامی، هم شورا و هم اسلامی است لذا نخست باید، شورایی عمل کند و نه براساس خواسته های احزاب و جناح ها و دوم اینکه بر اساس شرع و موازین اسلامی، قانون وضع کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در رابطه با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار و گفتگو اخیر ایشان با نمایندگان مجلس، تصریح کرد: از خودگذشتگی، عزم راسخ، ابتکار عمل، اخلاص، برای خدا کار کردن و به خدای متعال توکل کردن، عوامل فتح خرمشهر بودند؛ لذا مسئولان باید برای مبارزه با مشکلات و حل مسائل اساسی کشور از این عوامل بهره بگیرند.

 و ی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید مکانی برای ایجاد آرامش در کشور باشد، عنوان کرد: مجلسی کارآمد و مردمی است که به دور از تشنج و ناآرامی، کانون حل امور کشور و مشکلات مردم باشد لذا همانطوریکه امام راحل فرمودند «مجلس عصاره فضائل ملت است»؛ لذا وکلای مردم باید از هر حیث الگو باشند و طبق خواسته رهبر معظم انقلاب، با پرهیز از تلاش برای رسیدن به منصب وزارت و اهتمام جدی به کار کارشناسی، و با مراقبت دائمی و حساب‌کشی از خود، همواره انقلابی بمانند همچنین نمایندگان باید باید با عملکرد خود به مردم ثابت کنند که انقلابی هستند.

وی عنوان کرد: انتظار و امیدها از مجلس یازدهم بسیار است چراکه بعد از چند دوره ناکارآمد، مجلسی انقلابی روی کار آمد و اکنون که دو سال از شروع بکار آن می گذرد هرچند در این مجلس به خنثی‌سازی تحریم‌ها توجه شد و بسیاری از زیرساخت‌ها آماده شد و برخی از پروژه‌های مهم در حال ثمر دادن است اما متاسفانه هنوز بسیاری از شعار های انتخاباتی انها محقق نشده بالاخص طرح شفافیت آرا و حقوق و ... که کامل اجرا نشده است لذا ساختار و کسری بودجه که رهبری معظم به ام‌الخبائث مشکلات اقتصادی از آن یاد کردند باید سریعتر اصلاح شوند.

مقدم با تاکید بر توجه به ابعاد رسانه‌ای مصوبات و اقدامات مجلس و توضیح آنها برای مردم، بیان کرد: طبق تاکیدات معظم له، توضیح درست ندادن به مردم، موجب می‌شود فرصت فضاسازی و هیاهو علیه قانون ایجاد شود و شما از تصویب آن پشیمان شوید؛ لذا گروکشی و معارضه بی‌معنا بین مسئولان نباید وجود داشته باشد و برای پیشرفت کارهای درست کشور همه همکاری کنند به همین دلیل لازم است نمایندگان به تشریح و پاسخگویی عملکرد خود بپردازند و در دو سال باقی مانده، تلاش و همت مضاعفی برای تحقق وعده‌های داده‌ شده به مردم نمایند همچنین بطور جدی از حواشی و دخالت در انتصابات دوری کنند تا مصداق عینی مجلس انقلابی باشند که بعضا در این مورد امتحان خوبی پس نداده اند.

این فعال سیاسی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مجلس یازدهم، از قوی ترین و انقلابی ترین مجالس پس از انقلاب است»، تاکید کرد: مجلس باید با عمل انقلابی و راهبردی به اعتماد ملت، پاسخی شایسته دهد و با روشنگری حقانیت و شفاف سازی از حواشی بدور باشد چراکه شفافیت آرا و پاسخگویی نمایندگان، مهمترین بخش شفافیت مجلس و سبب تقویت روند قانونگذاری و لازمه عملکرد جهادی و توسعه کشور است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «مجلس انقلابی، یک تعبیر حقیقی بود چرا که مردم نمایندگانی را برای این مجلس انتخاب کردند که شعارها و جهت‌گیری‌های آنها انقلابی بود اما انقلابی ماندن، مهم‌تر و مشکل تر از انقلابی بودن است»؛ لذا انقلابی ماندن فردی و جمعیِ مجلس طبق خواسته معظم له همواره باید مورد توجه نمایندگان باشد همچنین نمایندگان مجلس باید ساده زیست، مسئولیت پذیر، مردمی باشند و از تبعیض و فساد اجتناب کنند و با مقدم داشتن حل مسائل اصلی کشور بر مسائل فرعی، شاخص‌های نماینده انقلابی مد نظر مقام معظم رهبری را برآورده کنند.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نهاد قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تشکیل مجلس، دستاورد جانفشانی های هزاران شهید در راه مبارزه با حق علیه باطل است که باید نمایندگان ملت با عملکرد انقلابی و بسیجی خود، دین خون شهدا را ادا کنند؛ لذا بزرگترین وظیفه مجلس با توجه به دغدغه های مردم در شرایط فعلی گرانی ها و گلایه‌مندی از وضعیت نابسامان اقتصادی و سوء استفاده محتکران و گران فروشان، راضی نگه داشتن ملت و تکیه بر توان و نخبگان داخلی و رونق تولید ملی است. مردم خیلی گله مند هستند ازاینکه متاسفانه بعضا هنوز حقوق های نجومی پرداخت می‌شود و عده ای در فقر و گرانی و در وضعیت نابسامانی قرار دارند و نمی‌توانند شاهد پرداخت حقوق های نجومی باشند.

مقدم با اشاره به راهبرد ها و مطالبات مقام معظم رهبری از مجلس یازدهم، تشریح کرد: طبق خواسته معظم له مجلس باید به وظائفی که نسبت به دولت دارد، سختگیرانه، منتهی خیرخواهانه عمل کند لذا یاری دولت و همراهی با آن، فسادگریزی و فسادستیزی نمایندگان، جهادی و انقلابی ماندن، عدالت مداری همه جانبه، اتحاد و انسجام داخلی در برابر جبهه گسترده دشمن، مقابله گری در برابر سیاست های شوم دشمنان و حافظ امنیت ملی کشور بودن، از مهم ترین خواسته های رهبری معظم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: طبق فرمایشات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مولفه‌های اصلی نقشه راه آینده کشور سه عنصر پرهیز از حاشیه سازی، معیشت مردم و اصلاح روند قانونگذاری به همراه همدلی و هماهنگی مقامات و بکار بستن اقتصاد مقاومتی است که باید با همکاری سایر قوا و بدون امید واهی داشتن به خارج از مرزها، مشکلات کشور و مردم را حل کنند به نظرم اگر نمایندگان مروری بر توصیه ها و فرمایشات معظم له در سالهای متمادی به نمایندگان و مجلس داشته باشند و بطور جد به این توصیه ها عمل کنند، میتوان گفت که انقلابی هستند که اخیرا با عنایت خداوند کتابی بعنوان نماینده انقلابی چاپ کرده ام.

وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی باید مرکز مبارزه با فساد و حلال مشکلات کشور باشد؛ زیرا درصد قابل توجهی از توصیه های رهبر معظم انقلاب به مجلس یازدهم، توجه و حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم است لذا باید مجلس و دولت با اتحاد و تعامل سازنده در جهت اولویت اصلی کشور یعنی برطرف کردن موانع تولید، رونق تولید ملی و دانش بنیان ها اقدام کنند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان خاطر نشان کرد: مجلس محل امید و انتظار مردم است وبه سرعت عمر این مجلس انقلابی می‌گذرد بنابراین نمایندگان مجلس با عملکرد انقلابی خود آثار ماندگاری بجای بگذارند و با توجه به اهم مشکلات مردم اهم از مشکلات معیشتی و اشتغال، مسکن، تورم، بورس، ازدواج، فرزندآوری و افزایش جمعیت کشور، مدیریت فضای مجازی و... نسبت به حل سریع آنها اقدام و برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcipyazqt1arr2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین