تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳
۰
plusresetminus
سید رضا انصاری گفت: مالکین اراضی کشاورزی که سند دفترچه ای دارند برای صدور سند تک برگ اقدام کنند.
مالکین اراضی کشاورزی دارای سند دفترچه ای برای صدور سند تک برگ اقدام کنند
سید رضا انصاری در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: مالکین اراضی کشاورزی در امر تک برگ کردن اسناد مالکیت اراضی خود به  اداره ثبت و اسناد و املاک حضور پیدا کرده  و نسبت به انجام آن اقدام کنند.

صدور ۳۷۱ سند مالکیت دولتی 

وی از صدور ۳۷۱ سند مالکیت دولتی در ثبت اسناد و املاک بخش ماهان خبر داد و افزود: این اسناد در بازه زمانی فروردین ۱۴۰۰ الی۱۴تیر ماه ۱۴۰۱ ودر راستای بهره برداری دستگاه های اجرایی و به منظور حفظ اموال غیر منفول دولتی و تثبیت مالکیت املاک و مستغلات  دولت صادر شده است.
 
انصاری بیان کرد: در حوزه وقف نیز ۲۵ سند مالکیت در مدت زمان یاد شده صادر و تحویل اداره اوقاف و امور خیریه ماهان شده است. 

استعلام ۲۱۱۴سند طی 16 ماه گذشته در ماهان

رئیس ثبت اسناد و املاک ماهان از استعلام ۲۱۱۴فقره اسناد و پلاک های ثبتی طی ۱۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: منظور از استعلام انواع سند ملکی بررسی اعتبار یک سند از نظر قانونی بودن و رعایت موارد حقوقی آن است استعلام ملک به منظور بررسی شرایط ثبتی و همچنین بررسی مالکیت ملک انجام می گردد و اعتبار سند را برای افراد مشخص می کند.

انصاری بیان کرد: در برخی موارد افراد به موجب معاملات انجام شده و مشکلات ناشی از آن و به منظور پیگیری های حقوقی و قضایی مربوطه نیاز به استعلام اسناد پیدا می کنند که در این موارد می بایست ابتدا به مراجع قضایی مراجعه کرده و پس از صدور حکم، برای استعلام به ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند. 

وی افزود: همچنین در بازار مسکن  هر روزه شاهد معاملاتی هستیم که افراد در جهت سرمایه گذرای یا سکونت انجام می دهند در معاملات خرید و فروش ملک به دلیل بالابودن سرمایه مورد نیاز برای آن بررسی جوانب مختلف و در نظر گرفتن نکات حقوقی مربوطه ضرورت می باید و یکی از مواری که می تواند اطمینان لازم برای انجام معامله ای را برای افراد فراهم آورد، استعلام ملک و سند مورد نظر است.
 
انصاری از وجود سه دفترخانه استاد رسمی در حوزه ثبت ماهان خبر داد و افزود: ۲ دفتر خانه در شهر ماهان و یک دفتر خانه ودر شهر چوپار مشغول ارائه خدمات ثبتی به مردم هستند.

تهیه فایل های الکترونیکی از پرونده های ثبتی

وی از صدور ۲ هزار و ۶۹۰ سند مالکیت ماده ۲۱و ۲۲ در ثبت اسناد و املاک ماهان در مدت زمان یاد شده خبر داد و گفت: از کلیه مدارک پرونده های ثبتی موجود در ثبت اسناد و املاک ماهان اسکن گرفته‌شده  وبه صورت های الکترونیکی ثبت سیستم شده اند.

رئیس ثبت و اسناد و املاک ماهان به نقش فناوری نوین در افزایش میزان دقت زمینه صدور اسناد مالکیت تک برگ اشاره کرد و ابراز کرد: در حال حاضر با استفاده از سامانه شمیم نقاط نقشه های ثبتی با خطای نزدیک به ۱ سانتی  متر تهیه و اسناد مالکیت کاداستری بر اساس این نقشه ها صادر می شوند که این امر باعث کاهش میزان اختلافات در پلاک های ثبتی می شود.

انصاری با اشاره به مزایای اسناد املاک تک برگ نسبت به اسناد دفترچه ای از عموم مردم بخش ماهان خواست جهت تبدیل اسناد  مالکیت دفترچه ای به تک برگ به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند.

رئیس ثبت اسناد و املاک ماهان یاد آور شد: متقاضیان فاقد سند رسمی نیز می توانند از طریق قانون تعیین و تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، نسبت به اخذ رسمی مالکیت املاک خود اقدام کنند.

مطرح شدن ۲۷۴ پرونده مطالبه مهریه در واحد اجرای ثبت اسناد و املاک ماهان 

رئیس ثبت اسناد و املاک ماهان با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا ۱۴ تیر ماه سال جاری ۲۷۴ فقره پرونده مطالبه مهریه در واحد اجرائیات ثبت اسناد و املاک ماهان مطرح شده است، تصریح کرد: این تعداد ۱۰۴ پرونده مختومه شده است.

انصاری با بیان این که با اجرایی شدن برنامه قانون ششم توسعه تمام پرونده ها مطالبه مهریه در واحد های اجرای اسناد رسمی مطرح می شوند، خاطر نشان کرد: در مورد پرونده های مطالبه مهریه با عنایت به وضعیت مالی مدیون(زوج) موضوع خواسته زوجه  بررسی و حکم مناسب صادر می شود و در صورت عدم حصول نتیجه در شناسایی و توقیف اموال مدیون، گواهی برای محاکم قضایی صادر می شود.


انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcb5wb89rhb55p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما