کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان خبر داد؛

گرد و غبار موجود در استان ناشی از کانون های محلی است/ افزایش غلظت آلاینده ها در دو شهرستان رابر و سیرجان

23 خرداد 1401 ساعت 11:29

مجید سعیدی با بیان اینکه گرد و غبار موجود در نقاط مختلف استان، ناشی از کانون های محلی است، گفت: بر اساس شرایط موجود و میزان شدت آلاینده ها در سطح استان، شهرستان های رابر و سیرجان اعلام کرده اند که غلظت آلاینده ها در سطح شهرستان بالا است.


مجید سعیدی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: گرد و غبار موجود در نقاط مختلف استان، ناشی از کانون های محلی است که با وزش باد کانون ریزگردها به هوا بلند می شوند و زمانی که دچار سکون می شوند باد متوقف می شود و غلظت آلاینده ها بالا می رود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ادامه داد: بر اساس کارگروهی که وجود دارد تصمیماتی گرفته می شود که پایداری شرایط را هواشناسی، میزان غلظت آلاینده ها سازمان حفاظت محیط زیست و میزان خطر برای گروه های سنی مختلف را دانشگاه علوم پزشکی اعلام می کند.

وی افزود: بر اساس اعلام اعضای مختلف کارگروه دستور العمل صادر می شود که بر اساس آن تصمیم برای کاهش فعالیت ساعت کاری ادارات گرفته و محدودیت هایی اعمال می شود.

سعیدی خاطر نشان کرد: بر اساس شرایط موجود و میزان شدت آلاینده ها در سطح استان، شهرستان های رابر و سیرجان اعلام کرده اند که غلظت آلاینده ها در سطح شهرستان بالا است.

گفتنی است ابوذر عطاپور فرماندار شهرستان جیرفت در گفتگویی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در سطح شهرستان از آغاز فعالیت ادارات جیرفت با دو ساعت تأخیر خبر داده بود.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 127562

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/127562/گرد-غبار-موجود-استان-ناشی-کانون-های-محلی-افزایش-غلظت-آلاینده-دو-شهرستان-رابر-سیرجان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir