تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۲
۰
plusresetminus
احمد بلند نظر فرماندار شهرستان جیرفت گفت: در بخش اسفندقه، آب نماهای محور عباس آباد به شهرستان ارزوئیه مسدود شده است که راهداری برای بازگشایی مسیرها اعزام شده اند همچنین در نقاط حادثه خیز دستگاه ها در حال انجام کار هستند.
سیل بند بخش مرکزی در حال ترمیم است/ راهداران در حال بازگشایی محور عباس آباد به ارزوئیه هستند/ فعالیت دستگاه‌ها در نقاط حادثه خیز
احمد بلند نظر در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص آخرین وضعیت سامانه بارشی فعال شده در جنوب استان و شهرستان جیرفت گفت: این سامانه در نقاط مختلف شهرستان جیرفت در روزهای گذشته مشکلاتی را ایجاد کرد که با حضور به موقع راهداری، بخشداری ها و دهیاری ها مسیرها باز شدند و جاهایی که سیل ایجاد شده بود مورد بررسی و سرکشی قرار گرفت.

فرماندار شهرستان جیرفت با بیان اینکه در حوزه بخش مرکزی، سیل بند در حال ترمیم است و مسیری که دچار آبگرفتگی شده، باز شده است، ادامه داد: در بخش اسماعیلیه از دیروز عصر طوفان و گرد و غبار داشته ایم و این امر موجب خسارت به محصول باغداران شده است که میزان خسارت در حال ارزیابی است.

وی بیان کرد: در بخش اسفندقه، آب نماهای محور عباس آباد به شهرستان ارزوئیه مسدود شده است که راهداری برای بازگشایی مسیرها اعزام شده اند و در بخش جبالبارز چند روستا دچار آسیب شده اند؛ همچنین روستاهای رمون، بحر آسمان و سراب مسدود شده اند که با انجام برخی اقدامات، مردم در روستای رمون که جمعیت پنج هزار نفر دارد، می توانند عبور و مرور کنند.

بلند نظر با اشاره به اینکه در حوزه بحر آسمان، جاده کوهستانی است که در حال بازگشایی مسیر هستیم و در نقاط حادثه خیز دستگاه ها در حال انجام کار هستند، اظهار کرد: در حال حاضر مشکل خاصی نداریم و روستاهایی که مشکل دارند به دلیل کوهستانی بودن منطقه است.

فرماندار شهرستان جیرفت با بیان اینکه بارش باران تا عصر جمعه ادامه دارد و نیروها در حال پیگیری و بازگشایی هستند، تصریح کرد: توصیه مان به مردم این است که با توجه به اینکه طوفان شروع شده است، در مسیر رودخانه ها و مسیل ها قرار نگیرند؛ چرا که ممکن است در بالا دست دچار سیل شوند؛ همچنین کشاورزان نسبت به برداشت محصول خرما اقدام کنند چرا که وقوع طوفان و گرد و غبار به محصولات آنها ضرر و خسارت می رساند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وظیفه ما این است که راه ها و شریان های اصلی را در زمینه سیل باز نگه داریم تا بتوانیم امداد رسانی کنیم، خاطر نشان کرد: مردم از انجام سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند و با توجه به وقوع ریزگردها و طوفان توصیه می کنیم که افراد مسن، میان سال، خردسالان و افراد دارای بیماری زمینه ای از منزل خارج نشوند تا این مشکل در روزهای آینده برطرف شود.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdca6an6049nuy1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین