کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان:

نشست آستانه؛ نماد مشارکت کشورها در تامین امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم جهانی است/ نشست تهران؛ اقدامی راهبردی در مقابل تحرکات اخیر آمریکا و اسرائیل است

30 تير 1401 ساعت 6:52

احمد علی مقدم گفت: مذاکرات و نشست تهران سبب عبور از پروژه براندازی بیگانگان می شود.


احمد علی مقدم در گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با هفتمین نشست مذاکرات آستانه با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، گفت: سه کشور مهم و استراتژیک منطقه به دور از مداخلات و نفوذ بیگانگان به دنبال ارائه الگویی برای حل منازعات منطقه‌ای هستند؛ بنابراین این نشست مشترک با هدف مذاکرات سوریه برای کاهش تنش در مناطق درگیری در این کشور و همچنین مدیریت بحران کنونی در حوزه امنیتی بین ترکیه و سوریه برگزار شده است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان مطرح کرد: مذاکرات آستانه با اتحاد ایران و روسیه و همراهی ترکیه، 5 سال پیش تشکیل شد که نشستی همه جانبه در راستای اتحاد و همفکری کشورهای مهم منطقه برای بحران زدایی از کشورهای همسایه خصوصا آتش بس جنگ سوریه است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل به دنبال تشکیل اتحادی بر علیه ایران و عادی‌سازی روابط ریاض با تل‌آویو است، افزود: با توجه به سفر بایدن به عربستان برای مشروعیت بخشی به اسرائیل در خاورمیانه و همچنین ادامه تهاجمات نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه لذا نشست سران سه کشور و دیدار با رهبر معظم انقلاب و جهان اسلام، اقدامی راهبردی و پاسخی درخور به تحرکات اخیر کشورهای خودفروخته و امریکا و اسرائیل است بنابراین سفر پوتین به ایران، تقویت حضور روسیه در خاورمیانه و اتحاد با ایران و ترکیه است.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه همکاری امنیتی ایران و روسیه سبب کنترل بحران های منطقه غرب آسیا می شود، بیان کرد: سیاست اصلی خارجی دولت آیت الله رئیسی ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه است و از آنجایی که ترکیه و روسیه دو همسایه مهم برای ایران تلقی می شوند؛ بنابراین توسعه همکاری های اقتصادی، تجاری و امنیتی بسیار ضروری است.

مقدم اذعان کرد: همگرایی و همکاری های مشترک امنیتی و ضد تروریستی ایران و روسیه سبب ثبات بخشی و مدیریت جنگ سوریه می شود و در حقیقت مذاکرات آستانه؛ نماد مشارکت و اتحاد کشورها در تامین امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم جهانی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: با توجه به جنگ روسیه و اوکراین، ایجاد کریدورهای امن برای صادرات غلات در دریای سیاه از اهداف برگزاری مذاکرات آستانه است لذا توسعه روابط راهبردی با روسیه در زمینه مالی، انرژی و تبادلات تجاری با هدف حفظ استقلال از غرب از اقدامات بسیار ارزنده این نشست است.

وی با اشاره به همکاری مستشاری ایران و روسیه در سوریه و دستاوردهای این نشست جامع، گفت: تقویت و ارتقای روابط تجاری ایران و ترکیه، بررسی مسائل بشردوستانه، تقویت اعتماد و هماهنگی برای انجام اقداماتی در راستای توسعه روند صلح و حل و فصل بحران سوریه، بازسازی و در اختیار گرفتن بازار سوریه و همچنین شفاف‌سازی حوزه‌های نفوذ در سوریه جهت حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه، ماحصل این مذاکرات سه جانبه است.

مقدم با تاکید بر اینکه مذاکرات آستانه سبب رفع تضادها و ایجاد علاقه بین سه کشور می شود، ابراز کرد: با توجه به امضای هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری در موضوعات متنوع سیاسی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی بین مقامات ایران و ترکیه و همچنین انعقاد بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی تاریخ صنعت نفت ایران یعنی امضای تفاهم‌نامه همکاری راهبردی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه این نشست، خاری بزرگ در چشم دشمنان خواهد بود.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان با بیان اینکه مذاکرات و نشست تهران سبب عبور از پروژه براندازی بیگانگان می شود، خاطر نشان کرد: این گونه نشست ها در مجموع نتایج و دستاوردهای بسیار خوبی برای مهار بحران و تثبیت جنگ و آوارگی سوریه در منطقه دارد و همچنین سبب تقویت میانجیگری ترکیه برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز جنگ روسیه و اوکراین می شود.

انتهای پیام/شیخ الاسلامی


کد مطلب: 128336

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/128336/نشست-آستانه-نماد-مشارکت-کشورها-تامین-امنیت-منطقه-مبارزه-تروریسم-جهانی-تهران-اقدامی-راهبردی-مقابل-تحرکات-اخیر-آمریکا-اسرائیل

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir