تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۳
۰
plusresetminus
حبیب رضازاده امام جمعه شهرستان ریگان گفت: کلنگ احداث فرهنگسرا در شهرستان ریگان ده سال گذشته، قبل از فعالیت دولت یازدهم و دوزادهم زده شده و چند آهن برای انجام کار جای گذاری شده، اما بعد از گذشت ده سال برای تکمیل پروژه اقدامی انجام نشده است.
ایجاد اشتغال با راه اندازی کارخانه صنایع تبدیلی در ریگان/ پروژه ده ساله شهرستان در انتظار تأمین اعتبار!
حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضازاده در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص ظرفیت و پتانسیل های شهرستان ریگان گفت: در سطح این شهرستان کشاورزی خرما را داریم که خرما مضافتی از نخلستان ها برداشت می شود اما شرکت بسته بندی و صنایع تبدیلی در ریگان وجود ندارد.

امام جمعه شهرستان ریگان ادامه داد: با ایجاد کارخانه و یا کارگاه می توان با استفاده از برگ های اضافه درخت خرما که هر ساله کشاورزان آنها را هرس می کنند، خوراک دام تهیه کرد که با ایجاد کارگاه یا کارخانه در شهرستان بسیاری از جوانان می توانند وارد عرصه اشتغال و کار شوند و در این زمینه سرمایه گذار باید جذب کنیم.  

وی بیان کرد: توجه به ظرفیت معادن شهرستان از جمله اقدامات خوبی است که در سطح ریگان و حاشیه شهر در حال انجام است و روز گذشته نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان به آن مناطق رفته اند و خبر خوشی را هم حجت الاسلام و المسلمین غضنفرآبادی دادند که معدن زفتک به زودی شروع به کار می کند و چنانچه این کار انجام شود مطمئنا مشکل بیکاری جوانان حل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضازاده با تأکید بر اینکه مشکل دیگری که در سطح شهرستان ریگان وجود دارد، مسئله آب آشامیدنی روستاها است، عنوان کرد: از مسئولان در راستای اقداماتی که در این زمینه انجام می دهند، قدردان هستیم؛ اما اگر برای حل مشکل آب، بسیج و شخص فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان وارد نمی شد، این مشکل تا به الان حل نشده بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکل آب با همدلی و همراهی مسئولان کشوری و استانی حل می شود، افزود: بسیج و سپاه در یکی از روستاها که هشتاد کیلومتر مسیر کوهستانی دارد، آبرسانی را انجام می دهند و لوله گذاری را از محلی که چاه زده شده است، انجام می دهند و پیگیر این مهم هستند که لوله کشی آب وارد منازل مردم شود.

امام جمعه شهرستان ریگان اظهار کرد: مشکل دیگر در سطح شهرستان راه ها و جاده های روستائیان است و البته بسیاری از کوچه های شهرستان ریگان خاکی است و با وقوع تند باد و خاک زندگی مردم تحت تأثیر قرار می گیرد که این مشکلات با همت شورای شهر و شهرداری قابل پیگیری و حل است و در سفر استاندار به شهرستان این مسائل مطرح شد و استاندار دستوراتی را در این زمینه داده اند.

وی در خصوص مسائل فرهنگی شهرستان با اشاره به اینکه در ریگان حتی یک سینما ساده وجود ندارد، تصریح کرد: برای اکران فیلم موقعیت مهدی از ظرفیت مساجد استفاده کرده ایم و مردم نیز علاقمند هستند که چنین برنامه هایی در سطح شهرستان برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضازاده با بیان اینکه سالن آمفی تئاتر نیز در شهرستان وجود ندارد، گفت: کلنگ احداث فرهنگسرا در شهرستان ریگان ده سال گذشته، قبل از فعالیت دولت یازدهم و دوزادهم زده شده و چند آهن برای انجام کار جای گذاری شده، اما بعد از گذشت ده سال برای تکمیل پروژه اقدامی انجام نشده است.

امام جمعه شهرستان ریگان خاطر نشان کرد: چنانچه به این پروژه نیمه کار اعتبار و بودجه ویژه ای تخصیص داده شود و این پروژه تکمیل شود، می تواند محل مناسبی برای انجام کارهای فرهنگی در سطح شهرستان باشد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcgwu9qxak9xt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین