تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۱
۰
plusresetminus
احمد شیخ بهایی با بیان اینکه برای داشتن ایران قوی در ابتدا باید دید که مبانی قوت، قدرت و اقتدار چیست، گفت: یکی از مبانی اقتدار، شجاعت است که انسان از دشمن نترسد و کربلا مظهر شجاعت است.
مکتب حسینی چه تأثیراتی در حفظ تحقق ایران قوی دارد؟/ کربلا مظهر شجاعت است
حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص تاثیرات فرهنگ حسینی و مکتب حسینی در حفظ و تحقق ایران قوی با بیان اینکه برای داشتن ایران قوی در ابتدا باید دید که مبانی قوت، قدرت و اقتدار چیست، گفت: یکی از مبانی اقتدار، شجاعت است که انسان از دشمن نترسد و کربلا مظهر شجاعت است.

استاد درس خارج فقه در کرمان ادامه داد: اگر قرار بود که یاران سیدالشهدا علیه السلام در مقابل جمعیت سی هزار نفره دشمن بترسند، تخریب می شدند اما آنها نترسیدند و مقاومت کردند و تا پای جان، جان خود را فدا کردند؛ خانواده آنها را به اسارت گرفتند، همه اموالشان را به آتش کشیدند؛ اما تسلیم نشدند.

این کارشناس مسائل مذهبی یبان کرد: عزاداری ها روحیه شجاعت و مقاومت را در ما تقویت می کند که نتیجه آن می شود دفاع مقدس، دفاع از حرم و افرادی همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و اقتداری که دشمن جرأت نمی کند نسبت به ما اقدامی انجام دهد و البته نه اینکه آنها نمی توانند، بلکه اگر آنها احتمال می دادند، چنانچه حمله ای کنند، پیروز می شوند، لحظه ای درنگ نمی کردند.

وی افزود: علت اینکه دشمنان پشت خط هستند و جرأت اقدام ندارند، این است که هر زمانی خواستند اقدامی انجام دهند، ضربه ای بسیار شدید دریافت کرده اند که مسئله از جمله موضوعات ایران قوی و قدرتمند است.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی با بیان اینکه آرمان های بلند و عدالت خواهی از دیگر مسائل در ایران قوی است، اظهار کرد: امام حسین علیه السلام فرمودند"آیا نمی بینید که حق عمل نمی شود و باطل نهی نمی شود؟"؛ در چنین شرایط مؤمن باید آنقدر تلاش کند تا جانش در راه خدا از دست بدهد.

استاد درس خارج فقه در کرمان تصریح کرد: تلاش و مجاهدت برای آرمان های بلند مسئله ای است که اگر ما بتوانیم با مطالعه مکتب امام حسین علیه السلام در خودمان تقویت کنیم؛ این اقدام موجب بروز ایران قوی می شود؛ به این معنی که تمدن نوین اسلامی و مبانی و ریشه های آن تقویت می شود.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: از دیگر مسائلی که سبب مقاومت یک ملت در برابر دشمنان می شود، روحیه اعتماد به خدا و خدا باوری است؛ بنابراین اگر کسی باور کرد که این عالم و تمام هستی تحت اراده لایزال خداوند است؛ در این شرایط خود را در مقابل خداوند مسئول و تسلیم می بیند و در نتیجه زیر بار هیچ زورگویی نمی رود.

وی با تأکید بر اینکه خداباوری در کربلا به اوج رسیده است، ادامه داد: امام حسین علیه السلام در کربلا در شب عاشورا مناجات ها و گریه هایی دارند و در روز عاشورا مجاهدت ها، صبر و مقاومت دارند که همه این ها در پرتو خداباوری است.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی بیان کرد: اگر عزاداری ها ما را به فرهنگ امام حسین علیه السلام برساند، به این معنی که خدا را ناظر و حاضر بر خود ببینیم؛ بنابراین در هیچ شرایطی ناامیدی بر ما حاکم نمی شود و بلکه امیدواری روز به روز در انسان تقویت می شود.

استاد درس خارج فقه در کرمان گفت: اشک، غم و اندوهی که ما نسبت به امام حسین علیه السلام در این ایام داریم، نشان دهنده عشق ما به امام علیه السلام است و این عشق زمانی که با معرفت همراه می شود یعنی ما تمام خصلت های سیدالشهدا علیه السلام را دوست داریم و از تمام خصلت های زشت دشمنان ایشان بدمان می آید و متنفریم.

این کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: عزاداری و اظهار ارادت به امام حسین علیه السلام، انسان را به سوی فضائل و نیکی ها می کشاند و از رذائل و بدی ها دور می کند و فرهنگ و ریشه ایران قوی در این مسئله است.

وی افزود: به عنوان مثال امام خمینی(ره) گریه هایشان برای عزاداری امام حسین علیه السلام به حدی بود که دستمال معمولی برای ایشان کافی نبود و برای امام راحل به دلیل گریه بسیار زیاد حوله می آوردند و همین اشک ها به ایشان چنان جسارت و قدرتی داده بود که مقابل بزرگترین ابر قدرت های جهان ایستادند و نعره های آن قدرت هیچ گونه تزلزلی در دل ایشان ایجاد نمی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی اظهار کرد: در زمان ما حاج قاسم سلیمانی با همه سختی ها چهل سال در راه خدا جهاد و مبارزه کرد، تمام بدنش پر از ترکش بود و بارها تا مرز شهادت پیش رفت و دردهای مختلفی داشت اما یک لحظه از پا ننشست و گریه هایش برای امام حسین علیه السلام بود و اشک می ریخت و هم اکنون شعار «ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم» شهید سلیمانی جهانی شده است.

استاد درس خارج فقه در کرمان ضمن اشاره به مطلب فوق و با تأکید بر اینکه ملت امام حسین، ملتی است در برابر دشمن تسلیم نمی شود و از ارزش های خود نمی گذرد، تصریح کرد: تمام موارد یاد شده، عوامل ایران قوی است که امروز بسیاری از این عوامل را داریم.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطر نشان کرد: جبهه امام حسین علیه السلام تشنگی، گرسنگی و شهادت دارد و چنانچه مقاومت شکل بگیرد و ما بتوانیم پیچ تاریخی را پشت سر بگذاریم، آینده بسیار روشن ودرخشان پیش روی ماست.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcd5j0fxyt0x96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین