تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۶
۱
۱
plusresetminus
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر بلوک مطرح کرد؛

توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان در صدر برنامه های سازمان است

اسحاق شهریاری گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مددجویان با رعایت تکریم و عزّت در صدر برنامه‌های کمیته امداد است.
توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان در صدر برنامه های سازمان است
اسحاق شهریاری در گفتگو با  راه آرمان؛ گفت: حضرت امام خمینی (ره) به دلیل توجه و دغدغه‌ خاصی که نسبت به محرومان داشتند بعد از انقلاب در ۱۴ اسفند فرمان تأسیس کمیته امداد را صادر کردند.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر بلوک افزود: مقام معظم رهبری مدظله العالی توجه ویژه‌ای به این نهاد مقدس دارند و به جرأت می‌توان گفت که خدمات متنوعی که این نهاد در جهت حمایت و توانمندسازی مددجویان انجام داده است الحمدلله موجبات رضایت عمومی مردم را فراهم کرده است.
 
شهریاری بیان کرد: هم اکنون در بخش اسماعیلی تعداد ۲۰۸۴ خانوار تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) هستند که در بخش‌های مختلف اشتغال، توانمندسازی، مسکن، فرهنگی، درمان و جهیزیه خدمات دریافت می‌کنند.
 
وی اظهار کرد: در گام دوم انقلاب، توانمندسازی و ایجاد اشتغال و درآمد ثابت و پایدار برای مددجویان با رعایت احترام و تکریم و عزت این عزیزان در صدر برنامه‌های کمیته امداد است.
 
شهریاری تصریح کرد: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زنان سرپرست خانوار  هستند، اشتغال خانگی یکی از راهبردهای اساسی در این زمینه است که در بخش اسماعیلی با شناسایی استعدادها، علاقه‌ها، توانایی‌های افراد به آموزش، اعطای تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی اقدام شده است.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر بلوک ابراز کرد: در یکی از بازدیدهایی که از یکی از مددجویان که دچار بیماری صعب‌العلاج بود، متوجه شده‌ایم که این مددجو کولر ندارد و این امر باعث شده بود که وضعیت سلامتی این بیمار رو به وخامت بگذارد و در بازدید بعدی که از یکی از مددجویان خود کفا شده و موفق بود شرایط مددجوی قبلی را برای وی شرح داده شود که این مددجوی خودکفا شده و موفق که خود روزگاری بسیار نیازمند بود، بلافاصله یک دستگاه کولر گازی به ارزش ۱۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال تهیه و در اختیار این بیمار گذاشت.
 
وی تأکید کرد: این یک‌ نمونه از ده‌ها نمونه‌ موفق است که روزی نیازمند بودند و در حال حاضر با کار و تلاش و همت والا، نه تنها نیازمند نیستند بلکه به دیگران هم کمک می‌کنند.
 
شهریاری گفت: ما برای مبارزه با فقر باید تفکر فقیر را عوض کنیم و فرهنگ کار و تلاش، ایده‌پردازی، خلاقیت، خستگی ناپذیری و توانایی مقابله با چالش‌ها را به ویژه در نسل جدید نهادینه نمائیم و با این روحیه، فقر بین نسلی را از بین ببریم.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر بلوک افزود: از جمله اقدامات کمیته امداد اسماعیلی به طرح‌های اشتغال خودکفایی در یک سال گذشته، توزیع ۵۰ تُن کنسانتره و ۴۰ تُن یونجه سیلاژ به طرح‌های دامداری و کمک نقدی بلاعوض کرونایی در زمان شیوع کرونا به طرح‌های صنفی در رشته‌های خیاطی، کامپیوتر، آرایشگری و آموزش‌های لازم از مقدماتی تا پایدار سازی به مددجویان در آموزشگاه‌های سطح شهرستان ارائه می‌شود.
 
وی در ادامه اظهار کرد: اولویت برنامه‌‌های امداد در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان و حمایت آن‌ها تا رسیدن به خودکفایی و همچنین پرداخت سرانه حق بیمه کارفرمایی به کارفرمایانی که فرزندان مددجوی تحت حمایت را استخدام کرده باشند در همین راستا است.
 
شهریاری خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته ۲۳۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ارزان قیمت اشتغال پرداخت شده است و ۱۶۸ نفر جهت آموزش مهارت به مراکز آموزشی معرفی شده‌اند که در کمیته امداد حضرت امام (ره) همواره آمادگی داریم تا مددجویان و افراد نیازمندی که اراده، همّت و مهارت لازم جهت راه‌اندازی شغل و توانمند شدن را دارند حمایت نمائیم.
 
وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که باعث پدید آمدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود بیماری است که در کمیته امداد در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با شناسایی افراد مستعد و بیکار در رشته‌های مختلف به ویژه در رشته مشاغل خانگی و دوخت لباس‌های محلی با برگزاری کلاس‌های آموزش، راهنمایی، مشاوره و تشویق آن‌ها به کار مشغول نموده این امر باعث ایجاد کار و بالابردن اقتصاد خانواده‌ها و منطقه می‌گردد و از بروز و ظهور آسیب‌های مختلف جلوگیری می‌کند.
 
شهریاری گفت: در مبحث مهم مسکن به مددجویان نیز خدمات بسیار ارزشمندی ارائه شده است و خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان در حوزه مسکن به چندین بخش تقسیم می‌شود.
 
وی افزود: ما در این زمینه علاوه بر مساعدت مالی از مددجویان پشتیبانی فنی خواهیم کرد و برای اجرای عملیات ساختمانی آن‌ها نظارت مستمر خواهیم داشت، از جمله همکاری درخصوص صدور پروانه ساخت، جانمایی و دریافت مجوزهای بنیاد مسکن که یکی از دغدغه‌های اصلی مددجویان در زمینه ساخت مسکن است.
 
شهریاری بیان کرد: عملیات ساخت مسکن از ابتدا توسط کارشناس مسکن این اداره تحت نظارت کامل پیگیری می‌شود و جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه مددجویان کمک به ساخت مسکن تحت عنوان پروژه ۵۰۰۰ واحدی تفاهم نامه سازمان برنامه بودجه سهم اداره بخش اسماعیلی تعداد ۲۱۰ واحد است که تعداد ۱۵۲ واحد تکمیل و تحویل مددجویان شده است.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر بلوک تصریح کرد: در پروژه ۴۰۰۰۰ واحدی سپاه پاسداران تعداد ۱۷ واحد تکمیل و تعداد ۱۳ واحد نیز در مرحله دیوار چینی می‌باشد و در همکاری با گروهای جهادی تعداد ۱۱ واحد تکمیل و تحویل مددجویان داده شده است و تعداد ۱۱ واحد در مرحله دیوارچینی است.
 
وی ابراز کرد: در کمیته امداد تعامل بسیار خوبی با سایر دستگاه‌ها، ادارات و نهادها جهت رفع مشکلات مددجویان است که جا دارد از خانواده معظّم شهداء، ائمه موقت جمعه، سایر مسئولین و بسیجیان به خاطر همکاری‌های خوب و تعامل مثبتی که با نهاد مقدس کمیته امداد دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر نمائیم.
 
شهریاری تصریح کرد: خیرین تعامل بسیار خوبی با اداره کمیته امداد دارند، کمیته امداد با ارائه طرح‌های مختلف سعی در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری دارد، از جمله طرح اکرام ایتام و محسنین، که هم‌اکنون تعداد ۱۳۲۸ حامی مورد حمایت، ۳۲۸ یتیم و فرزند نیازمند را برعهده دارند و در یک سال گذشته مبلغی بالغ بر ۱۶/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به صورت نقد و غیر نقد به این ایتام و فرزندان نیازمند کمک کرده‌اند.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر بلوک تصریح کرد: طرح‌های اطعام مهدوی و اطعام حسینی نیز در همین راستا با استقبال و کمک خیرین مواجه شده است که تعداد ۵ مرکز نیکوکاری در مساجد مختلف راه‌اندازی شده است که به صورت فعال به جذب کمک‌های خیرین و رفع مشکلات نیازمندان کوشا هستند.
 
شهریاری گفت: در یک سال گذشته تعداد ۱۱۷ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت با اولویت ایتام به صورت غیر نقدی شامل یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی اهداء شده است.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر بلوک ابراز کرد: اعتقاد داریم به عنوان مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید خستگی ناپذیر برای رفع فقر کار و تلاش نمائیم و از روش‌های نوین جهت بهبود زندگی مردم استقبال کنیم و در کمیته امداد هیچ شأن و جایگاهی غیر از خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم عزیزمان، برای خود قائل نیستیم و افتخار می‌کنیم که خدمتگذار مردم عزیز و گرانقدر بخش اسماعیلی هستیم.
 
وی بیان کرد: همواره به خود و همکاران که جا دارد از زحمات تک تک همکاران جهادی و پرتلاش تقدیر و تشکر نمائیم، و با تأکید بر تکریم و احترام به ارباب رجوع، یک اصل مهم است و باید همواره سرلوحه کار قرار گیرد.
 
شهریاری گفت: به مردم بخش اسماعیلی اطمینان خواهیم داد که در سنگر مبارزه با فقر، با استعانت از امام زمان (عج) روح مطهر امام (ره) و شهداء و فرمایشات حکیمانه مقام معظّم رهبری مدظله العالی و  همه‌ی فرهیختگان این عرصه، تمام توان خود را در جهت رفع فقر و بهبود معیشت مردم و ایجاد توانمندی و اشتغال پایدار به کار گرفته و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdccemqsm2bqii8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

امید
احسنت به مسوولین جهادی