تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۴
۰
plusresetminus
امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه در دو روز گذشته تعداد زیادی از ادوات مهندسی را به شهرستان یزد اعزام کرده ایم، گفت: تخلیه آب های سطحی موجود در سطح شهرستان یزد، لایروبی رودخانه ها، تقویت سیل بندها، احداث سایت های حفاظتی در منطقه تحت مسئولیتی که به گروه مهندسی کرمان در یزد داده شد، در حال انجام است.
لایروبی رودخانه ها و تقویت سیل بندها در یزد به مهندسان کرمانی سپرده شده است/ گسیل ادوات مهندسی ارتش به استان های سیل زده
امیر غلامعلیان در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اقدامات قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوبشرق در پی وقوع سیل گفت: به محض ابلاغ دستور امیر فرماندهی کل ارتش به امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی مبنی بر فرماندهی صحنه به منظور مقابله با سیل اخیر در استان های کشور، قرارگاه منطقه ای جنوبشرق مأموریت پیدا کرد که همزمان در چهار استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد با اعزام ادوات مهندسی خود به مناطق، به کمک مردم بشتابد و شعار ارتش فدای ملت را عملا مجددا ثابت کند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوبشرق با اشاره به اینکه در دو روز گذشته تعداد زیادی از ادوات مهندسی را به شهرستان یزد اعزام کرده ایم، عنوان کرد: تخلیه آب های سطحی موجود در سطح شهرستان یزد، لایروبی رودخانه ها، تقویت سیل بندها، احداث سایت های حفاظتی در منطقه تحت مسئولیتی که به گروه مهندسی کرمان در یزد داده شد، در حال انجام است.

وی بیان کرد: همزمان ادوات مهندسی ما در شهرستان های جنوبی استان و سیستان و بلوچستان درگیر هستند در ایرانشهر، خاش و مهرستان ادوات مهندسی با محوریت لشکر 88 زرهی سیستان و بلوچستان در حال فعالیت است؛ همچنین دو روز گذشته درخواست کمک از استانداری کرمان برای کمک به مناطق سیل زده شهرستان زرند داشته ایم که ادوات مهندسی ما به انجا اعزام شد و هم اکنون در این شهرستان کار می کند.

امیر غلامعلیان ابراز کرد: با وقوع سیل در کنارک و چابهار، یگان های هوایی و دریایی در این مناطق در حال کمک رسانی هستند و آمادگی کامل را داریم، هر جا که به حضور ارتش در هر جای استان کرمان در جنوب و غرب تشخیص داده شود، با محوریت قرارگاه منطقه ای جنوبشرق یگان های امدادی خود را اعزام کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوبشرق تصریح کرد: تاکنون از ما ادوات مهندسی را در خواست کرده اند که با قدرت این کار در حال انجام است و هنوز به امداد هوایی نرسیده ایم اما بالگردهای ما در پایگاه هوانیروز کرمان این آمادگی را دارند که هر زمان نیاز باشد در چهار استان یاد شده، امدادرسانی هوایی انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه ارتش و نیروی زمینی پای کار است تا سیل مدیریت شود و اوضاع به شرایط عادی بر گردد، خاطر نشان کرد: مردم به توصیه ها گوش دهند، از تردد در مسیرهای پرخطر و جاهایی که جانشان به خطر می افتد خودداری کنند.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcirvazpt1arw2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین