تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۱
۰
plusresetminus
مولوی عبیدالله شهیکی گفت: عید سعید قربان، مصادف با ایام اجتماع بزرگ مسلمانان در خانه خداوند و میعادگاه ملت های مسلمان است.
وحدت مسلمانان از پایه های اساسی حج است/ عید قربان بزرگترین پیروزی و عزت برای مسلمانان است
مولوی عبیدالله شهیکی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تبریک عید بزرگ و معنوی قربان گفت: عید سعید قربان، مصادف با ایام اجتماع بزرگ مسلمانان در خانه خداوند و میعادگاه ملت های مسلمان است.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با تأکید بر اینکه وحدت مسلمانان از پایه های اساسی حج است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند معنویتی که در ایام حج در آنجا حاکم است به برکت دعا انبیا الهی، اهل بیت علیه السلام، و بزرگان دین است.

وی با اشاره به دو رویکرد سیاسی و معنوی ایام حج بیان کرد: فضای معنوی همان فضای روحانی آن اجتماع پر شکوه است؛ عید قربان، همان عید ابراهیمی است و پیامبر(ص) همواره می فرمودند که من ابراهیمی هستم.

مولوی شهیکی افزود: در عید بزرگ قربان، حضرت ابراهیم جانفشانی و فداکاری کردند و فرزند خود را به میعادگاه برای قربانی کردن، آوردند؛ این مهم درسی است به ما که زمانی عشق به خداوند باشد، آدمی از همه مسائل دست می کشد و حضرت ابراهیم، محبت به خداوند را بر هر چیزی ترجیح دادند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج تصریح کرد: عید قربان، پیامی است به مسلمانان و اجتماع عظیم مسلمین و این مهم را به ما می رساند که ما با اتحاد، همدلی و وحدت جمع شویم و این اتحاد را به رخ جهانیان می کشیم که ما مسلمانان با هم متحد هستیم.

وی در خصوص جنبه سیاسی، اجتماع عظیم مسلمانان در عید قربان خاطر نشان کرد: سیاست های بزرگ دنیا برای اجتماعات مسلمانان نقشه می کشند؛ اما با دیدن اجتماع مسلمین در این مراسم عظیم، عقب می کشند و این اجتماع عظیم، بزرگترین پیروزی و عزت برای مسلمانان است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcdzj0foyt0xf6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین