تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۲
۰
plusresetminus
رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان عنوان کرد؛

فعالیت ۳۵۰ کارگاه آموزشی دولتی فنی و حرفه ای در استان/ کسب مهارت حداکثری با گذراندن دوره های پیوسته

مجید ملا محمدی در بخش دوره های دولتی اداره کل فنی و حرفه ای 350 کارگاه آموزشی مختلف، در سطح استان برگزار می شود، گفت: هنرجویان مهارت ها را به صورت پیوسته طی کنند تا به مهارت حداکثری دست یابند.
فعالیت ۳۵۰ کارگاه آموزشی دولتی فنی و حرفه ای در استان/ کسب مهارت حداکثری با گذراندن دوره های پیوسته
مجید ملا محمدی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه دوره های آموزش مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی برنامه ریزی شده است و آموزشگاه های آزاد زیر مجموعه اداره کل فنی و حرفه ای هستند، گفت: در بخش دولتی 350 کارگاه آموزشی مختلف، در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان ادامه داد: در کارگاه های بخش دولتی، رشته هایی که هزینه بر هستند، برگزار می شود مانند رشته های آموزشی تراشکاری، جوشکاری، تعمیر لوازم خانگی، تعمیر خودرو، درودگری و حوزه صنایع دستی همچون چرم دوزی، پته دوزی، تابلوی تزئینی، طراحی گرافیک و غیره از جمله این رشته ها هستند.

وی اظهار کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای، پیش ثبت نام خود را انجام دهند و در زمان برگزاری دوره خود را سپری کنند و معمولا شرایط سنی برای هنرجویان، 15 سال به بالا مد نظر است به ویژه در بخش آموزش دولتی و رشته هایی که ریسک آنها زیاد است همانند دوره تراشکاری، افراد با سن بالای 15 سال برای ثبت نام پذیرفته می شوند.

ملا محمدی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی در مراکز ثابت فنی و حرفه ای، زندان ها، پادگان ها، مراکز جوار دانشگاه، مراکز جوار صنعت و حاشیه شهر برگزار می شود، ابراز کرد: در سال جاری هفت میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش بخش دولتی را برنامه ریزی کرده ایم که تقریبا 45 هزار نفر دوره است که شهروندان می توانند از خدمات آموزشی استفاده کنند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان تصریح کرد: در بخش آموزشگاه های آزاد عمدتا آموزش های خدماتی ارائه می شود رشته هایی همانند طراحی دوخت، آرایش و پیرایش، نرم افزارهای کاربردی و غیره از جمله این رشته ها است که شهروندان می توانند به آموزشگاه های آزاد که دارای مجوز فنی و حرفه ای در سطح شهر هستند، مراجعه کنند.

وی افزود: آزمون های آموزشگاه های آزاد توسط بخش دولتی گرفته می شود و اعتبار گواهی نامه نهایی برای افراد آموزش دیده در آموزشگاه های آزاد با بخش دولتی فرقی نمی کند و تنها تفاوت این است که در بخش آزاد، هنرجویان برای شرکت در دوره های آموزشی، شهریه پرداخت می کنند.

ملا محمدی اظهار کرد: در آموزشگاه های آزاد دوره های مختلفی برای گروه های سنی متفاوت بزرگسالان، خردسالان و کودکان برنامه ریزی شده است و شهروندان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان بیان کرد: دوره های آموزش مهارتی اداره کل فنی و حرفه ای در تمام مراکز برقرار است و افراد با مراجعه به این مراکز در ابتدا مشاوره شغلی می شوند و با توجه به توانایی، رشته تحصیلی، شرایط و پتانسیل بازار کاری که در آن منطقه وجود دارد، مورد راهنمایی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: اولویت کار ما این است که آموزش را به فردی بدهیم که به واسطه توانمند شدن در آن حرفه، به مهارتی دست پیدا می کند تا بتواند در بازار رسمی و غیر رسمی از مهارت خود استفاده کند.

ملا محمدی با بیان اینکه در بخش خصوصی نیز 7 میلیون و 500 هزار نفر ساعت تعهد آموزشی داریم و 45 هزار نفر دوره در این بخش ارائه خدمات آموزشی انجام می شود، ابراز کرد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اداره کل فنی و حرفه ای استان مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان تأکید کرد: هنرجویان مهارت ها را به صورت پیوسته طی کنند تا به مهارت حداکثری دست یابند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdchiqnzw23niwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین