کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون میراث فرهنگی استان کرمان:

مرمت آب انبار «حاج آقا علی» توسط بخش خصوصی در حال انجام است/ واگذاری آب انبار «گنجعلیخان» را جهت بازسازی در دستور کار داریم

2 تير 1401 ساعت 9:01

مجتبی شفیعی گفت: برنامه ما این است که آب انبار گنجعلیخان را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا با سرمایه گذاری این بخش، کاربری مرتبط با آن احیا شود.


مجتبی شفیعی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص وضعیت آب انبارهای باقت تاریخی شهر کرمان گفت: در سال های گذشته به دلیل بالا آمدن آب های زیر سطحی، اغلب آب انبارهای دچار آبگرفتگی بودند و حجمی از آب در این مکان ها جمع بود.

معاون میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه در دهه هشتاد یکی از آب انبارها کاربری گرفت و به شربت خانه تبدیل شد، عنوان کرد: اما پس از تجمیع آب متأسفانه این مکان تعطیل شد.

وی بیان کرد: هم اکنون مرمت مجموعه آب انبار حاج آقا علی در حال انجام است که همزمان با سرای حاج آقا علی که روی آب انبار قرار گرفته، کار مرمتی آن به بخش خصوصی توسط اوقاف واگذار شده است.

شفیعی خاطر نشان کرد: برنامه ما این است که آب انبار گنجعلیخان را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا با سرمایه گذاری این بخش، کاربری مرتبط با آن احیا شود.

انتهای پیام/م
 


کد مطلب: 127762

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/127762/مرمت-آب-انبار-حاج-آقا-علی-توسط-بخش-خصوصی-حال-انجام-واگذاری-گنجعلیخان-جهت-بازسازی-دستور-کار-داریم

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir