تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۲
۰
plusresetminus
کارشناس مذهبی عنوان کرد؛

جواد الائمه(ع)؛ الگویی برای تمام بشریت

سید محمدرضا غیاثی گفت: امام جواد الائمه علیه السلام، جوان ترین امام ما شیعیان و الگو تمامی بشریت، انسان ها و به ویژه جوانان است.
جواد الائمه(ع)؛ الگویی برای تمام بشریت
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام محمد تقی علیه السلام گفت: امام جواد الائمه علیه السلام، جوان ترین امام ما شیعیان و الگو تمامی بشریت، انسان ها و به ویژه جوانان است.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در بین ائمه دو امام در جوانی به شهادت رسیدند؛ امام محمد تقی علیه السلام در سن 25 سالگی و امام حسن عسگری در سن 27 سالگی به شهادت رسیدند که هر دو به ابن الرضا علیه السلام مشهور هستند؛ چرا که بعد از امام رضا علیه السلام به بعد، ائمه را به نام ابن الرضا علیه السلام می شناسند.

وی بیان کرد: امام محمد تقی علیه السلام شخصیت بسیار با عظمتی همانند سایر ائمه علیه السلام، اما با عمری کوتاه بودند که دشمن این وجود مقدس را از جامعه بشریت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی با تأکید بر اینکه زندگی امام جواد علیه السلام سرمشقی برای تمامی انسان ها و به ویژه جوانان است، تصریح کرد: خط شهادت، خط همه انبیا و اولیا خداست و تمامی ائمه معصومین علیه السلام در این مسیر قرار داشته اند و ائمه علیه السلام، خار چشم دشمنان بودند.

وی با بیان اینکه امام محمد تقی علیه السلام، به نام جواد و بخشنده مشهور شده اند، خاطر نشان کرد: هر یک از امامان، در شرایط خاصی که قرار می گرفتند، یک صفت در آنها بیشتر بروز می کرده است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdccomqs42bqi48.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین