کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

دیپلماسی اقتصادی کشور نسبت به گذشته فعال تر شده است/لزوم ارتباط بیشتر وزارت خانه های اقتصاد و صمت با کشورهای هدف

17 خرداد 1401 ساعت 7:50

شهباز حسن پور با بیان اینکه وضعیت برگشت پول برای صادر کنندگان، دغدغه حتمی است، عنوان کرد: در این زمینه وظیفه بانک مرکزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزرات صمت است که در جهت کاهش دغدغه صادرکنندگان، ارتباطات بیشتر با کشورهای طرف قرار داد داشته باشد.


شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه دیپلماسی اقتصادی نسبت به گذشته فعال تر شده است، گفت: شاهد افزایش چهل درصدی صادرات غیر نفتی به کشورهای هدف و منطقه هستیم و امید است که این روند بتواند تأثیر بسیار خوب و بسزایی در آینده کار صادرات داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه با توجه به فشارها و تولیدات فراوانی که در کشور داشته ایم هنوز نتوانسته ایم به اهدافی که قانون مشخص و تصویب کرده است، دست پیدا کنیم؛ اما به طور کلی امیدواری وجود دارد که این روند روز به روز بهتر شود و آینده بهتری را برای صادر کنندگان رقم بزنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه وضعیت برگشت پول برای صادر کنندگان، دغدغه حتمی است، عنوان کرد: در این زمینه وظیفه بانک مرکزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزرات صمت است که در جهت کاهش دغدغه صادرکنندگان، ارتباطات بیشتر با کشورهای طرف قرار داد داشته باشد.  

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم نقش اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون در این زمینه باید پر رنگ تر دیده شود و همچنین اختیارات بیشتر به مردم داده شود.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متأسفانه ما همچنان درگیر بروکراسی پوسیده اداری و شاهد تصمیم گیری های خلق الساعه در مجموعه های مختلف از جمله بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی بوده و هستیم؛ بنابراین امیدواریم دغدغه های مردم و صادر کنندگان هر چه سریعتر برطرف شود.

انتهای پیام/م
 


کد مطلب: 127442

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/127442/دیپلماسی-اقتصادی-کشور-نسبت-گذشته-فعال-تر-شده-لزوم-ارتباط-بیشتر-وزارت-خانه-های-اقتصاد-صمت-کشورهای-هدف

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir