تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷
۰
plusresetminus
اکبر افشارمنش گفت: اصلی ترین مولفه هویتی انقلاب اسلامی، اسلام است؛ اسلامی که حضرت امام خمینی(ره) برجسته ترین روایتگر و مفسر آن بود.
اسلام؛ اصلی ترین مؤلفه هویتی انقلاب اسلامی است/ نفوذ فرهنگی از مباحث هویت زدایی انقلاب است
حجت الاسلام و المسلمین اکبر افشارمنش در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: رهبر فرزانه انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) هفت توصیه را به فعالین فرهنگی کردند که یکی از آنها این بود که نگذارید، انقلاب اسلامی را تغییر دهند.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، هویت مستقل و متفاوت از سایر انقلاب ها دارد، عنوان کرد: باز خوانی هویت انقلاب اسلامی از آن جهت ضروری است که مراکز استکباری برای مقابله با آن به دنبال تحریف، تقلیل و تقطیع هستند که تلاش های آنها نتیجه نداده است.

وی با بیان اینکه برای حفظ اصالت انقلاب از تحریف، ابعاد مختلف هویت انقلاب باید تبین شود، عنوان کرد: اصلی ترین مولفه هویتی انقلاب اسلامی، اسلام است؛ اسلامی که حضرت امام خمینی(ره)  برجسته ترین روایتگر و مفسر آن بود.

افشارمنش افزود: هویت دیگر انقلاب اسلامی که ناشی از اسلامیت نظام است؛ مردم سالاری انقلاب اسلامی است که رأی و نظر مردم در ساختار سیاسی انقلاب به رسمیت شناخته شده است.

امام جمعه رودبار جنوب عزت و عقلانیت را از محورهای دیگر هویت انقلاب دانست و اظهار کرد: ولایت مداری توحیدی که در امتداد امامت معصومین علیه السلام در دوران غیبت است، استکبار ستیزی و مقاومت و مبارزه با استبداد، استقلال همه جانبه، الگودهی عینی به سایر جوامع و ایرانی بودن، از دیگر محورهای هویت انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: چند مطلب در هویت انقلاب برجسته است و دشمن می خواهد که آنها را از ما بگیرد؛ اولین مسئله نام امام راحل است که باید هر روز در جامعه پر رنگ شود؛ چرا که دشمن در تلاش است نام امام را کم رنگ کند.

افشار منش خاطر نشان کرد: نفوذ فرهنگی، آن هم با سبک زندگی غربی در جامعه از دیگر بحث های هویت زدایی انقلاب که این موضوع تاثیر جدی دارد و باید مواظب این مسئله باشیم؛ چرا که در برابر سبک زندگی غربی، جامعه گاهی واکنش مناسبی نشان نمی دهد؛ در حالی که مسئولان اگر مسئولان بی توجهی می کنند، جامعه اسلامی نباید به ان بی توجهی کند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcbwzb8grhb50p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین