کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همت بلند قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی برای کرمان آباد؛

از تأمین آب شرب و کشاورزی روستاها تا ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی

19 مرداد 1401 ساعت 8:57

جواد جلالی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: اولویت های ما در سطح استان شامل تأمین آب شرب، آب کشاورزی، توجه به مقوله بهداشت، ساخت و تعمیر مسکن محرومین، ایجاد اشتغال خرد و خانگی، ارائه خدمات اجتماعی اعم از تهیه و توزیع کمک های مؤمنانه و جهیزیه، توجه به حاشیه شهرها و موضوعات فرهنگی است.


جواد جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه در سال جاری یکی از قرارگاه هایی که در مجموعه بسیج سازندگی و سپاه استان داریم، قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی است، گفت: در این قرارگاه موضوعات مختلف را در سه بخش شناسایی مسائل و مشکلات، اولویت ها و راهبردهایی اتخاذ شده و استفاده از روش های ابداعی و خلاقانه برای انجام مأموریت ها دنبال می کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: یکی از موضوعات مد نظر در قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی، شناسایی و احصا اولویت ها در سطح استان است که می توان در این زمینه به اولویت بندی در موضوع محرومیت زدایی اشاره داشت.

وی افزود: اولویت های ما در سطح استان شامل تأمین آب شرب، آب کشاورزی، توجه به مقوله بهداشت، ساخت و تعمیر مسکن محرومین و به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، ایجاد اشتغال خرد و خانگی، ارائه خدمات اجتماعی اعم از تهیه و توزیع کمک های مؤمنانه و جهیزیه، توجه به حاشیه شهرها و موضوعات فرهنگی است.

جلالی اظهار کرد: علاوه بر تأکید به اولویت های محرومیت زدایی، توجه و شناسایی به زیر ساخت های حوزه فنی و محرومیت زدایی را مد نظر داشته ایم و همچنین در کنار شناخت زیر ساخت های حوزه محرومیت زدایی، کارگروهی به منظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت دستگاه های مرتبط مورد تأکید است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان با بیان اینکه بخشی از اولویت های استان شناسایی شده است و راهبردهایی را در این عرصه آماده کرده ایم، عنوان کرد: در زمینه تأمین آب شرب به روستاها، حفر و تجهیز چاه های آب، خط انتقال آب شرب، ساخت و نصب مخازن آب که از سال گذشته آغاز شده است و امسال با اولویت قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام و همت گروه های جهادی و مشارکت اداره آبفای است در حال پیگیری روند کار هستیم.

وی تصریح کرد: اولویت دیگر ما تأمین آب شرب کشاورزی روستاها، احیا قنوات و استخرهای ذخیره آب، تأمین خط لوله و کانال های آب کشاورزی قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی است همچنین ساخت و تعمیر مسکن محرومین به ویژه برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و ساخت سرویس بهداشتی و حمام در راستا توجه به مسئله بهداشت از دیگر اولویت های مد نظر قرارگاه است.

جلالی با اشاره به اینکه در سال جاری احداث 400 واحد مسکونی برای کمیته امداد را در دستور کار داریم، گفت: در این راستا تفاهم نامه ای را با  کمیته امداد منعقد کرده ایم که تأمین سیمان و استفاده از گروه های جهادی بر اساس این تفاهم نامه به ما واگذار شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: تکمیل مسائل مربوط به اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی در اولویت ها دیده شده است همچنین احداث، تکمیل و مرمت فضاهای دینی، مذهبی و قبور شهدای گمنام در حال انجام است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت برخی از مجموعه های اقتصادی بیرون از سپاه به منظور پیگیری و رفع محرومیت در مناطق محروم و کم برخوردار استان نیز بخشی از اولویت های ما در قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی بسیج است.

جلالی ابراز کرد: گفتنی است در قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی برخی روش ها را برای آنکه مأموریت هایمان را با حداکثر تأثیر گذاری و بازدهی انجام شود در دستور کار قرار داده ایم که استفاده از ظرفیت حداکثری گروه های جهادی است در پروژه های فنی و محرومیت زدایی و تعامل با معاونت های خودمان در اقشار مختلف بسیج از جمله این روش هاست.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان بیان کرد: استفاده از ظرفیت مردم در پروژه های مختلف از دیگر اقدامات انجام شده است؛ زمانی که مردم را در انجام پروژه ها دخیل کنیم سرعت انجام کار و کیفیت پروژه ها بالا می رود و همچنین نگهداری پروژه ها به خوبی انجام می شود.

وی اظهار کرد: انجام رزمایش های منظم کمک های مؤمنانه و تهیه و توزیع جهیزیه در مناسبت های مختلف نیز در دستور کار است که هدف از انجام این کار تقویت امید و انسجام بخشی درونی نظام است.

جلالی خاطر نشان کرد: تدوین روش های ابداعی و خلاقانه برای انجام مأموریت های قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی بسیج، سرعت بخشیدن به ساماندهی و صدور مجوز فعالیت برای گروه های جهادی به ویژه گروه های جهادی محله محور و جغرافیا محور، استفاده از اقشار تخصصی بسیج و مشارکت دادن آنها در پروژه های خدمت رسانی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار از دیگر اقدامات در حال انجام قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی است.

گزارش از: حسین باقری

انتهای پیام/م


کد مطلب: 128737

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/128737/تأمین-آب-شرب-کشاورزی-روستاها-ارائه-خدمات-اجتماعی-فرهنگی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir