کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

قانون مصوبی در مجلس در زمینه پوشش نداریم/ ضرورت شکل گیری زیر ساخت های عفاف و حجاب در جامعه

14 تير 1401 ساعت 8:19

حسین جلالی در رابطه با اقدامات مجلس شورای اسلامی در مسئله عفاف و حجاب گفت: متأسفانه قانون مصوبی در مجلس شورای اسلامی در زمینه سلامت و امنیت جامعه در خصوص پوشش نداریم


حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با اقدامات مجلس شورای اسلامی در مسئله عفاف و حجاب گفت: متأسفانه قانون مصوبی در مجلس شورای اسلامی در زمینه سلامت و امنیت جامعه در خصوص پوشش نداریم و آنچه که هم اکنون موجود است، قوانین شورای انقلاب فرهنگی است که چندین مصوبه برای آن وجود دارد و همچنین چندین بخشنامه در وزارت کشور در این عرصه موجود است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احساس می کنم که این مصوبات با کار کارشناسی و پژوهشی لازم صورت نگرفته است، عنوان کرد: زمانی که قانون در جامعه مورد استقبال قرار نمی گیرد، باید بدانیم که مشکلی در این زمینه وجود دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: اگر بنا باشد قانونی تصویب شود و هشتاد درصد به این قانون عمل نکنند؛ این اقدام حرمت شکنی، قبح شکنی و قانون شکنی است و در این شرایط قانون بی ارزش می شوند؛ بنابراین زمانی که می خواهیم قانونی را تصویب و اعمال کنیم، باید برای حداکثر جامعه قابل اجرا باشد.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: در این زمینه مردم ما کسانی نیستند که نخواهند به هنجارهای جامعه پایبند باشند؛ مردم ما سطح فرهنگ عمومی شان بالا است و حرمت ها را در این حوزه رعایت می کنند و مشکل این است که زیر ساخت ها در این عرصه آماده نیست.

حجت الاسلام و الملسمین جلالی عنوان کرد: ما در کشورمان لباس ملی نداریم و این در حالی است که هر کشوری را با لباس ملی آن کشور می شناسند و به نوعی پرچم آن کشور است که توسط مردم آن برافراشته می شود؛ بنابراین یکی از زیر ساخت های لباس ملی است که در این زمینه ساماندهی لازم انجام نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی در همه دنیا مدیریت شده است اما در کشور ما این مسئله رها شده، ابراز کرد: هم اکنون فضای مجازی، شهروندان ما را مدیریت می کند و به انتخاب های آنها جهت می دهد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: پلتفرم ها بدون هزینه، جوانان و مردم ما را مدیریت می کنند و هیچ فردی حاضر نیست که هزینه ساماندهی فضای مجازی را در کشور بپردازد.

وی با اشاره به وضعیت حجاب در سطح جامعه تصریح کرد: از مردم ایران، جامعه فرهنگی، مردم متدین، خانواده شهدا عذرخواهی می کنم که ما هیچ کار نکرده ایم و در این زمینه هم قصور و هم تقصیر داشته ایم و در این حوزه کارهای خوبی انجام نشده است.

حجت الاسلام و الملسمین جلالی خاطر نشان کرد: در سال سوم فعالیت مجلس در کمیسیون فرهنگی، مسئولیتی را نپذیرفته ام و تلاشم بر این است که در زمینه عفاف و حجاب برنامه ای را به نتیجه برسانم و در این راستا چندین جلسه با مرکز پژوهش های مجلس و برنامه نویسان گذاشته ام و امیدوارم که بتوانیم جلسه ای را نیز با معاونت اجتماعی وزارت کشور در این خصوص بگذاریم.


انتهای پیام/شیخ الاسلامی


کد مطلب: 128009

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/128009/قانون-مصوبی-مجلس-زمینه-پوشش-نداریم-ضرورت-شکل-گیری-زیر-ساخت-های-عفاف-حجاب-جامعه

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir