تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۲
۰
plusresetminus
اعظم گوشکی گفت: سیره و مکتب حضرت امام خمینی (ره) در عاقبت بخیری و زندگی بسیار تأثیرگذار است.
نسل‌ها با هم فرقی ندارند اما دختران انقلاب دلبسته امام دیروز و رهبر امروز خویشند
اعظم گوشکی فعال فرهنگی در حوزه نویسندگی و گویندگی در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت گفت: اگر بخواهیم سیره و زندگی‌نامه حضرت امام خمینی (ره) را بررسی نمائیم و از آن زندگینامه یک تأثیراتی را در زندگی خود مشاهده کنیم خواهیم دانست که در جهت رشد و شکوفایی همه جوانان و دختران صورت گرفته است.
 
فعال حوزه فرهنگی در حوزه نویسندگی و گویندگی افزود: با توجه به آن تأثیرات خواهیم توانست راه درست زندگی خود را پیدا نمائیم و شیوه درست همسرداری و فرزندداری که یکی از مسائل حائز اهمیت جامعه ما است به آنها پی ببریم و به آنها دست پیدا نمائیم.
 
وی بیان کرد: دختران انقلاب دلبسته امام هستند و چون حضرت امام خمینی (ره) راه ائمه و پیامبر را ادامه دادند و قرآن را وارد زندگی ما کردند ما نیز ادامه راه آن امام عزیز خواهیم بود.
 
گوشکی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) بیان کردند که قرآن در زندگی ما باشد و باید قرآن کریم را حتماً تلاوت نمائیم و آن نکاتی را که خداوند متعال در قرآن مطرح فرمودند در زندگی خود استفاده کنیم.
 
وی ابراز کرد: تنها راه نجات و سربلندی همه دختران انقلاب در این دوران گوش کردن به فرمایش امام راحل و پیروی از خط ایشان است.
 
فعال فرهنگی در حوزه نویسندگی و گویندگی تصریح کرد: صحبت‌های حضرت امام خمینی (ره) با آیه‌های قرآن کریم مطابقت و همانندی دارند که در یک انتخاب درست و آگاهانه‌ای قرار داریم و روی سخن حضرت امام با ما جوانان بود و جوانان امید مملکت هستند که با برنامه‌ریزی جوانان به سربلندی رسانده شود.
 
گوشکی تأکید کرد: من یک نسل جوان هستم و در حال حاضر فرمایشات امام راحل را که مطالعه می‌کنیم خواهید دید که تا چه میزان در زندگی تأثیرگذار است و به همین دلیل دختران به این صحبت‌ها علاقه‌مند هستند.
 
وی افزود: مهربانی که حضرت امام (ره) و نحوه برخوردی که با مردم و ملّت ایران اسلامی داشتند با سخن‌های شیوا و رسایی که داشتند باعث محبوبیت در جامعه شدند که خود بسیار حائز اهمیت است.
 
فعال فرهنگی در حوزه نویسندگی و گویندگی بیان کرد: یکی از معیارهای حضرت امام (ره) حجاب است که بایستی در مقوله حجاب کارهای زیادی انجام شود و شاخصه‌های یک دختر انقلابی نوع برخورد و پوشش مناسب است که در بحث دختر انقلابی باید فرزند پروری و همسرداری را آموزش ببینند و به یاد داشته باشند.
 
گوشکی خاطر نشان کرد: دختران انقلابی باید بیشتر تلاش کنند که هم راستای مکتب و صحبت‌های امام راحل دختران نسل جدید قرار گیرند.
 
وی بیان کرد: دختران وصیت‌نامه امام راحل را مطالعه کنند و پیرو همان وصیتنامه و سیره و سبک زندگی امام یک امر به معروف در بیانات خود انجام دهند.
 
گوشکی گفت: جایگاهی که دختران در انقلاب اسلامی دارند جایگاه بسیار بالایی است که همان طور که در دوران جاهلیت و دورانی که اسلام نبود و پیامبر صاحب دختر شدند و دختر خود را بر روی دوش خود قرار می‌دادند و برای دخترشان الفاظ بسیار زیبایی را برای دخترشان به کار می‌بردند.
 
 
وی اظهار کرد: در حالی که مشرکان دختران خود را مایه ننگ خانواده می‌دانستند و آنها را زنده به گور می‌کردند و این نشان می‌دهد که اسلام در همان اوایل پیدایش یک جایگاه بسیار بالا و بلندی را برای دختران قائل بوده است.
 
گوشکی تصریح کرد: اسلام ارزش‌های خیلی زیادی را برای دختران قرار داده است و دختران را برای پدر و مادر رحمت دانسته و پسران را نعمت نیز عنوان کرده است.
 
او افزود: سخنانی که از امام راحل آمده است نحوه تربیت دختر و نحوه صحبت کردن با دختر و نحوه بزرگ کردن دختر توجه و تأکیدهای بسیاری شده است.
 
وی عنوان کرد: از نظر امام راحل که فرمودند که منعی در ورود خانم ها و دختران به جامعه وجود ندارد و با توجه به اینکه بیشتر جمعیت کشور ما را بانوان تشکیل می‌دهند و حق رأی‌گیری را حضرت امام (ره) به خانم‌ها دادند و با تأکید بر عنوان وظیفه خانم‌ها است که باید به موضوعات اجتماعی ورود پیدا نمایند.
 
گوشکی گفت: ما در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که بیشترین وقت را نوجوانان و جوانان از فضای مجازی استفاده می‌کنند که باید یک زمان مشخص را قرار دهند تا وقت خود را در جهت مطالعه بهینه نمایند.
 
وی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) دختران را بسیار تکریم کرده است و از لحاظ تحصیلات دختران نیز تأکید ویژه‌ای را داشتند که بایستی دختران از نظر انتخاب رشته و درس پیشرفت‌های زیادی را داشته باشند.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdccimqsx2bqi18.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما