تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
۰
plusresetminus
صدیقه منتظر مسئول بسیج اساتید خواهران طلبه در استان کرمان گفت: بعد از صدر اسلام که پیامبر(ص) آمدند، به زنان اهمیت دادند و احیاگر شخصیت و حقوق زنان شدند؛ امام خمینی(ره) نیز پس از پیروزی انقلاب، از جمله اقداماتی که انجام دادند احیا حقوق، بانوان بود.
احیا حقوق زنان توسط امام(ره) بعد از انقلاب/ نگاه مثبت رهبر انقلاب در رابطه با ورود بانوان به موضوع اجتهاد
صدیقه منتظر در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که از دامن زن، مرد به معراج می رود، گفت: این سخن امام راحل نشان دهنده اوج اهمیتی است که ایشان به بانوان داشتند.

مسئول بسیج اساتید خواهران طلبه در استان کرمان ادامه داد: بعد از صدر اسلام که پیامبر(ص) آمدند و به زنان اهمیت دادند و احیاگر شخصیت و حقوق زنان شدند، امام خمینی(ره) در سال 57 و پس از پیروزی انقلاب، از جمله اقداماتی که انجام دادند احیا حقوق بانوان بود؛ به این معنی که ایشان معتقد بودند که حق خانم ها را آنگونه که است باید به آنها بدهیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) می خواستند حقوق زنان را احیا کنند و ما باید دقت کنیم که همان چیزی که مد نظر معمار کبیر انقلاب بوده است را پیگیری کنیم؛ امام راحل در مباحث مختلف بانوان، خانه داری، کارکردن، همسرداری و غیره نکته دارند.

منتظر با بیان اینکه اگر می خواهیم احیاگر حقوق بانوان باشیم باید نظرات و ایده هایی که ایشان داشتند را به طور کامل بخوانیم و به آنها توجه کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مسائل ویژه بانوان به خانم ها و یکی از بانوان که در حد اجتهاد است، واگذار شود و این نظرات را به مجتهد مرد بیان کنند.

 مسئول بسیج اساتید خواهران طلبه در استان کرمان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: اینکه رهبری می فرمایند بانوان در بحث اجتهاد وارد شوند و نظر دهند؛ نشان می دهد که تا چه میزان در خصوص اینکه بانوان کارهایی را که مختص به خودشان است را انجام دهند، دید باز است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdceef8z7jh8wxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین