تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۴
۰
plusresetminus
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جیرفت مطرح کرد؛

چشم انتظاری بازار اشتغال برای فراگیران دوره‌های فنی و حرفه‌ای

حسن شمس‌الدینی گفت: ایجاد اشتغال پایدار در اتمام دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای فراگیران میسّر می‌شود.
چشم انتظاری بازار اشتغال برای فراگیران دوره‌های فنی و حرفه‌ای
حسن شمس‌الدینی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" گفت: آموزش‌های مهارتی در ۲ بخش خصوصی و دولتی صورت می‌گیرد و با توجه به تعهداتی که قرار دارد مراکز ثابت و رشته‌هایی همچون برق خودرو، مکانیک خودرو، برق ساختمان و نرم افزار، لوله کشی و جوشکاری گاز، معماری، کشاورزی، گیاهان دارویی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی این اداره فعالیت دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت افزود: نرخ شهریه به این صورت است که ۲۵ هزار تومان هزینه پیش ثبت‌نام شهریه از طریق پورتال به صورت تمام الکترونیک به حساب سازمان فنی و حرفه‌ای واریز می‌شود و تاکنون تغییر یا افزایش نرخ شهریه‌ای صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان جیرفت مدتی است که از نعمت وجود گاز شهری برخوردار شده است آموزش فنی را با همکاری اتاق بازرگانی با حضور ۳۰۰ نفر فراگیر تحت آموزش قرار گرفته شده است.

شمس‌الدینی اظهار کرد: ۹ درصد کارآموزان این مرکز آموزشی وارد بازار کار شده‌اند و ۷۰ درصد آنها فوق دیپلم به بالا بوده‌اند و با دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای موجب ایجاد اشتغال پایدار نیز این مرکز شده است.

وی تصریح کرد: سامانه رهگیری اشتغال که زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است هر دوره‌ای که آموزش صورت می‌گیرد کارآموزان را مورد پیگیری و بررسی قرار خواهد داد که آیا وارد بازار اشتغال می‌شوند یا خیر که بحمدالله با سیر صعودی اشتغال روبرو بوده‌ایم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت عنوان کرد: راه‌اندازی رشته و دوره تعمیر لوازم گازسوز از دیگر دوره‌های آموزشی جدید اداره فنی و حرفه‌ای است که با همکاری اتاق بازرگانی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: هر جوانی که برای ایجاد اشتغال بخواهد وارد بازار کار شود باید یک مهارت داشته باشد و لزوم و زمینه آن ارائه گواهی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای است.

شمس‌الدینی عنوان کرد: اکثر رشته‌های مورد آموزش فنی و حرفه‌ای عملی هستند و در دوران کرونا کمتر دوره‌های مجازی برگزار شد و چون ۹۰ درصد دوره‌ها به صورت عملی و کارگاهی می‌باشند که باید کارآموز در کلاس‌ها به صورت حضوری شرکت نماید.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت ابراز کرد: زیرساخت و بستر آموزش مجازی در اداره فنی و حرفه‌ای وجود دارد و بحمدالله در آموزش‌ها خوب پیش می‌رویم.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که آموزش در اکثر جاها به صورت تئوری است و کار عملی کمتر دیده می‌شود ولی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ۷۵ درصد به صورت عملی و ۲۵ درصد به صورت تئوری ارائه می‌شود که این یک مزیت برای فراگیران است که می‌خواهند وارد بازار کار شوند.

شمس‌الدینی خاطر نشان کرد: با همکاری اتاق بازرگانی در روستای علی‌آباد یک خانه مهارت راه‌اندازی شد و در زمینه پته‌دوزی، قالیبافی، گلیم و حصیربافی که مورد استقبال فراگیران قرار گرفت.

وی عنوان کرد: فنی و حرفه‌ای آمادگی آموزش در روستاهای اطراف شهرستان جیرفت را دارا می‌باشد و با ارائه امکانات و آموزش‌های مناسب دوره‌ها را برگزار خواهیم کرد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت مطرح کرد: با وجود زیرساخت و امکانات آموزشی و ظرفیت کارگاه‌ها امر آموزش به خوبی دنبال می‌شود تا نیاز آموزشی فراگیران برطرف شود و به بازار هدف دست پیدا نمایند.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcg379qzak9xx4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما